Gameplay

De eerste drie kwartier van PS5-game Returnal in beeld

Game komt op 30 april uit

Geschreven door Michel Musters op
In een video van een uitgebreide speelsessie zijn de eerste drie kwartier van het aankomende Returnal te zien.

De actievolle game werd gespeeld door redacteur Simon Zijlemans via zijn WallJump Twitch-kanaal. De gameplayvideo toon het begin van het aankomende spel.

Returnal is een sciencefictiongame waarin de hoofdpersoon haar eerste moment op een andere planeet constant opnieuw beleeft, waaronder haar dood door de aanval van een mysterieus wezen. Verder bestaat de gameplay uit schieten vanuit een third-person perspectief. De game is ontwikkeld door Housemarque, bekend van PS4-lanceringsgame Resogun en spellen als Nex Machine en Matterfall. 

Returnal verschijnt op 30 april op PlayStation 5. Lees ook de hands-on preview die vandaag op Gamer.nl is verschenen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De openingsscène van Life is Strange: True Colors Gewelddadige ninja-actie in Ninja Gaiden: Master Collection
8

Reacties op: De eerste drie kwartier van PS5-game Returnal in beeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 april 2021 12:33
    Vraagje, moet je bij een returnal helemaal opnieuw beginnen of ga je verder waar je dood gaat want dat heb ik niet echt mee gekregen in de video.

    Edit:

    Laat maar het is beantwoord in de hands-on preview.

    Ziet er goed uit de game maar gezien je letterlijk helemaal opnieuw moet beginnen is het helaas niets voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 22 april 2021 15:25
    @DarkraverX
    Slaap hier niet op! Dat je elke keer weer opnieuw moet beginnen hoort juist bij een Rogue game. Returnal is een Rogue-like game dat wil zeggen dat je sommige upgrades wel behoudt.
    Elke keer dat je dood gaat (en je gaat heel veel dood) wacht er een nieuwe wereld voor je, nieuwe vijanden, andere wapens en andere upgrades waardoor elke run als uniek aanvoelt.
    Tip voor de mensen met een Oled, dit wordt een parel voor de ogen! Die gitzwarte kleuren met al die lichtgevende particles, adembenemend.
    Een must-buy voor mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 april 2021 21:18
    @rreloaderr Thx voor je reactie, je gaat me nu wel aan het twijfelen zetten. :D

    Heb een 65 CX hangen die dus dat zou wel goed zitten, maar toch het opnieuw beginnen ook al is het elke keer anders.
    Houd in principe in dat je de game eigenlijk in 1 ruk uit moet spelen, weet niet hoe lang het duurt mocht je dus niet doodgaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 23 april 2021 21:40
    @DarkraverX

    Ik denk zo’n 2 uurtjes, zonder boss-fights. Althans zo lang duurde het ongeveer bij hun vorige games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 22 april 2021 18:26
    Is dat niet gruwelijk repetitief? Ik bedoel, best leuk hoor dat de wereld steeds opnieuw wordt opgebouwd en geen playthrough dus hetzelfde is, maar uiteindelijk blijven de spelelementen natuurlijk hetzelfde. Goed, een keertje links in plaats van rechts, een keertje naar boven in plaats van naar beneden. Een keertje drie vijanden van type A in plaats van twee van type B, maar dat heb je op een gegeven moment toch wel gezien? Volgens mij zou ik mijn controller na de 70e run kapot smijten uit frustratie. Toch blijft de game mij op bepaalde levels wel aanspreken op de een of andere rare manier, maar zeker gelet op de hoge moeilijkheidsgraad in combinatie met het feit dat ik doorgaans niet van de rogue-likes ben (maar is dat omdat dat doorgaans indie-games zijn of ligt het aan het genre?) denk ik niet dat ik het aandurf. Eentje voor op het reservelijstje. Mocht ie alsnog ontploffen op Metacritic, waag ik heel misschien toch een gokje…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 22 april 2021 20:39
    @Michael-Raymond-Clayton

    De verschillen in runs zitten vooral in andere power ups, items en dergelijke die dan spawnen. De ene keer heb je een automatisch geweer, de andere keer een Shotgun die je dan gaandeweg upgrade.
    Als je bekend met games zoals binding of Isaac weet je wat je kan verwachten.

    Het zit hem vooral in de rush om de perfecte run te hebben waarbij het meer draait om snelheid en positionering dan het schieten zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 23 april 2021 08:45
    @rreloaderr dat is dus de pest: die spellen als Binding of Isaac zijn zó Indie, daar kan ik écht niks mee. Het zal best heel tof wezen, maar mij doet het helemaal niks. Vind dat zó'n vage game… Hades spreekt mij al veel meer aan (nog niet geprobeerd overigens), maar Returnal… Tja, zou supervet kunnen zijn, maar ook he-le-maal niks. Ik wacht de recensies even af…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 april 2021 07:03
    Ik heb de stille hoop dat ie voor ps plus komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.