Operation Flashpoint: guide | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Dat Operation Flashpoint geen makkelijk spel is, was een opmerking die ik de afgelopen dagen al een aantal keer heb gehoord. En inderdaad, wanneer je gewend bent aan games als Half-Life, Quake3, CounterStrike of Unreal Tournament, dan zullen de nieuwe tactieken je mi chien wat onbekend voorkomen.

Daarom leek het me een aardig idee om een guide te schrijven voor Operation Flashpoint. Tijdens het spelen van de game zal je commando's gebruiken die eigenlijk maar heel summier in de handleiding staan beschrijven, maar je het werk wel een stuk makkelijker maken. Bovendien beschrijft het een aantal van de leuke features en situaties in Flashpoint.

Hou het simpel

Hoe aantrekkelijk de jeeps, tanks en vliegtuigen er ook bij mogen staan, hou je in het begin vooral beperkt tot de normale soldaten. In 90% van de mi ies moet je het vooral te voet goed zien te redden en overleven dankzij je schutterskunsten.

Handig om na de eject ook te kunnen overleven.

Een veelgehoord probleem is de afmetingen van vijandelijke units. Je ziet ze bijna niet en wanneer je eenmaal in de buurt ben, leg je al snel het haasje. Daarom raad ik je aan om alvast je monitor niet al te donker te zetten en in de preferences je detail minder belangrijk te rekenen dan de zichtbare afstand. Al zie je vijandelijke units ook op de laagste stand, weten wat er aan landschap gaat komen is altijd handig.

Operation Flashpoint is vooral gericht op stealth en beweging. Loop dus niet al te hard door het landschap, maar speur af en toe eerst de horizon af, voordat je verder naar je doel toe rent. Dit zorgt er al voor dat jij minder door vijandelijke units zal worden opgemerkt, maar nog belangrijker: dat jij ze eerst ziet en succesvol gebruik kan maken van je blaffer.

Daarom blijf je beter in een gebied met veel bomen

Daarnaast is het verstandig om de verschillende vuur-modi optimaal te gebruiken. Met de spatiebalk wi el je van 'burst', 'semi-' naar 'automatic' en het gooien van granaten. Omdat munitie vaak niet in al te grote hoeveelheden aanwezig is, ga je er het best spaarzaam mee om en gebruik je wapens en ammo van tegenstanders die je neer hebt geschoten. Gebruik bij een lange afstandsgevecht dan ook geen burst of automatic.

Om soldaten zo min mogelijk als 'cannon fodder' te laten dienen blijf je het best uit open velden. Niet enkel is dat de favoriete locatie van snipers (die je ECHT bijna niet te zien krijgt), maar ben je ook erg snel slachtoffer van zowat elk voertuig dat er in het spel aanwezig is.

Rechts: onzichtbaar en lethal voor tanks.

Neem daarom zoveel mogelijk dekking in gebouwen of dicht bebosde gebieden. Een extra voordeel van deze laatste locatie is dat vooral tanks er niet in kunnen rijden. Zolang je binnen de buitenste rand van het bos blijft, kan je redelijk weinig gebeuren. Wel altijd uitkijken voor inslaande granaten of shells natuurlijk

Gebouwen gaan wat sneller kapot door tanks, maar het is ideaal om je als sniper in te verschansen. Denk er wel aan om als sluipschutter regelmatig van locatie te veranderen omdat vijandelijke units erg snel weten waar je zit. En als ze eenmaal je locatie hebben gevonden, ben je het spreekwoordelijke zaadje.

Wanneer je als soldaat uiteindelijk toch achterna wordt gezeten door een tank op kortere afstand dan is het vaak verstandig om je om te draaien en op de tank toe te rennen. Op korte afstand kan een tank je vaak niet raken en je maakt op die manier een stuk meer kans dan het hard wegrennen. Granaten willen soms nog wel eens helpen.

Hij kan je in ieder geval nu niet raken .


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou