Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Developer Diary
Overwatch

Het progressiesysteem van Overwatch

Jeff Kaplan vertelt

Geschreven door Michel Musters op

Game director Jeff Kaplan vertelt in een nieuwe developer diary over het progressiesysteem van Overwatch. De game heeft al verschillende bèta's gekregen en komt volgend jaar uit op pc, Xbox One en PS4. Het wordt een full priced game, alle maps en personages die na release verschijnen zijn gratis.

Dit artikel delen:

Lees meer

GTA: Liberty City Stories onverwachts verschenen voor iOS Hardware: Rivals begin januari uit voor PlayStation 4
6

Reacties op: Het progressiesysteem van Overwatch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    TheChief

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    Zat in de beta en was erg teleurgesteld over de gameplay van deze game. Het ziet er goed uit, geluid is prima maar de variatie per karakter is echt nul en daar knap ik op af.

    Elk karakter heeft 1-2 abilities waar je eigenlijk voortdurend mee aan het spammen bent om jouw aandeel te doen voor het team en dat wordt snel saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    @TheChief was het niet de intentie om constant van character te wisselen om in te spelen op wat de tegenspelers van plan zijn ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TheChief

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    @Arisu Zeker, maar de variatie per karakter dat je op eender welk moment speelt is qua gameplay mijns inziens niet groot genoeg om de game voor mij interessant te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    darkmanwls

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    @TheChief Tja, ieder zo zijn smaak, in een call of duty of battlefield ben je ook constant hetzelfde character, en kunnen alle spelers ook hetzelfde. En toch is het een groot succes. Maar ik weet ook nog niet of dit m gaat worden. Ik hou van Blizzard, maar shooters zijn gewoon niet mijn ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TheChief

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    @darkmanwls Ten dele waar. In BF4 heb je veel meer variatie per klasse in termen van wapen customization, de loadout die je per spawn kiest en natuurlijk de voertuigen die je op elk moment kan gebruiken/stelen van de vijand. Bovendien biedt BF4 (mijn favoriete shooter by far) mappen met heel veel tactische opties: Stealth vs guns blazing bv.

    Overwatch is in eerste instantie een MOBA en dan pas een shooter. Goede controle over je skills etc is veel belangrijker in deze game dan mikken op de manier zoals je dat in BF4 etc doet. En de mappen zijn heel lineair met af en toe een zijpaadje. Deze twee zaken zorgden ervoor dat ik de game al heel snel saai vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    geert1

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    Dat Blizzard de voorgaande progressiemodellen heeft geschrapt, lijkt me een goede keuze te zijn geweest. Het idee is om te wisselen van held wanneer je team dat nodig heeft, en dan is progressie per held niet slim. Helden hoeven niet aanpasbaar te zijn, want er worden al meerdere helden aangeboden in elke stijl (tank, offense, defense, support) om uit te kiezen voor de afwisseling. Een subtiele, accountbrede progressie, zoals ze nu voor ogen hebben, klinkt logischer voor dit spel.

    Volgens mij zou Blizzard daarnaast moeten kijken naar een ranked system. Het stijgen in rang op basis van je vaardigheden als speler is ook een vorm van progressie, het sluit goed aan bij de esports-insteek die ze nastreven en het helpt ook direct met matchmaking omdat je dan spelers met dezelfde rang bij elkaar kunt zetten. Natuurlijk optioneel, zodat je ook gewoon een potje kunt doen zonder in rang te stijgen of dalen. Ik hoop dat dit er bij release in zal zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.