Developer Diary

De naadloze ervaring van God of War uitgelegd

Vlotte gameplay

Geschreven door Pablo Bool op
De transitie tussen cutscenes en gameplay gaat in God of War erg soepel verlopen.

Dit wordt getoond in een nieuwe video die Sony online heeft geplaatst. Tijdens de cutscenes wordt het spel geladen zodat de overgang naar gameplay soepel verloopt.

In de video spreekt fotografie-directeur Dori Arazi over de immense uitdaging van het behalen van deze soepele overgangen. Zo zegt hij: "Ik dacht dat het onmogelijk was wanneer ik het script las, ik dacht dat het onmogelijk was toen ik naar onze apparatuur keek, ik dacht dat het onmogelijk was toen ik naar het ontwikkeltraject keek. Het is mogelijk, het is alleen enorm moeilijk. "

Het was volgens Arazi zo moeilijk omdat het dialoog perfect moest verlopen en cameramannen en acteurs altijd op de perfecte plek moesten staan. Zoals te zien is in de video worden de bewegingen van de acteurs met behulp van motion capture-pakken opgenomen.

Vervolgens hadden ze de shots voor de cutscenes, maar moest dit nog gekoppeld worden aan de gameplay. Het koppelen van deze elementen kostte logischerwijs enorm veel communicatie.

Het niet onderbreken van shots zorgt voor een meeslepende ervaring, maar laat de speler ook meer meeleven met het hoofdpersonage. "Ik denk dat spelers nooit zoiets hebben meegemaakt," aldus Arazi.

Arazi gebruikt de scene die getoond werd tijdens E3 als voorbeeld. Tijdens deze scene moet Atreus, de zoon van Kratos, een soort van hert vermoorden. Dit is een een verdrietig moment en wordt volgens Arazi goed benadrukt door de soepele overgang tussen cutscenes en gameplay.

Onze redacteur Erik Nusselder heeft de game twee uur gespeeld. Hier zegt hij "God of War is dus flink veranderd, met gewichtigere combat en een emotioneler verhaal. Maar er zijn elementen waardoor het nog steeds herkenbaar een God of War-game is. Na een aantal rake klappen raken vijanden soms versuft, waarna je ze met een bloederige finisher kunt afmaken, net als vroeger. "

God of War komt op 20 april uit op PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tweede video over Toy-Con Garage voor Nintendo Labo uitgebracht De beste gamedeals van de week
5

Reacties op: De naadloze ervaring van God of War uitgelegd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • bigds9fan

    • 22 maart 2018 12:49
    Deze game gaat zoo ongelooflijk bruut worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 22 maart 2018 13:23
    Ben erg benieuwd naar deze 'naadloze ervaring'! ik kan me herinneren dat Soul Reaver destijds op de PSX ook geen laadtijden had, op het laden bij starten van de game na, dat was echt revolutionair.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 23 maart 2018 10:34
    @El Ninjo
    Blijkbaar is dit anno 2018 nog steeds nieuw en revolutionair….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 22 maart 2018 13:52
    Nou bijzonder hoor! Nog nooit vertoond!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 22 maart 2018 15:20
    Heb zo vreselijk veel zin in dit spel, maar ik heb mijn PS4 nog maar net en nog een stuk of 8 andere spellen te spelen. Ja, een luxe probleem…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.