De afgelopen twee Guild Wars 2-events (Halloween en The Lost Shores) lieten ons met gemengde gevoelens achter. Aan de ene kant waren het geweldige ervaringen, met originele ideeën en unieke momenten. Aan de andere kant liet de technische uitvoering voor veel spelers te wensen over. Volgens de ontwikkelaar is het Winter Event een stuk beter geoptimaliseerd. En ook klachten over de eerdere updates zijn gehoord.
Zo waren er heel wat spelers die het eenmalige karakter van sommige events niet op prijs stelden. Wie er niet bij was op het moment dat het standbeeld in Lion's Arch ontplofte, of toen de Ancient Karka verslagen werd, zal dat moment ook nooit meer zien. De ontwikkelaars stellen dat eenmalige events nog steeds in de planning staan, maar het kerstfeest in Tyria moet voor zo veel mogelijk spelers toegankelijk zijn, hoe druk ze het ook hebben door de feestdagen.
Getikte Toymaker Tixx
Alles draait komende weken om Toymaker Tixx, de waanzinnige Asura die met een gigantisch luchtschip de steden van Tyria bezoekt. Het event start op vrijdag 14 december, maar Tixx arriveert pas op zaterdagavond in The Grove. Dit is de stad van de Silvari (plantmensen). Daarna reist het schip elke dag naar een andere stad, om uiteindelijk op 23 december in Lion's Arch aan te meren.
In iedere stad kunnen de spelers het schip betreden en een 'instance' door spelen. Deze instances bevatten nieuwe baasgevechten waarmee teams van vijf spelers uiteindelijk blauwdrukken en materialen verzamelen om zelf speelgoed mee te maken. Wie op een bepaalde dag niet in een specifieke stad kan zijn: geen nood. Als het luchtschip boven Lion's Arch hangt zijn alle instances alsnog toegankelijk, en de Toymaker blijft drie weken in Tyria.
Spring er eens in
Behalve het luchtschip is er ook een nieuwe Jumping Puzzle. Volgens de ontwikkelaars is deze iets minder moeilijk dan de Clock Tower van Halloween, maar nog steeds een uitdaging. Er is opnieuw een tijdslimiet, en wie niet op tijd de finish haalt sterft. Dit moet de ervaring spannend houden. Toch is het volgens de makers 'goed te doen' na een paar keer oefenen.
Er staat ook een nieuwe 'finale-event' op het programma: de Toypocalypse. Dit is een grootscheepse veldslag tussen de spelers en 'defect speelgoed'. Spelers kunnen met nieuwe wapens en geschutstorens deze vijandelijke (en waarschijnlijk best maffe) aanval afslaan.
Tenslotte keert ook het 'sneeuwballengevecht' terug uit Guild Wars 1, maar uiteraard in een iets andere vorm. Twee teams krijgen in een speciale PvP arena nieuwe wapens en vaardigheden om elkaar te lijf te gaan. Volgens de makers is dit een minder serieuze vorm van player versus player, die toegankelijk is voor zowel veteranen als mensen die voor het eerst tegen levende tegenstanders spelen. Het derde grote event van Guild Wars 2 klinkt opnieuw veelbelovend. We hopen dan ook van harte dat de verbindingsproblemen en lage framerate van The Lost Shores nu zijn opgelost. We houden je op de hoogte.
Reacties op: Guild Wars 2-winterevent ook voor drukke spelers
MasterDH2010
wel genoten van GW2 na de release, al kon het me niet heel lang boeien(denk totaal zo een 200 uur ofzo ingestoken). Zal hem over een paar maanden toch nog is een x installeren :)
Captain_Carnage
Demoremda
Flip_Side
Op het moment zullen er meerdere games iets met Kerst doen. Games die ik speel: Killing Floor, Leauge of Legends, Sanctum (vorig jaar iig, dit jaar geen idee) deze doen ook iets met kerst. Zelfs GW1 doet nog iets met Kerst, waarom GW2 dan uitgelicht wordt snap ik dan weer niet…
S7YX
jeffreyboy
hopen dat de lagg dit keer meevalt
fragfreak
Paralize
Bioh4zard
WoW (en veel andere MMO's) is heel anders in opzet dan GW2, je MOET items grinden wil je bij blijven en betere gear krijgen om dungeons te doen. Dit is van veel minder belang in GW2. GW2 is meer op het sociale aspect gericht en dat merk je ook aan de community (minder schreeuwende kinderen en veel meer samenspel). Als ik een spel doe verwacht ik niet een eindeloze grind om eindelijk eens wat leuks te doen, een spel is er in essentie om plezier van te hebben.
