Gamer.nl: Hoewel spelers veel plezier hadden met Sparrow Racing League, Crimson Days en Festival of the Lost, was de houdbaarheidsdatum van het nieuwe vermaak nogal beperkt. Is de april-update hier anders in?
Deej: Uiteindelijk ligt dat aan de spelers. Wij maken content met de beste bedoelingen om spelers te amuseren. Onze hoop is dat ze in de wereld van Destiny iets vinden om zich te vermaken. Toen we Destiny ontwikkelden, wilden we een dynamische, levende wereld creëren waar de speler altijd nieuwe dingen of nieuwe vijanden kon ontdekken.
Ik denk dat er in jaar twee veel interessante experimenten zijn geweest waar we dingen hebben gedaan om de speler te verrassen. We proberen dingen uit die net een beetje anders zijn en dat was ook onze belofte naar de spelers van Destiny, om ze telkens iets nieuws te geven.
De Destiny-community spreekt al langere tijd de wens om uit om custom matches te kunnen maken. Is dit iets waar jullie mee bezig zijn?
De enige features die ik mag aankondigen zitten in de april-update. Het enige wat ik hoop is dat mensen ons credit geven voor het feit dat we luisteren naar onze community en leveren waar ze op zitten te wachten. Kleine dingen zoals ondersteuning voor mensen met kleurenblindheid, meer vault-opslag of iets grootser in de vorm van een gloednieuwe activiteit als Sparrow Racing.
De reden dat Bungie een spel zoals Destiny heeft gecreëerd is zodat we constant in contact kunnen komen met onze spelers, zodat we de game kunnen updaten en de grenzen van de spelerservaring kunnen uitbreiden. Ik denk dat we een vrij goed idee hebben van wat onze spelers daadwerkelijk willen.
De reden dat Bungie Destiny heeft gecreëerd is zodat we constant in contact kunnen komen met onze spelers
Ik kan je niet vertellen wat de toekomst zal brengen, maar ik kan je wel vertellen dat door het werk wat ik en de andere mensen binnen het communityteam doen bij Bungie, spelers nu een permanente plek aan onze tafel hebben gekregen. Ze zijn onderdeel van het gesprek. Dat is hoe we dit bedrijf willen runnen, maar het is ook de relatie die we met onze spelers willen. Als mensen iets willen wat ze niet krijgen, blijf het dan vooral vragen, want wij luisteren.
Eén van de vele eisen is bijvoorbeeld het terugbrengen van een klasse als de Sunsinger, toch wordt daar niets mee gedaan?
De Firebolt grenade is een belangrijke expressie van de kracht van een Sunsinger. Er waren een aantal mensen in de community die voelden dat die zwakker gemaakt zouden moeten worden, maar de activiteiten- en gameplay-designers wilden die kracht behouden. Er zijn wel een aantal andere essentiële veranderingen doorgevoerd voorde Sunsingers die je kunt terugvinden in de patch notes.
De april-update kwam op dezelfde dag als een update voor Tom Clancy’s The Division, een spel dat parallellen kent met Destiny. Zijn er lessen die jullie kunnen trekken uit een game als The Division?
Het is altijd interessant om in een industrie te werken waar zoveel getalenteerde mensen geweldige spellen creëren. Wij spelen hier zelf enorm veel spellen bij Bungie, niet alleen die van onszelf. Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat we voor Destiny inspiratie uit andere games hebben gehaald. Hoewel we iedereen die goede spellen maakt veel geluk wensen, blijven we altijd de focus houden op wat wij zelf willen doen.
Maar is er iets dat jullie van The Division kunnen leren?
Nee.
De april-update is sinds vorige week beschikbaar voor Destiny en heeft een nieuw maximum Light-level en nieuwe Prison of Elders-content toegevoegd.
Door Justin Veldhuizen
Reacties op: Bungie: ‘The Division kan ons niets leren voor Destiny’
casualkiller
Edwin1984
haastnooit
controvi
Geen drive om door te gaan.
de beste gear kun je alleen krijgen door raids te doen met vrienden.
Helaas hebben niet alle spelers zo veel mensen om me te spelen dus ik kon bij voorbaat al niet de game spelen zoals Bungie wou dat ik het ging spelen.
nou heb ik sowieso al niet echt iets met bungie maar de game qua graphics was prima.
De setting en het verhaal vielen mij zo zwaar tegen dat ik er mee opgehouden ben.
Division daar in tegen vind ik een stuk beter.
Het is leuk om daar de stad te lopen, de gameplay werkt erg goed, graphics zijn top en verhaal is ook nog wel geloofwaardig.
de stad is mooi nagemaakt en hoewel character customization beter kan vind ik het goed genoeg.
Het enige is weer dat ik maar 1 persoon heb in mijn ps4 vriendelijst waarmee ik the devision kan spelen.
Dus ja dat maakt het iets saaier.
haastnooit
unipro81
Toch mooi, precies dat is aangepast in de april update. Vrienden van me zijn al bijna max light level en hebben nog geen raid gespeeld.
Arrahant
Als je een raid in Destiny had gespeeld zul je waarschijnlijk in minder sterke mate van mening zijn dat The Division beter is dan Destiny. Vooral de PVE endgame. Zelfs de minste raid in Destiny levert een stuk interessantere gameplay op dan de incursion of de challenge mode dungeons in The Division.
Edwin1984
Persoonlijk vind ik de hele flow van de game vele malen lekkerder. Bij Destiny moet je vaak een level of gebied inladen terwijl je in The Division lekker kunt blijven rondlopen naar de juiste plekken en missies zonder te worden onderbroken.
Verder maakt Destiny het ook knap lastig om met andere mensen te spelen, iets wat onbegrijpelijk is voor een multiplayer game. Verder het gebrek aan een goed verhaal, content en een doel om verder te spelen was ik er ook redelijk snel klaar mee.
De laatste update The Taken King zou een boel goedmaken van deze dingen, maar dat is voor mij te laat.
Daarnaast vermaak ik me nog kostelijk met The Division, iets wat ik niet had verwacht maar gelukkig wordt je zo af en toe nog eens positief verrast
haastnooit
Thanks voor deze reactie beide.
Arrahant
Destiny is de enige game die me een beetje dezelfde ervaring geeft als raiden in WoW. Ik mis die ervaring, hoewel ik geen tijd meer heb voor fatsoenlijk raiden in WoW. Destiny vult die leegte prima op.
In vergelijking met Destiny is de PVE endgame in The Division veel beperkter. En in Destiny is de PVE endgame al best beperkt…
garciagarcia
trekinbami
unipro81
Het zou simpelweg niet werken. Wel voor korte sessies, maar een raid met random matchmaking…lekker als je team halverwege moet stoppen en jij al die tijd erin stopt om net voor het einde gekicked te worden of in de steek gelaten.
Ik weet niet wat de gulden middenweg is, maar ik snap het wel. Het maakt voor mijn idee ook dat de 'Destiny-gemeenschap' hechter is. Je hebt elkaar echt nodig…ik heb al wel echte (game)vrienden over gehouden aan Destiny.
btbam
Massiv
controvi
Had de game vanaf dag 1 omdat het me een super game leek maar toen bleek het verhaal bagger te zijn en heb ik hem verkocht.
Toen de dlc kwam probeerde mensen mij te overtuigen dat het nu wel goed was maar ik had het vertrouwen er niet meer in.
Mysticmaus
btbam
Zorgt de april update er eigenlijk voor dat je nu iets sneller/op meer manieren de beste loot kunt krijgen?
trekinbami
btbam