Top 100 van 2006: Nummers 25 t/m 11 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Dan is het nu tijd geworden voor de nummers 25 t/m 11 uit onze Top 100 meest veelbelovende titels van 2006. Deze titels vallen allemaal eigenlijk net buiten de Top 10. Het zijn allemaal zeer veebelovende games, maar we verwachten toch net iets meer van de games die we morgen gaan onthullen. Dat haalt echter niet weg dat titels als Starcraft Ghost, The Outfit, Titan's Quest en Hellgate: London, hoog op ons verlanglijstje staan. In welke volgorde zie je hieronder.25. Nintety-Nine Nights (Xbox 360)Ontwikkelaar: Phantagram Uitgever: Microsoft Release: TBA

In het actiespel Ninety-Nine Nights neemt de speler, net als in spellen als Dynasty Warriors, de rol aan van een super krachtige held. Ook in dit spel zal je het op moeten nemen tegen gigantische hordes aan vijanden. Er zullen uiteindelijk zeven verschillende personages speelbaar zijn die elk verwoestende combo's uit kunnen voeren.

Waarom wel: Tetsuya Mizuguchi (Rez, Lumines) is verbonden aan het project. Waarom niet: Het concept is niet nieuw, dus is er naast het sublieme grafische jasje nog iets nieuws onder de zon? 24. Saint's Row (Xbox 360)Ontwikkelaar: Volition Uitgever: THQ Release: Q2 2006

Eigenlijk is Saint's Row een schaamteloze GTA-kloon, maar naar alle waarschijnlijkheid wel de eerste in dit subgenre voor de volgende generatie consoles. Saint's Row maakt dan ook gebruik van de nieuwe mogelijkheden die deze apparaten te bieden hebben, zoals spectaculaire grafische effecten, ondersteuning van physics en een zeer realistisch schademodel voor de voertuigen. Saint's Row kent een hoge mate van vrijheid en een realistische speelomgeving, waarin elke voetganger precies weet wie je bent en wat je voor zijn neus hebt uitgespookt.

Waarom wel: Het GTA-concept in een next-gen jasje. Volition weet altijd wel wat innovatiefs in zijn games te verwerken. Online speelbaar, in tegenstelling tot GTA.Waarom niet: De meeste schaamteloze GTA-klonen kunnen hun voorbeeld niet evenaren. 23. Gothic 3 (PC)Ontwikkelaar: Piranha Bytes Uitgever: JoWooD Release: Q4 2006RPG in een zeer levendige en uitgebreide wereld, vergelijkbaar met het komende Elder Scrolls IV: Oblivion. Uniek kenmerk is de wereld die ook zonder jou door draait: zo doorlopen NPC's elk hun eigen leefpatroon en zullen de bo en, woestijnen, toendra's en andere gebieden bezaaid zijn met lokale fauna.Waarom wel: de potentie straalt al van deze titel af sinds we meer zagen op de afgelopen E3. Zie de screenshots!Waarom niet: voor de vorige Gothic edities werd érg veel tijd genomen om ze vanuit het originele Duits te lokaliseren naar Engels. Als Piranha Bytes hier opnieuw de tijd voor neemt, kan het spel bij uitkomen op steviger concurrentie rekenen. 22. Alan Wake (PC, PS3, Xbox 360)Ontwikkelaar: Remedy Uitgever: TBA Release: TBA

Een game met een écht verhaal; dat is wat de game Alan Wake moet worden. In deze thriller speel je als Alan Wake, een succesvolle schrijver die een nieuw horror verhaal schrijft over over zijn eigen ergste nachtmerries. Als de nachtmerries ineens uitkomen bevindt Alan zich in een real-life thriller.

Waarom wel: Het verhaal is vernieuwend. De ontwikkelaar Remedy heeft met de Max Payne titels bewezen goede games te kunnen maken.Waarom niet: Over gameplay is nog maar weinig bekend. Het is dus nog maar de vraag hoe goed de game uiteindelijk zal spelen. 21. Hellgate London (PC)Ontwikkelaar: Flagship Studios Uitgever: Namco Release: TBA

Diablo meets first person shooter. Hellgate: London is de eerste creatie van Flagship Studios, een ontwikkelaar die bestaat uit voormalige werknemers van Blizzard North, waaronder de alom geprezen Bill Roper. De ex-Blizzarders hebben bijna allemaal gewerkt aan Diablo en Diablo II. Hellgate: London speelt zich echter 25 jaar in de toekomst af, waar een demonische invasie het leven op aarde onmogelijk heeft gemaakt, en de mensheid onder de grond verder leeft. Een geheime sekte zag de problemen al aankomen en ontwikkelde futuristische technologieen gecombineerd met oude voorwerpen en artefacten, om zo de beste wapens en bescherming mogelijk te maken.

Waarom wel: Heftige first person actie, gecombineerd met RPG elementen en altijd andere levels. Genereerde Diablo in 2D steeds nieuwe kerkers, Hellgate London doet dit in een 3D omgeving. Verder kent het spel 100 verschillende basiswapens die allemaal aangepast kunnen worden en een co-op multiplayer kant. Voeg daar de expertise van de voormalige Blizzard medewerkers aan toe en je weet zeker dat je volgend jaar een bezoek aan Londen zal brengen. Waarom niet: Dit is wel een heel ambitieus project voor een beginnende studio, ook al bestaat die uit voormalige Diablo/Blizzard veteranen. Verder is het de vraag hoe goed de 3D-level generator zal werken en of men het spel voldoende kan balanceren en netjes kan afwerken.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou