Operation Flashpoint: Bohemia Studios | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Nu Operation Flashpoint een groot succes voor de PC lijkt te zijn, was er natuurlijk de vraag of we het spel ook voor next-gen consoles mogen verwachten. Eén van de grote projecten zou een speciale Playstation2-versie kunnen zijn. Jan Hovera sluit een dergelijk project echter totaal uit:

"Al mag de proce orkracht mi chien voldoende zijn, het gebrek aan geheugen maakt een port voor deze console onmogelijk zonder het gameplay concept drastisch te wijzigen."

Of er ooit een Xbox-versie van Flashpoint zal komen weet hij niet, maar uitsluiten wil hij het niet.

De parkeerplaats van Bohemia op een doordeweekse werkdag.

Console oorlog

Van developers is het altijd intere ant om te horen hoe zij denken over de (andere) oorlog tu en de next-gen consoles. De gedachte die er bij deze mensen heerst is, blijkt een stuk genuanceerder dan bij de gemiddelde gamer.

Jan laat alvast weten de GameCube niet te onderschatten. Waar Sony en Microsoft het grote marktaandeel van de family-games namelijk laten liggen, pikt Nintendo dit namelijk met veel plezier op.

Een absolute winnaar in deze 'oorlog' verwacht Jan niet. Zo zal elke console zijn vaste aanhang krijgen en is de markt groot genoeg voor een aantal van deze bedrijven.

Flashpoint in het klein

Een andere intere ante ontwikkeling was het ontwerpen van alle tanks, vliegtuigen en objecten in Operation Flashpoint. In plaats van een eindeloze hoeveelheid aan schetsen en artwork werd er voornamelijk van modellen gewerkt. Dat zorgde er dan ook voor dat het kantoor regelmatig was volgestald met mininaturen van tanks, jeeps en ander militair materieel.

Voor het namaken van de wapens werden geen verkleinde modellen gebruikt, maar was het echte wapentuig aanwezig.

Beta testing

Natuurlijk was deze trip naar Londen vooral bedoeld om het spel zelf weer eens aan de tand te voelen en de mogelijkheid van een LAN uit te proberen.

Wat me hier vooral opviel was de intere e die de developers toonden tijdens het spelen van het spel. Regelmatig kreeg ik dan ook de vraag wat me niet beviel en wat er naar mijn mening beter kon, iets wat ik nog niet veel heb gehoord tijdens een presentatie van een spel.

Deze aardige Belgische collega zit bijna IN de monitor. Intensiviteit ten top dus.

De indruk die ik tijdens dit fragfestijn heb gekregen was al erg positief en ik ben erg benieuwd welke punten ter verbetering Bohemia zich uiteindelijk ter harte heeft genomen.

De uitgebreide stre test, later deze week zal het je in ieder geval vertellen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou