Intel onthult Alchemist; eerste marketingkarakter voor gpu's

Intel onthult Alchemist; eerste marketingkarakter voor gpu's

Chipfabrikant Intel heeft een nieuw marketingplan voor hun aanstormende reeks Arc-videokaarten uit de doeken gedaan: Alchemist. Het fictieve karakter, direct vernoemd naar de codenaam voor de href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/intel-arc-onthuld-intels-gpu-divisie-voor-gamers-en-creatorsbrdiv/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eerste generatie Arc-producten</a>, moet de promotie van de discrete gpu's tegemoetkomen.

Intel onthulde het eerste marketingkarakter exclusief bij HotHardware, voorafgegaan door een video-interview met twee aanvoerders van Intels grafische divisie. Over concrete benchmarks en absolute specificaties wordt nog niet gesproken, maar Intel is wel bereid alvast wat wallpapers en ander promotiemateriaal te delen.

Complete artwork van 'Alchemist', het fictieve marketingkarakter voor de eerste generatie Intel Arc-producten.

Naar al het schijnt is Alchemist niet hét boegbeeld voor Intel Arc — in ieder geval niet zoals bijvoorbeeld wijlen

Watch on YouTube

dat ooit was voor ATI. Na een eerste reeks Alchemist-kaarten heeft Intel immers ook nog een 'Battlemage', 'Celestial' en 'Druid' op de planning staan. Elke codenaam staat respectievelijk voor een nieuwe generatie binnen Intels grafische Xe-HPG-architectuur.

Voor de eerstvolgende generaties Intel Arc-kaarten zijn nog geen globale tijdsindicaties gegeven, maar Intel gaf ook van de de drie bijbehorende marketingfiguren alvast een eerste glimps weg. Wel zo vooruitstrevend: niet alle promotiehelden blijken dames — laat staan dat ze overdreven begeerlijk ingestoken zijn.

Gedeeltelijke artwork van 'Battlemage', het fictieve marketingkarakter voor de tweede generatie Intel Arc-producten.
Gedeeltelijke artwork van 'Celestial', het fictieve marketingkarakter voor de derde generatie Intel Arc-producten.
Gedeeltelijke artwork van 'Druid', het fictieve marketingkarakter voor de vierde generatie Intel Arc-producten.

Hoeveel nadruk Intel wil leggen op de fictieve figuren rondom de gpu's is nog onduidelijk. De marketingstrategie rondom Intel Arc lijkt sowieso nog niet geheel uitgehard. Terwijl geïnteresseerde pc-gamers vragen om benchmarks, releasedata en prijsverwachtingen, legt Intel vooralsnog liever de nadruk op de eigen

Watch on YouTube

en het verkopen van merchandise

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Ik ben vrij vanavond. Wil je wat drinken, klik dan op de link om mijn profiel met het telefoonnummer te vinden ---- urlky.com/12m2f

0

Aanbevolen voor jou