Weinig gamereeksen hebben zoveel gedaanteverwisselingen ondergaan als de SWAT reeks. Hoewel we inmiddels bij SWAT 4 zijn aanbeland, is het pas de tweede tactical shooter in de reeks. Daarbij is de '4' in de titel ook enigszins bedrieglijk, want SWAT was oorspronkelijk een voortzetting van de Police Quest adventuregames. Daarbij kent de SWAT reeks ook nog enkele spin-offs, waarvan er eentje nooit het levenslicht heeft gezien. Echt eenvoudig steekt deze langlopende reeks van Sierra dus niet in elkaar, vandaar onderstaand overzichtje. Police Quest: In Pursuit of the Death Angel (1987)

In de jaren tachtig bracht Sierra een aantal adventuregames op de markt met het woord Quest in de titel, waaronder King's Quest, Space Quest, Quest for Glory en Police Quest. In deze laatste game kreeg je de rol aangemeten van Sonny Bonds, een politieagent in een klein stadje wie daar de drugsproblematiek uit de wereld probeert te helpen. In Police Quest diende je een personage met het toetsenbord door een grafische wereld te besturen, maar de diverse acties moesten door middel van tekstcommando's beschreven worden. De eerste Police Quest kreeg in 1992 overigens nog een VGA (256 kleuren, ten opzichte van de 16 in het origineel) remake met muisinterface.

Police Quest 2: The Vengeance (1988)

Zoals met haast alle spelreeksen uit de begindagen van Sierra, mocht ook de Police Quest reeks diverse opvolgers genieten. Twee jaar na het origineel stond Police Quest 2 al paraat, dat de subtitel The Vengeance draagt. Death Angel, de crimineel die Sonny Bonds in het eerste deel gevangen nam, neemt namelijk wraak. Hij ontsnapt uit de gevangenis en ontvoert Sonny's vriendin. Sonny dient zijn spoor van vernieling te achtervolgen om hem uiteindelijk definitief in te rekenen.

Police Quest 3: The Kindred (1991)

Het derde en laatste deel in de reguliere Police Quest reeks is Police Quest 3: The Kindred, met opnieuw Sonny Bonds in de hoofdrol. Dit maal wordt de vrouw van Sonny aangevallen door de broer van de Death Angel. Met Police Quest 3 maakt de reeks de overstap naar VGA graphics en een volledige muisbediening, wat het spel een stuk toegankelijker maakte.

Police Quest 4: Open Season (1993)

Met de vierde Police Quest, dat officieel de titel Daryl F. Gates' Police Quest: Open Season, maakte de reeks een grote verandering door. Zo werden de kleurrijke werelden uit de eerste drie delen verruild voor een meer realistische spelomgeving, waarbij een groot deel van de graphics tot stand kwamen met foto's van locaties en acteurs. Het spel was nog wel een adventurespel, maar gaf al een hint af naar de omslag die de reeks in de toekomst zou gaan maken.