Prangende vragen rondom Starfield beantwoord

Prangende vragen rondom Starfield beantwoord

In een nieuwe video rondom Starfield beantwoordt regisseur Todd Howard enkele vragen van fans.

Zo vertelt Howard dat Starfield is geïnspireerd door klassieke rpg's zoals de space-sim Sundog en Traveller. Daarnaast probeert Bethesda met Starfield een balans te vinden tussen 'harde wetenschap' en een fijne speelervaring. 

Zo heeft het bedrijf onlangs nog een aanpassing in de game gemaakt die er voor zorgt dat de brandstof in het ruimteschip van spelers niet op kan raken. Wel kan de hoeveelheid brandstof in het schip bepalen hoever men kan warpen naar andere plekken in het universum. In een oudere versie van het spel kon brandstof daadwerkelijk opraken, en zaten spelers vast in de ruimte.

Howard vertelt ook meer over het dialoogsysteem, dat volgens hem "een klassieke Bethesda-stijl" krijgt. Spelers kijken naar personages en hoe ze reageren en kunnen tussen meerdere antwoorde kiezen. Spelers hebben ook een specifiek aantal 'beurten' en 'overtuigingspunten' waarmee men de NPC in kwestie kan overhalen om toe te geven aan de eisen van de speler. De game bevat meer dan 250.000 ingesproken zinnen - Skyrim had er zo'n 60.000.

Daarnaast is het ook mogelijk om bepaalde eigenschappen die het personage van de speler heeft weer ongedaan te maken. Mensen selecteren aan het begin van de game positieve en negatieve eigenschappen, maar men hoeft daar niet de gehele game aan vast te zitten - door bepaalde keuzes te maken en missies te doen kan de persoonlijkheid van het hoofdpersonage veranderen.

De complete video is hieronder te zien. Starfield komt ergens in de eerste helft van 2023 uit op Xbox Series X en S, pc en Game Pass.

Watch on YouTube
Starfield

Starfield kopen?

Kopen voor Xbox

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Man, wat heb ik hier ZIN IN! :)

0

Dat persuade systeem is wel tof maar hoop niet dat die punten op gaan als je ze uitgeeft, meer dat je ziet hoe veel skill je nodig hebt om die optie te kiezen dat lijkt me wel vet

0

Aanbevolen voor jou