Interview met MLG-CEO DiGiovanni: 'Het was een geweldig jaar' | Gamer.nl

Interview met MLG-CEO DiGiovanni: 'Het was een geweldig jaar' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

GNL: Hoe heb jij 2011 ervaren, in vergelijking met het seizoen van 2010?
Sundance DiGiovanni:
Het was enorm belonend om deel uit te mogen van zo’n geweldig jaar wat betreft groei. 2011 heeft 2010 absoluut overtroffen wat cijfers betreft en ik ben enorm benieuwd wat we nog allemaal kunnen bereiken in de toekomst. Dit is nog maar het begin.

Wat voor grote verandering zijn dit jaar gemaakt en waarom?
We hebben een aantal dingen verbeterd dit jaar om vooruitgang te kunnen boeken met de elektronische sport. Streaming was voor ons een van de belangrijkste punten. Dankzij onze samenwerking met Streamworks hebben we toeschouwers de mogelijkheid gegeven de stream in 720p HD-kwaliteit te bekijken tijdens onze zes Pro Circuit-evenementen. Het is geweldig om live aanwezig te zijn op een toernooi; dat gevoel wilden we iedereen, over de hele wereld, laten ervaren. Middels streaming is het ons gelukt om 175 landen te bereiken en in totaal is er meer dan 15 miljoen uur aan video bekeken.

Daarnaast was de toevoeging van StarCraft II natuurlijk een enorme bijdrage aan de groei van onze community en toeschouwersaantallen. Tevens introduceerden we het MLG Membership-programma en voegden we League of Legends toe aan het toernooi. Alles wat we dit jaar hebben gedaan is gedaan om de community tevreden te stellen en ons publiek uit te breiden.

Wat was de meest positieve en meest negatieve ervaring van dit jaar?
De meest positieve ervaring van 2011 was het succes van het nationale kampioenschap in Providence. Ik was ervan overtuigd dat we een groots evenement konden neerzetten en de cijfers waren buitengewoon. 241.000 gelijktijdige toeschouwers en meer dan 3,6 miljoen uur aan video van alleen een weekend zijn fantastische resultaten; ik zou er niet gelukkiger mee kunnen zijn.

De meest negatieve ervaring was een tekort aan toernooien. Maar zes competitieve evenementen in een jaar is verre van genoeg en we hopen hier in 2012 iets aan te kunnen doen door meer online en offline toernooien te organiseren.

Wat zijn de vooruitzichten voor Major League Gaming in 2012?
Voor 2012 hebben we als doel om voort te borduren op het succes van 2011. Verwacht meer spellen, meer competities, meer videomateriaal, meer live-uitzendingen en meer wereldwijde interactie.

Zijn er spellen die je graag zou willen toevoegen aan Major League Gaming in de nabije toekomst?
We zijn altijd nieuwe titels aan het onderzoeken die voor een groots evenement zouden kunnen zorgen en er zijn ook meer dan genoeg nieuwe spellen die hiervoor in aanmerking komen. Ik zou enorm graag Diablo III, vechtspellen, meer first-person shooters en andere titels willen toevoegen. Uiteindelijk komt het echter allemaal neer op wat de community wil en hoe de huidige stand van zaken is [van het spel en de elektronische sport zelf].

Is er iets dat je nog graag kwijt zou willen aan onze lezers?
Ik zou enorm graag meer overzees reizen in 2012 en onze trouwe fans bezoeken. Meehelpen met het introduceren van Major League Gaming aan anderen. Daarnaast wil ik iedereen hartelijk dank voor een geweldig 2011.

In ons do ier vind je alle e-sport-gerelateerde artikelen van dit jaar, terwijl je op ons forum terecht kunt voor op- of aanmerkingen, maar ook discu ies omtrent de artikelen en de e-sport in het algemeen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou