Gameplay
GTA5

GTA 5-mod Reshade maakt goed gebruik van ray tracing

Grafische update door modder

Geschreven door Romée Scholten op
Een GTA 5-mod van Pascal Gilcher maakt gebruik van ray tracing om de game te voorzien van mooiere lichtinval.

Gilcher is druk bezig geweest met het creëren van de mod genaamd Reshade. De mod maakt gebruik van Ray-Tracing. Deze techniek genereert realistische lichtpaden in pixels en simuleert de effecten en interactie met objecten. Hierdoor ontstaat er bijvoorbeeld een zeer realistische lichtinval.

Meer informatie over deze alpha-versie van de mod zijn op de pagina van Pascal Gilcher.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig De beste gaming hardware deals op Amazon
8

Reacties op: GTA 5-mod Reshade maakt goed gebruik van ray tracing

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • oropher

    • 24 mei 2019 20:26
    Het is helemaal geen raytracing, maar een simulatie van raytracing.
    Echte Raytracing kan zelfs niet eens in DX11.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 25 mei 2019 10:33
    @oropher 'echte' raytracing kan wel hoor, omdat DX11 zelf geen ondersteuning heeft voor RT wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is. Dat deze methode waarschijnlijk een benadering is, en niet volledige, is een ander verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 25 mei 2019 23:14
    @SuperDre
    Maar waarom is dan in de tot nu toe verschenen games met Raytracing (Metro, SOTR, BF V) dit alléén mogelijk in DX12???
    Er is voor NVIDIA geen reden om Exclusief DX12 te gaan.
    En Microsoft heeft zelfs nog een patch uitgebracht om Raytracing in DX12 te activeren.
    Persoonlijk denk ik ook dat DX11 niet met de hoeveelheid extra draw calls overweg kan.
    Maar we zullen zien hoe het loopt.
    EDIT: Ik denk dat ik het weet.
    Waarschijnlijk heb je gelijk dat Raytracing ook in DX11 kan.
    De reden dat de variant van NVIDIA alleen in DX12 kan, is omdat er asynchronous compute benodigt is om de RT cores te belasten.
    Normale Raytracing moet gewoon mogelijk zijn in andere API's.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 24 mei 2019 20:55
    Fabrikanten hebben ons gewoon voorgelogen. Raytracing is al jaren mogelijk, maar ze moesten iets hebben om nieuwe kaarten te verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 24 mei 2019 21:01
    @LordLuc
    Nee, zoals ik al zei; dit is geen ECHTE raytracing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 25 mei 2019 00:57
    @LordLuc
    Klopt, maar niet realtime.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 25 mei 2019 10:38
    @LordLuc RT kan al decennia, maar wat de hardware van bv NVidia doet is zorgen dat het in realtime kan. RT is zeer reken intensief, voorheen kostte het dagen om ook maar 1 frame te renderen, door betere hardware werd dat uren, en later weer minuten. Maar oa RTX zorgt dat het in realtime kan (en dan gaat het zelfs nog steeds om beperkte RT, dus geen volledige). Over enkele jaren zal het geen probleem zijn om echte volledige RT op een consumenten GPU te kunnen draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • livelived

    • 26 mei 2019 17:23
    Wat SuperDre zegt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.