Jaren lang heeft Team Soho lopen zwoegen om The Getaway klaar te krijgen en nu is het dan eindelijk zo ver. The Getaway brengt je naar het criminele London waar je aanvankelijk de rol aanneemt van Mark Hammond, een ex-gangster op de vlucht voor de politie omdat hij ten onrechte verdacht is van de moord op zijn vrouw. Daarnaast speelt zich tegelijkertijd het verhaal af van de moedige politie-agent Frank Carter. Voor The Getaway hebben ze heel London tot op het kleinste detail nagebouwd en tijdens het verhaal wordt je dan ook naar vele bekende en minder bekende plekjes van deze Britse hoofdstad gebracht.

13 december zou het spel in de winkels moeten liggen, en dat moet gevierd worden! En daarom hebben we bij Gamer.nl een unieke prijsvraag bedacht waarbij je de unieke kans krijgt om het spel The Getaway te winnen. En je krijgt er nog een PlayStation 2 bij ook!

De opdracht om deze mooie prijs binnen te slepen is echter niet eenvoudig. Hij luidt als volgt:

Beschrijf je eigen Getaway en zorg voor een leuk plaatje om de boel te illustreren. Beperk je tot maximaal 400 woorden. De prijsvraag loopt t/m 20 december. Inzendingen verstuur je naar prijsvraag@gamer.nl

Geen inspiratie? Misschien kan het onderstaande voorbeeldje je erbij helpen:

Schoonmoeders! Eens in de twee weken, op zondag, is het weer zover. Het hele gezin wordt met tegenzin in de auto gepropt, ik word geacht te rijden en m'n vrouw ploft voldaan op de bijrijdersstoel. Het zwaarste gedeelte voor haar is achter de rug. Voor mij moet de hel nog komen.

Ding Dong doet de bel, de deur zwaait open en daar staat ze dan, als de duivel voor de poort van de hel. Met haar bijna tot wit naderende lichtblauwe ogen kijkt ze ons allen eventjes aan. Wederom komt ze tot de conclusie dat de kinderen weer een stukje gegroeid zijn. Ja krimpen dat doen ze pas als ze op haar leeftijd zijn aanbeland. We lopen via de hal naar de woonkamer en nemen plaats.

"Hier, heb je een lekker koekje", keft mijn schoonmoeder tegen haar kleinkinderen. Lekker koekje, alsof ze dat zelf niet zouden mogen beslissen. Ik voel me erg ongemakkelijk in de stoffige zetels en zit wat heen en weer te draaien maar het lukt me niet om me echt lekker te nestelen. Want ja, slapen, dat is wat ik wil, zolang het niet toegestaan is fysiek te vluchten dan maar in gedachten...

"Slaapkop!" klonk het. Het was leeg om me heen. De kamer was verlaten en alle meubels waren weg. Het behang leek door vuur aangetast en voor me stond mijn schoonmoeder. Ze zwaaide in het rond met een deegroller en liep wat huppelend om me heen. Ik probeerde me te verroeren maar het lukte niet. Ze cirkelde om mijn stoel heen terwijl ze met de deegroller op haar hand bleef slaan, zachtjes en steeds harder. M'n schoonmoeder doorbrak met luidkeels geschater de stilte en keek me aan.

Flits. Weg, weg hier, dacht ik. Ik keek in het rond en zocht een uitweg. Ik trok een sprint in de richting van het raam en net voor de vensterbank veerde ik op en sprong ik met mijn zij tegen het raam. Gelukkig was het huis nog van voor de uitvinding van dubbel glas en met wat krassen en schrammen viel ik in het gazon. Wat moeizaam klom ik overeind en liep richting de auto. Ik opende de bijrijdersdeur en klom over de handrem achter het stuur.

Met vol gas scheurde de auto de straat uit. Ik probeerde zoveel mogelijk afslagen te nemen om maar van haar weg te komen. Weg uit de hel. Ik kwam terecht om een landweggetje met hoge bomen links en rechts. Ik trapte het gas nog wat dieper in en de bomen leken op me af te komen. Ineens werd het zwart. Overal om me heen was vuur. Satan verwelkomde me.