ThinkTanks | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Hoewel de intere e van de meeste gamers uitgaat naar de grote titels met grensverleggende graphics en gameplay, moeten we vooral de kleinschalig ontwikkelde games niet uit het oog verliezen. Want vaak zijn het juist deze titels die, zonder druk van een uitgever, erg origineel en verslavend uit de hoek kunnen komen. De makers hebben immers hun eigen visie op het spel volledig vast kunnen leggen. Om eens wat meer inzicht te krijgen in het onafhankelijk ontwikkelen van games spraken we met een tweetal mensen van Bravetree Productions waar men al een tijdje werkt aan ThinkTanks.

ThinkTanks is een spel waarin een aantal tankjes het in een slagveld tegen elkaar opneemt. Dit slagveld wordt op je scherm getoverd door de Torque engine van GarageGames en is een verbeterde versie van de Tribes 2 engine. GarageGames is opgericht door ex-Dynamix medewerkers en heeft als doelstelling het ondersteunen van kleinere, onafhankelijke ontwikkelaars met hoogstaande game-development tools. Ook BraveTree bestaat uit een aantal medewerkers van Dynamix en de keus voor deze engine was dan ook snel gemaakt.

ThinkTanks ondersteund zowel een single- als multiplayermode. Daar waar je in singleplayer de strijd aan gaat met hordes tegenstanders die duidelijk zwakker zijn dan jezelf, zal elke tegenstander in multiplayer in dezelfde situatie verkeren als de speler. Multiplayer kan zowel online, over LAN of in de vorm van een botmatch gespeeld worden. Met het toetsenbord bestuur je je tank en met de muis kan je je loop richten en vuren. Het miksysteem is erg bijzonder en laat de baan zien die de kogel af zal leggen waardoor je, ondanks het bochtje dat de kogel maakt, nog aardig accuraat kan mikken. Een aantal speciale power-ups, zoals bouncing bullets of kogels met wat extra impact, zouden het ombrengen van de tegenstander nog een stukje gemakkelijker moeten maken.

Meer informatie over ThinkTanks, onder andere over hoe de singleplayer in zijn werk gaat, hoe het is om onafhankelijk games te ontwikkelen en hoe het is om vanuit Nederland aan het project mee te werken lees je in het interview dat vanaf de volgende pagina van start gaat.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou