Eerste vr-gameplay van ritmegame Audioshield | Gamer.nl

Eerste vr-gameplay van ritmegame Audioshield | Gamer.nl

De eerste vr-gameplaybeelden van ritme actiegame Audioshield zijn online verschenen. Het spel maakt gebruik van de muziekbibliotheek van de speler. 

Audioshield is gebaseerd op de game Audiosurf 2 en creëert een ritmische actie gameplay die reageren op motion control. Spelers kunnen kiezen voor nummers uit de eigen muziekbibliotheek of voor muziek vanaf de site SoundCloud. Ze krijgen beats op zich afgestuurd, die ze moet afweren met schilden. De gameplay verandert onder andere op basis van het tempo in het gekozen nummer.

“De beat beweegt langzaam voor de wat rustigere delen van liedjes en gaat sneller als het nummer intenser wordt”, schrijft ontwikkelaar Dylan Fitterer. In onderstaande video wordt een green screen gebruikt om spelers een beeld te geven van zowel de speler als de in-game beelden.

Audioshield is vanaf april beschikbaar op Steam

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou