Control en Quantum Break besproken door makers | Gamer.nl

Control en Quantum Break besproken door makers | Gamer.nl

Remedy, de maker van Quantum Break en Control, bespreekt de gelijkenissen en verschillen tussen de twee games.

Op de E3 kondigde de Finse ontwikkelaar Control aan, een nieuwe game in hetzelfde universum als Quantum Break. In een interview met GamingBolt vertelt het bedrijf meer over de game.

Hoewel de twee games zich in hetzelfde universum afspelen, gebruikmaken van dezelfde engine en zekere personages zelfs in beide games voorkomen, verzekert Thomas Puha van Remedy fans ervan dat het "heel erg anders" gaat zijn. "Quantum Break was erg lineair terwijl Control juist erg open is. Ook is het veel duisterder." Wel worden beide games vanuit het derdepersoons-perspectief gespeeld en gebruiken spelers een mix van vuurwapens en speciale krachten tijdens gevechten.

Naast de gameplay is ook de manier waarop het verhaal verteld wordt anders. Quantum Break maakte gebruik van een filmische serie die zich aanpaste aan de besli ingen die spelers maakten in de game. Voor Control heeft Remedy veel meer gefocust op de gameplay en willen ze spelers meer vrijheid geven in de keuzes die ze maken. Ook willen ze spelers zo min mogelijk onderbreken met cutscenes.

Control verschijnt in 2019 voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou