Warhammer Online: Einde van het blog... | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Gamer.nl duikt in de wereld van Warhammer Online: The Age of Reckoning. Regelmatig houden we je op de hoogte van onze avonturen.Deel 1: De eerste stappen in Warhammer OnlineDeel 2: Role-Play servers en dronken reuzenDeel 3: Als toerist door Inevitable CityDeel 4: Moorden op het slagveld, relaxen in The Viper's PitDeel 5: Een cape staat iedereenDeel 6: Kippen en oorlogDeel 7: Einde van het blog, niet van het avontuurEinde van het blog, niet van het avontuurAls er iets is in Warhammer Online waar ik me aan kan ergeren, is het dat spelers tot voor kort wegkwamen met het 'jatten' van voorwerpen. Met dit jatten bedoel ik dat spelers voorwerpen pakken van verslagen vijanden die ik verslagen heb. Al meer dan eens heb ik een geweldige aanvulling voor mijn uitrusting zien liggen, maar werd deze rustig voor mijn neus weggekaapt door een Disciple of Khaine of door een Chaos Chosen die denkt dat hij Shaman-uitrusting kan dragen. En onschuldig dat ze je vervolgens aankijken. Daar maak je in ieder geval geen vrienden mee! Een goede zaak is dat de makers hiernaar hebben geluisterd en er ook daadwerkelijk wat aan hebben gedaan. Vanaf nu heb je alleen nog maar concurrentie met spelers die dezelfde kla e hebben als jij, mits er een voorwerp ligt dat voor jou bestemd is.

In plaats van het verdedigen van een Keep, word ik nu gevraagd om met twintig man er eentje te bestormen. Gelukkig geen Order-spelers dit keer, die het ons moeilijk proberen te maken. Overal zijn computergestuurde soldaten die de Keep met hun leven verdedigen. Ze zijn echter geen partij voor zo'n grote groep als waar ik in zit. Na een paar minuten zijn we al bij de Keep Lord, de baas van dit fort. Deze is natuurlijk een stuk moeilijker dan de vijanden die hem voorgingen en vraagt daarom om een volle inzet van ieder van ons. Het geeft toch een episch gevoel als je deel uitmaakt van een klein leger dat inhakt op slechts één persoon die maar moeizaam dood gaat. Nadat de Keep Lord het uiteindelijk opgeeft en het loodje legt, krijg ik een schatkist te zien die uit het niets verschijnt. Ik hoor van mijn groep dat dit een soort van Public Quest is, maar dan moeilijker en toffer. Gelijk hebben ze, helemaal omdat ik hoog eindig en een voorwerp uit de kist mag halen.

Ik en een vriend van mij, die met een Squiq Herder genaamd Selahm speelt, gaan wat later met een aantal anderen door met de plunderwoede. In The Marshes of Madne zijn namelijk een aantal doelen overgenomen door de Order. Klinkt bekend niet? Eén van de doelen is echter zwaar bewaakt door vijandige spelers die hun kamp niet zonder slag of stoot aan ons geven. In tegenstelling tot veel andere groepjes waar ik in heb gezeten, luistert deze groep precies naar de tactieken die ik en een paar anderen geven. De Order probeert ons namelijk heel duidelijk naar hun kamp te lokken in de hoop dat wij zo verscheurd worden door de verdedigende soldaten die daar de wacht houden. Ik vraag de anderen echter te doen alsof we wegrennen en kom vervolgens terug om de Order uit te lokken. Verbazingwekkend genoeg werkt het, ze komen achter mij aan. Zo begint een lang gevecht op een rustige open plek. Het gevecht duurt al met al zo'n half uur, mede vanwege het perfecte samenwerken van beide facties en omdat helers hun werk goed deden. Mijn groep lijdt zelfs geen verliezen! Nadat de Order een grote nederlaag heeft geleden, kunnen wij het kamp overnemen.

Na bloed, zweet en tranen te hebben geleden in scenario's en dergelijke ben ik dan eindelijk rang twintig. Ik haast me naar The Inevitable City, om daar vijftien goudstukken te betalen voor een wolf waar ik op kan zitten en mij dus vanaf nu overal heen zal brengen. Of hij het leuk vindt weet ik niet, ik krijg alleen soms wat boze blikken en een close-up van zijn gebit. Gelijk met dit mooie nieuws merk ik helaas ook op dat de Guild waar ik in zit uit elkaar aan het vallen is. Ik besluit daarom maar weg te gaan, en ben nu sterk aan het overwegen om zelf een Guild te maken. Een eigen Keep is namelijk wel erg aantrekkelijk, niet?

Dit was het laatste deel van het Warhammer Online-blog. We hebben inmiddels een zeer goed en duidelijk beeld gekregen van deze uitgebreide MMORPG. Ons oordeel kun  je daarom zeer binnenkort in een recensie op Gamer.nl verwachten.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou