Moet er nog vuurwerk zijn ??

Je kruipt in de kistjes van soldaat 1ste klas Boyd Travers van de 82nd Airborne Division en je gaat de strijd aan tegen het Nazi-regime. Dit doe je, zoals de titel vermeld, door uit een vliegtuig te springen. Dit was een hele uitdaging voor EA, die je zo een enorme vrijheid geven. Alles in het missiegebied kan een landingsplek voor je vormen, straten, daken, bossen.

Tijdens je sprong zal er uiteraard veel luchtafweergeschut zijn, zeer veel luchtafweergeschut...

Amerikanische Truppen

Het spel bevat 3 grote elementen. Ten eerste het moment dat je in het vliegtuig zit. Wanneer je de DZ naderd, komen de explosies dichterbij. Het vliegtuig zal een gevaarlijke hoeveelheid turbulentie moeten verwerken, en dan kan je de chaos en paniek bijna proeven en zie je de emoties van je makkers. Hierbij komt de echte kracht van de Unreal Engine 3 te boven, waarover het spel beschikt.

Daarna spring je (vrijwillig of onvrijwillig) en nu komt het tweede element naar boven. Wanneer je daar met je parachutte naar de aarde valt, zie je andere vliegtuigen overvliegen een neerstorten vele para's. Tijdens de sprong moet je rekening houden met wind en dergelijke, die mee je landingsplek bepalen.

Het derde element is de landing zelf en de actie daarond. Het is mogelijk om heel snel uit je uitrusting te komen om je vervolgens bij de actie te voegen. Je kan het Duitse Rijk helemaal alleen te lijf gaan, maar dit is niet aan te raden. De vijand zal vluchten naar een betere verdedingsstelling en je vanaf daar met kogels belagen. Wanneer ze merken dat ze aan de winnende hand zijn, zullen ze zelf aanvallen. Dus je kameraden opzoeken is de boodschap.

Airborne All The Way

Je neemt mee aan 5 grote operaties, namelijk : Operatie Husky, (inname van Sicilie) Operatie Avalanche, ( een reddingsoperatie met 2 uur voorberreidingstijd) Operatie Neptune, (para-onderdeel van D-Day) Operatie Market Garden, (invasie van Nederland) en uiteindelijk Operatie Varsity (de inname van Duitsland)

Hoezo, maar 5 missies ? Voor iedere missie word je gedropt met Eddy La Point, een scout. Deze opdrachten bevinden zich op iets andere locaties en bevat andere opdrachten. De scout's hun bedoeling waren om vijandelijk troepen bij de DZ (Drop Zone) uit te schakelen en luchtafweergeschut, om de aanvalstroepen een iets gemakkelijkere landing te bezorgen. Dit element maakt het spel pikanter en verlengt de duurzaamheid.

Pimp my weapon....

E.A heeft er een heel nieuw element in Medal of Honor toegevoegt. Deze keer is het mogelijk om je wapens te ''tunen''. Ook al zijn hier uiteraard enkele beperkingen.

Bv: Je kan je Thompson niet voorzien van een grenade launcher en een scope, maar wel van een grotere munitietrommel en een extra handgreep, wat de nauwkeurigheid zal verbeteren.

Realisme

Het spel belooft realistisch te worden, maar niet op de manier van de concurent Brothers In Arms.

Tijdens de strijd fluiten de kogels je om de oren, zal je kermen van de pijn als je word geraakt, en de modder spat in je gezicht.

Besluit : Medal of Honor beloofd een geweldig spel te worden, zeker door de veschillende elementen. Het is nog even wachten op het eindresultaat want het spel komt pas uit op 6 maart 2007, wat de Amerikaanse site gametrailers.com aangeeft.

officiele site: www.moh.ea.com