Het nieuws van de week: AC Syndicate verschijnt op 23 oktober | Gamer.nl

Het nieuws van de week: AC Syndicate verschijnt op 23 oktober | Gamer.nl

In deze rubriek zetten we wekelijks het belangrijkste gamenieuws op een rij. We gaan waar mogelijk iets dieper in op de feiten, en wat het nieuws betekent voor de game-industrie en uiteraard voor gamers zelf.

The Division uitgesteld naar eerste kwartaal 2016

Tom Clancy's The Division is uitgesteld naar het eerste kwartaal van 2016. Dat laat Ubisoft weten tijdens de presentatie van de jaarcijfers. De game zal dus ergens tu en 1 januari en 31 maart volgend jaar verschijnen. Hoewel The Division officieel nog in 2015 gepland stond, gaven de ontwikkelaars eerder al aan dat ze niet zeker wisten of ze dat zouden halen.

The Division werd in eerste instantie exclusief voor consoles ontwikkeld. Kort na de onthulling van de game maakte Ubisoft bekend dat ze niet uitsloten om de game ook naar andere platformen te brengen. De uitgever vroeg pc-spelers een petitie te tekenen als zij The Division wilde spelen. Inmiddels werkt Ubisoft aan die pc-versie.

A a in's Creed: Syndicate verschijnt op 23 oktober

A a in's Creed: Syndicate verschijnt op 23 oktober voor Xbox One en PlayStation 4. Ubisoft onthulde de game via een livestream. A a in's Creed: Syndicate speelt zich, zoals eerdere geruchten al aangaven, af in Londen tijdens de Industriële Revolutie. In de game is het 1868 en Jacob Frye en zijn zus Evie leiden een gang die het opneemt tegen rivaliserende gangs.

Ubisoft stelt dat de gevechten in Syndicate sneller aanvoelen dan in voorgaande delen, doordat de focus minder op zwaardgevechten ligt. Ook het beklimmen van gebouwen zou vloeiender moeten worden dankzij een grijphaak. Om de spelwereld sneller te doorkruisen kunnen spelers voertuigen als koetsen en treinen gebruiken.

Castlevania-maker onthult Bloodstained: Ritual of the Night

Koji Igarashi, bekend van de Castlevania-games, heeft de spirituele opvolger van Castlevania, Bloodstained: Ritual of the Night, onthuld. De aankondiging werd gedaan op Kickstarter, waar het doel van 500.000 dollar binnen enkele uren werd behaald. Voor de ontwikkeling van de game heeft Igarashi ontwikkelaar Inti Creates ingeschakeld. De studio is bekend van Mega Man 9 en werkt momenteel aan Mighty No 9. Michiru Yamane, die eerder ook aan Castlevania heeft gewerkt, gaat de muziek voor de game verzorgen.

Koji Igarashi verliet ontwikkelaar Konami omdat hij van de ontwikkeling van de Castlevania-serie werd overgeplaatst naar de ontwikkeling van social games. Het spel heet vanwege het vertrek van Igarashi bij Konami geen Castlevania, maar de gameplay is wel sterk vergelijkbaar. Bloodstained: Ritual of the Night is een 2.5-dimensionale actiegame en wordt ontwikkeld voor pc, Mac, PlayStation 4 en Xbox One.

Media has no description

Beelden Gears of War uitgelekt

Afgelopen week lekten beelden uit van een opgepoetste versie van de eerste Gears of War, die moet verschijnen op de Xbox One. De gelekte beelden verschenen in verschillende video’s op YouTube, en zijn ook op gameforum NeoGAF te bekijken. De beelden die te zien zijn komen overeen met geruchten van eind april.

Microsoft neemt het lekken van de Gears of War-beelden serieus. Het bedrijf heeft de Xbox One-consoles van de gamers die de beelden lekten onbruikbaar gemaakt, en de gamers van Xbox Live geband. Officieel heeft Microsoft de remaster van Gears of War nog niet aangekondigd; verwacht wordt dat dat gebeurt tijdens de E3, die volgende maand plaatsvindt in Los Angeles.

Media has no description

Sony verrast door verkoopsucces Bloodborne

Exclusieve PlayStation 4-game Bloodborne wist al gauw na release de grens van een miljoen verkochte exemplaren te pa eren. Dat succes verbaasde Sony. Fergal Gara, hoofd van de UK-afdeling van Sony Computer Entertainment, zegt dat het bedrijf verwachtte dat Bloodborne het goed zou doen, maar noemt de daadwerkelijke cijfers verra end.

Bloodborne is sinds 25 maart verkrijgbaar voor PlayStation 4. Gamer-redacteur Simon Zijlemans meent in zijn artikel Eén miljoen keer Bloodborne – Hoe From Software zijn grootste succes boekte dat de game zijn succes vooral te danken heeft aan de ‘heldere, simpele en eenduidige’ communicatie naar de gamer toe in de marketingcampagne: “Kijk vijf minuten naar een stream en je snapt het principe van monsters in elkaar beuken en schieten.”

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou