Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Games
None

Mighty No. 9

Op geen manier Mega Man-waardig

Geschreven door Michel Musters op

Conclusie

  • Mighty No. 9 had een geweldige voortzetting kunnen zijn van een aloude franchise, maar is in plaats daarvan een goedkoop product waar amper een vorm van creativiteit in terug te vinden is. Dit gunnen we Mega Man op geen enkele manier.
    Score: 30 Waardeloos
    • Spoorde ons aan om maar weer de Mega Man Legacy Collection op te starten
    • Lelijk vormgegeven, veel bugs, dashsysteem voelt als een suffe verplichting, lui leveldesign
Voor de gamers van de oude garde is het altijd leuk als een bekende ontwikkelaar weer van zich laat horen. Neem nu Keiji Inafune, een naam die je wellicht niks zegt, maar zijn legacy des te meer. Hij is de mede-bedenker van de Mega Man-franchise en ook verantwoordelijk voor onder andere Dead Rising en Lost Planet. Toch is vooral Mega Man relevant als we spreken over zijn nieuwe game, Mighty No. 9. De game doet qua uiterlijk heel erg denken aan Mega Man, maar is in basis toch echt een hele andere game.

Heel veel upgrades

Might No. 9 is begonnen als Kickstarter en omdat het doel al binnen twee dagen gehaald werd, is het project behoorlijk ambitieus geworden. De game zal dan ook voor alle mogelijke platformen verschijnen. In de sidescroller speel jij Beck, die als een soort Kirby door het leven gaat. Wees niet bang: Beck ziet er een stuk stoerder uit dan de roze kauwgombal, maar hij kan ook wapens en eigenschappen van zijn tegenstanders overnemen. Hier vinden we het grote verschil met de Mega Man-games en direct het unieke element van het spel.

Het zal namelijk niet gemakkelijk zijn om de acht eindbazen (Beck is de negende) te verslaan. De platformer is een stuk moeilijk dan bijvoorbeeld de Mario-games. Gelukkig kom je beslagen ten ijs, want naast springen en schieten, kun je ook dashen. Hiermee zijn de dikste combo's te verdienen, want stun je een vijand met je wapen, dan kun je hem kapotmaken met je dash voor extra punten. Door bazen en andere tegenstanders te verslaan, kun je bovendien transformeren. Hiermee kun je bijvoorbeeld ijs gebruiken, vuur, een jetpack en jezelf zelf omtoveren tot samoerai.

Alle bovenstaande elementen zijn natuurlijk niet volledig nieuw Mario kan al sinds het eerste deel vuurballen schieten. Het is echter de combinatie van de krachten en de sfeer van het spel die Mighty No. 9 uniek maken. De game ziet er prachtig uit, met een mooie combinatie van 3D-elementen in de 2D-wereld. Het loopt ontzettend vlot en is enorm uitdagend.

Voorlopige conclusie

Wat mij betreft zijn de hoogtijdagen van de platformgames wel voorbij. Echter, af en toe komt er nog een spel binnen het genre langs dat hoge ogen gooit. Dat is absoluut het geval met Mighty No. 9. De combinatie van krachten, de soepele en uitdagende gameplay en de grafische pracht maken dit een platformer om naar uit te kijken.

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo: 'Negatieve reacties Wii U vergelijkbaar met Wii' Minecraft Podcast 4
0

Reacties op: Mighty No. 9

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.