Pandamic studios brengt ons Lord of the Rings: Conquest! Het spel komt er voor de Xbox360, de Playstation 3 en de PC. Alleen moeten we er nog wel drie maanden op wachten. In deze preview behandel ik alvast een paar opvallende punten van Conquest.

Het eerste wat opviel was de gameplay.het lijkt er op dat het meer een Battlefield-achtige game wordt dan een verhaallijn die je volgt. Wat ik me er bijvoorstel is dat je een kant kiest (goed/slecht) en daarna een wezen (ork/trol/elf/dwerg/etc.) en dan in een map er op los vechten. Natuurlijk komen er meer en andere varianten te pas maar daar valt nog niks over te zeggen.

Het filmpje op deze site vind ik wel gaaf. de graphics zien er goed uit, het beeld is zeer scherp en gedetailleerd en er is waarschijnlijk sprake van Havok (een nieuwe game-technologie die gebruikt wordt om veel bewegende voorwerpen in één scherm te plaatsen en alles perfect te laten bewegen zoals in het echt).

Er is me alleen al één bugje opgevallen die waar ik me zorgen over maak; als je in het filmpje (http://www.gamer.nl/doc/46385/Epische-trailer-van-Lord-of-the-Rings-Conquest) kijkt naar de 34ste seconde zal je zien dat de orks die de trappen opklimmen de trappen helemaal niet aanraken. Ik vind dit echt niet kunnen, en zeker niet in een trailer...

Ik hoop dat we veel keuze krijgen om het spelen zo leuk mogelijk te maken. Ik ben voor veel keuzes uit wapens, wezens en mappen. Ook het online spelen wordt een interessante onderneming.

Er zit één opvallend element in de game wat ik echt jammer vind dat ze dat erin hebben gestopt. Het is dat je van die blauwe of rode strepen ziet als je hard met je zwaard slaat op een pijl afschiet. Dit geeft je het gevoel dat je zwaard magische krachten heeft terwijl dit helemaal niet zo is. Echt jammer.

Maar verder kijk ik zeker uit naar Lord of the Rings: Conquest en kan niet wachten het spel te spelen.