De ruimte is ongekend groot, voor een groot deel onbekend en is misschien de schuilplaats voor ongekend enge en wellicht wel ongelooflijk vredelievende aliens. Het ziet er naar uit dat onze generatie niet zelf naar de sterren zal reizen, maar gelukkig komen we met games als Sword of the Stars een heel eind. Sword of the Stars is een zogenaamde 4X game. Een genre dat nog niet zo bijzonder veel titels kent. Enkele weken geleden brachten we jullie het eerste deel van de Nederlandse development diary van het Kerberos team en nu brengen we het tweede deel. Het tweede draait geheel om Art Design, iets dat niet weg te denken is als je gebruik maakt van een aantal alien rassen. Aan het woord komt Chris Gerspacher, Art Director/Lead Artist van het ontwikkelteam. Hij legt uit waar het team tegenop botst, waar de knelpunten liggen en waarom ze gekozen hebben voor de richting waarop de ontwikkeling van vooral het grafische aspect nu afstevent. In samenwerking met het Nederlandse Lighthouse Interactive geven we jullie een exclusieve kijk achter de schermen in een soort 'making of' Sword of the Stars. Deel 1, wat inging op de origine van de game en de start van het project vind je overigens HIER.