Excite Truck Preview (Gameplay '06) | Gamer.nl

De Achtergrond

De game zelf stamt af van het oeroude spel Excite Bike (daarna kwam er een vervolg op de N64, namelijk Excite Bike 64). Deze game kwam uit in 1984 voor de NES. De motors zijn nu vervangen met off-road auto. De game was oorspronkelijk een launch game voor de Wii, maar jammer genoeg is dit niet doorgegaan en is het verschoven naar begin 2007.

Grafisch

Natuurlijk we moeten van de Wii geen ultra graphics verwachten, maar het moet ook niet zo lelijk zijn als Sugar Lee Hooper! De game zag er op het 1ste oog zeer aardig uit. Redelijk mooi landschap, redelijk mooie auto's en vooral viel de interactieve wereld wel op in dit rijtje. Voor een Wii game is dit best mooi, natuurlijk geen Xbox 360 of PS3 graphics, maar wel goed genoeg!

Handeling

Het rijden met de Wiimote is best te doen, ik had dingen gelezen over dat het belachelijk lastig zou zijn om je auto op de baan te houden. Onzin volgens mij dus! Het rijden is te vergelijken met een racestuurtje op je pc, xbox, ps2 etc. Als je dat kan, kan je dit zeker! Je besturing is heel erg simpel. Je houd de Wiimote schuin (alsof je een stuur vast hebt), je geeft gas met knop 2 en remt met knop 1, voor een turbo (en die heb je nodig vaak) gebruik je de + knop. Heel simpel dus zoals Nintendo het bedoeld heeft!

Doel

In deze game gaat het niet om als 1ste over de finish te komen, maar om sterren te verzamelen. Deze sterren kan je met bepaalde dingen krijgen. Om er een paar op te noemen: Crashen, Jumpen (Airtime), Door ringen vliegen en nog veel meer van dit soort dingen. Hoe mooier, langer, gevaarlijker de crash, jump of wat dan ook is hoe meer sterren! Simpel toch? Nou voor de meeste wel. De game heeft ook wel een nadeel en dat is toch de timer die meeloopt. Je krijgt ruim de tijd om het parcours af te leggen, maar het blijft een nadeel zo'n timer. Veder is er ook een tempratuur meter die de warmte van je auto bijhoud. Wordt hij te warm? Dan moet je hem afkoelen. Dit kan als je door het water rijd. Je moet dus op een paar dingen letten, maar dat valt allemaal wel mee.

Audio

Ik hoorde van een paar sites dat de soundtrack in deze game enorm slecht is. Jammer genoeg heb ik deze niet heel goed kunnen horen, aangezien het op de Gameplay was. Maar wat ik heb gehoord was zo erg nog niet. Ik heb slechtere stukjes soundtrack gehoord. Het is natuurlijk geen probleem dat (mi chien) de soundtrack bagger is! Je neemt gewoon een SD kaartje, stopt hem vol met muziek en doet hem in je Wii!

Eindoordeel tot nu toe

De meesten zouden deze game zien als een leuk arcade race spelletje met paar kleine extratjes en om eerlijk te zijn, dat is het ook. Dit klinkt mi chien niet positief maar is het wel, om kort te zijn de game speelt lekker en ziet er goed uit. Het speelt simpel en werkt prima als partygame (ookal is het maar maximaal 2 player) De game is nog niet helemaal af dus kan er altijd nog veel verbeterd worden. Hopen dus op een Online Mode!

review ook te vinden op en http://www.linkinparknl.n3t.nl