Als je er nog niet van gehoord hebt, heb je de afgelopen zomer in een bunker gezeten. Wanted was één van de grootste films van deze zomer. Met in de hoofdrollen Angelina Jolie en James McAvoy was het een regelrechte kaskraker, maar de recensies vielen tegen. Volgend jaar komt de game uit van de film. Hier wat je kan verwachten.

[img="http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200807/1216319548_3_3.jpg"]

Het verhaal van de game begint precies na het einde van de film. Dit geeft de game onder andere de mogelijkheid de speler op het verkeerde been te zetten. Er zullen echter wel wat gevechten voorkomen die gebaseerd zijn op de film, zoals de treinscene waarin de trein ontspoort. Deze scene keert terug in vermomming van een vliegtuiglevel, waarin er heel wat kogels te buigen zijn. Het verhaal draait deze keer meer om de relatie tussen Wesley en zijn moeder, in plaats van zijn vader. De broederschap keert terug, en zelfs Wesley's vader, waarvan je na de film niet echt een comeback zou verwachten.

[img="http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200807/1216319548_1_3.jpg"]

De gameplay bestaat voornamelijk uit een coversysteem waaruit je kogels kan "curven", mits je meter voldoende is opgebouwd. Je kan de trigger indrukken en met de analog stick bepalen hoe je de kogel wilt draaien, met een mogelijkheid van 360 graden. Dit maakt het niet te makkelijk om de kogels te draaien, en het valt te bezien of het niet gewoon makkelijker is erop af te rennen en je vijand van lood te voorzien.

[img="http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200807/1216319548_6_3.jpg"]

Net als Stranglehold kan je ook zijwaardse sprongen maken en in slowmotion een hele groep vijanden neerknallen binnen een radius van 360 graden. We zullen heel wat gameplay van diverse andere slowmotion-shooters terugzien, zoals TimeShift en ook Stranglehold. Er vallen dus vraagtekens bij te zetten of de game wel echt zo vernieuwend is met de manier van spelen.

[img="http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200807/1216319548_5_3.jpg"]

Inval op de 'fraternity' in Chicago.

Al met al ziet Wanted: Weapons of Fate er veelbelovend uit. De typische stripboek-gevechten en ruwe gameplay zorgen zeker voor hoge verwachtingen. De keuze voor een ander verhaal klinkt beter dan ploegen door een verhaal waar je de afloop al van weet. Het is maar afwachten of Wanted een game wordt voor de hardcore filmfans, of een game wiens kogel zichzelf in de rug schiet.