"Is er meer tu en hemel en aarde dan World of Warcraft?", zal op de lippen van al die gamers liggen die of niets aan de game vinden of zich niet kunnen vinden in MMORPG's of andere online games. Het is inderdaad een game dat het nodige heeft losgemaakt in gamers in Europa, maar ook over de rest van de wereld. Mensen slaan elkaar de hersens in voor een epic item, vergeten spontaan te eten en sterven achter hun computer of gaan helemaal uit hun dak als ze met hun guild de eerste zijn die wereldwijd succesvol een mega event hebben afgerond. Je zou zeggen dat het toch niet gekker moet worden, wil je een game met zoveel spelers kunnen vervangen.
Het is echter wereldwijd gezien niet eens zo'n groot aantal spelers. De Aziatische markt is al jaren vooruit op het gebied van MMORPG's en met name Korea staat bekend als een land dat niet alleen Blizzard Entertainment vereerd, maar ook veel MMORPG gamers kent. Nu met meer dan vijf miljoen spelers over de gehele wereld staat World of Warcraft niet alleen centraal bij Aziatische bezoekers, maar is ook de Westerse Wereld bekend geworden met het begrip MMORPG. Dit zegt niet dat mensen in het westen nooit MMORPG's speelden of er nog nooit van gehoord hadden, maar meer mensen krijgen de kans dit soort games te spelen door middel van pre-pay kaarten en een grotere diversiteit als het op gameplay aankomt.
Verschillende "elite" monsters zijn uitdagend voor 5 spelers
De vijf mensen zijn mensen die World of Warcraft spelen, gespeeld hebben of tu entijds even gestopt zijn. We hebben de vragen gesteld aan een Tsjechische speler, eentje uit Engeland, twee uit Nederland waarvan één een vrouw en iemand die een eigen guild runt. Houdt er rekening mee dat de meningen sterk van elkaar kunnen verschillen en wellicht niet aan sluiten bij die van de lezer.