Xbox LANfest | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Neem 5 Xbox'en, een HUB, games en de nodige UTP kabels. Trommel daarbij 8 vrienden/keni en op en je bent gegarandeerd van een erg lange avond Xbox netwerk-plezier. Afgelopen weekend namen we de proef op de som en organiseerden we een mini Xbox lanparty, een eerste poging om de Xbox écht uit te testen. Een marathon van 12 uur gaming was het resultaat.Omdat de Xbox nog geen gebruik maakt van een wirele lan, is het net als bij een goede pc-lan even goed klooien met UTP kabels en een hubje waar je de machines op aansluit. Gelukkig blijft het gestuntel met netwerk-instellingen achterwege waardoor je na het aansluiten direct kan spelen.

Omdat er op dit moment maar weinig games geschikt zijn voor gelinkte Xbox-machines, was dé game van de avond natuurlijk Halo. Deze claimt ondersteuning te bieden voor 16 spelers gelijkertijd, al kwamen we er snel achter dat je een bioscoopscherm nodig had om nog fijn te kunnen spelen met zoveel mensen. We hielden het dan ook bij een bescheiden 8.

Met elke tv opgedeeld in splitscreen kwam een probleem dat je niet snel bij een pc-game terug zal zien. Zo hadden enkele zielen de vervelende gewoonte om op het andere schermhelft te kijken, waardoor een sneak-attack ineens niet meer zo verra end was.

Het aantal multiplayer-levels dat in Halo aanwezig is valt ook nog wat tegen. Zo zijn er in totaal maar 2 levels waarin je voertuigen kan besturen en is de rest een verzameling van kleine indoorlevels. Wel intere ant aan kleinere levels is dat brand- en bloedvlekken ook op de muur blijven zodat je uiteindelijk door een volledig slachthuis vecht.

Naast een 10 uur durende Halo-se ie waarin we elk wapen, voertuig en level hebben doorlopen was het natuurlijk ook even tijd om de pleasures van Dead or Alive 3 en Project Gotham te ervaren, beide games die jammergenoeg niet op de link speelbaar zijn.

Onze voorlopige conclusie? De Xbox heeft voldoende capaciteiten om als leuke machine voor multiplayer te dienen. De enkele bottleneck is de limiet van 4 Xboxen voor 1 multiplayer-game. Mi chien dat deze uiteindelijk ook wel opgelost gaat worden zodra er dedicated hardware voor de box aanwezig is. Want wie wil er uiteindelijk nu geen dedicated Xbox hebben draaien?

Een kleine foto-impre ie is hieronder te vinden.

Met dank aan Goody voor de toffe LAN en (de soms wat minder artistieke foto's ).


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou