1982: Raiders of the Lost Ark (Atari 2600) De allereerste keer dat gamers zich in Indiana Jones konden verplaatsen was op de Atari 2600. In Raiders of the Lost ark speelde men door gebrek aan grafisch vermogen met een op Indiana Jones lijkende pixel die zich door wat even onherkenbare plaatsen moest bewegen. Ondanks de graphics had Indy natuurlijk wel zijn zweep en moesten er heel wat spannende situaties (pixels) overwonnen worden. 1984: Indiana Jones and The Lost Kingdom (C64, Spectrum 128) The Lost Kingdom is een totaal nieuw avontuur waarin Indy per ongeluk in een verlaten kasteel terecht komt. Het kasteel staat namelijk niet aangegeven op de kaart en dus besluit Indy het maar eens te onderzoeken. Binnenin het kasteel begint Indy's echte avontuur en wordt het uiterste van zijn mogelijkheden gevraagd. Het klinkt spannend, maar de screenshots zullen je wel meteen afschrikken. Het spel ziet er namelijk net als de allereerste Indy niet echt herkenbaar uit. Toch hadden vele mensen die over de Commodore 64 en de ZX Spectrum 128 beschikte veel lol met het spel. 1985: Indiana Jones and the Temple of Doom (Arcade) Indy ging in 1985 naar de arcades in zijn tot dan toe mooiste game. De game ziet er grafisch opmerkelijk beter uit dan al Indy's vorige avonturen, en moest in die tijd opboksen tegen toppers als Star Wars en Pacman. Helemaal populair is de game nooit geworden, en weinig arcades hadden de game in hun assortiment. Toch een grote stap in de goede richting die voor vele arcade junkies in die tijd voor veel plezier heeft gezorgd. De game was trouwens in twee uitvoeringen verkrijgbaar. Als cartridge voor de Atari, of als complete arcade machine. De arcade machine was vanzelfsprekend duurder dan de cartridge, en hierdoor was de Indiana Jones and the Temple of Doom-kast zelden te vinden. 1987: Indiana Jones in Revenge of the Ancients (DOS) De eerste Indiana Jones game die ooit het levenslicht zag op de DOS computer had eigenlijk niet eens een gezicht. Het was een tekst based adventure waarin je zelf allerlei commando's moest invoeren om Indy veilig door de tempels te leiden. Het verhaal werd je via tekst in DOS uitgelegd en jij moest dan al zoekend in de tekst genoeg te weten komen over wat je moest doen in dat stuk level. Je kreeg bijvoorbeeld de volgende omschrijving: “Je staat in een donkere kamer met een lichtbron. In het kleine beetje licht zie je een beeldje. Aan de andere kant van de kamer is een deur en een uitstekend voorwerp”. Hierna kon de speler commando's invullen als “Kijk naar uitstekend voorwerp” of “Pak het beeldje”. Het nadeel van zulke games kun je natuurlijk wel verzinnen, het was niet altijd even makkelijk om net het goede commando te vinden, en met alleen de tekst als aanwijzing werd er erg veel over gelaten aan de verbeelding.