De wereld is gigantisch, de gevechten episch en er wordt steeds gratis en voor niets content toegevoegd. Ik denk dat mensen veel te hoge verwachtingen hadden van dit spel en dat daardoor de interesse kwijt is. Ik ga mensen ook niet overhalen om het weer te gaan spelen, als je het niets vindt of niet boeiend vindt dan is het spel gewoon niets voor jou.
Ontopic: dit event gaat zeer nice worden als ik het zo zie, hoop echt dat er veel nieuwe events en toffe dingen zijn om te doen. Ik heb er zin in!
Bioh4zard
huntedjohan
door het klasse systeem zijn dungeons ook gewoon onzin. rushen, dood gaan, terug lopen en weer rushen. elke dungeon in elke andere mmo heeft een groter sociaal aspect als heel gw2 bij elkaar. up en down scalen van je lvl is ook al zon dom systeem wat voor de meesten voor meer ergenis zorgt als plezier.
BlackStarVegas
BlackStarVegas
Het grote probleem (althans in mijn ogen), is de content, of beter gezegd, het gemis hiervan. na alle dungeons gedaan te hebben en zo'n beetje de armorset bij elkaar te hebben gesprokkeld die jij graag wil hebben, is er verder weinig meer te doen behalve een eindeloze grind naar het farmen van materials voor legendary wapens.
Psyed
@huntedjohan.
Ik weet niet waar jij hebt uitgehangen, maar op Far Shiverpeeks is sociaal samenspel toch erg groot. Ik kom vaan genoeg mensen tegen waar ik, zonder problemen en moeite, mee ga samenspelen. Party of niet. Tijdens het spelen is er genoeg onderlinge interactie en communicatie. Zowel game als niet game gerelateerd. Dat jij een slechte ervaring hebt met de community betekent niet dat het sociale aspect onzin is.
En over je dungeon verhaal: Als dat de manier is waarop je dungeons doet dan heb je daar toch echt een heel verkeerd idee van. Je moet de mechanics van delen door krijgen, dit is eigen inspanning EN van het team. Vaak genoeg wissel ik in een dungeon skills zodat ik voorbereid ben op de situatie. Als je dat gezamenlijk doet dan wordt het geen rush-to-die fest, maar werkelijk gestructureerd een dungeon doen waarbij ieder toch een bepaalde rol in neemt.
Over het up/down scaling: Het upscalen voor events en PvP elementen is een geweldig idee. En het werk verbazingwekkend goed.
Het downscalen in PvE is wel stukken slechter. De manier waarop je nu reward krijgt (xp, karma, cash, items) is niet goed. Ik voel me in ieder geval niet geprikkeld om met mijn level 80 char een startergebied in te gaan tenzij ik daar een goede rede voor heb.
OT:
Mooi om te zien dat ze hebben geleerd van Lost Shores event. Hopen maar dat ze deze trend voort zetten en content niet enkel meer eenmalig gaan aanbieden. Ik kijk heel erg uit naar de komende weken om te zien wat ze allemaal in petto hebben.
MasterDH2010
Ej ik zeg ook niet dat ik spijt heb van mijn aankoop, want dat heb ik niet. Ik heb het spel idd gekocht met het idee: ag als ik er 100 uur uit haal, is het al prima.
nou ik heb er uiteindelijk ongeveer 200uur ingestopt, zo ongeveer hetzelfde als in Swtor. Swtor brand ik af(als een mmo), GW2 niet…. alleen vind ik hem toch niet zo boeiend.
Maar, netzoals Swtor, krijgt ook GW2 gewoon weer zijn kans. het heeft zeker zijn charme, en na zo ongeveer een hafl jaar word ie weer geinstalleerd. Content updates en patches kunnen veel doen voor een mmo. Al denk ik dat, voor mij(!!!), Rift altijd beter zal blijven. Dat is geen ramp, GW2(net als swtor) was mij het geld waard ;)
Bioh4zard
Het blijft gewoon een toffe game en ze blijven gratis content toevoegen, als je de game niet wilt spelen prima. Maar het spel zelf zit goed in elkaar en wordt elke maand weer beter (zoals normaal is in een MMO).
Moet wel enigszins BlackStarVegas gelijk geven dat PvE uitgebreider moet worden, maar daar zijn ze hard mee bezig.
gimbal
jeffreyboy
maar zodra je in de dungeon zit ben je daar ook weer vanaf