De ietswat tegenvallende games waren vooral games waar we van tevoren ook niet op hebben gewacht. Toch was er geen enkele slechte game en dat was toch wel een flinke meevaller als je de releaselijsten van de PlayStation 2 launch bekijkt.

Ready 2 Rumble

Midway's eerste en zeker niet laatste GBA titel is de handheld versie van de hilarische serie Ready 2 Rumble. Op de PlayStation (2), Dreamcast en Nintendo64 konden we deze games al spelen maar deel 2 viel tegen omdat er geen echte vernieuwingen te vinden waren. De GBA versie is ook uitgekomen en blinkt vooral uit op grafisch gebied. Toen ik de Gameboy Advance aanzette sprongen de felle kleuren en mooie achtergronden er duidelijk uit. In deze game had ik ook helemaal geen last van het donkere scherm aangezien de game van origine al erg licht is.

De game bleef me verbazen maar toen ik eenmaal een klein half uurtje had gespeeld kon ik toch maar tot de conclusie komen dat de gameplay tegenvalt. Zo was het reactievermogen van elk character erg laag, want het duurde altijd even voordat de actie verwerkt werd als je op een knopje duwde. Ook lopen en slaan tegelijk bleek een probleem voor de game. Desondanks is R2R wel een leuk spel waarin trouwens ook het geluid heel goed was (wellicht het beste van alle launchtitels).

Score: 6.0

Grafisch ziet deze game er goed uit

Pinobee: Wings of Adventure

Nog een game waarvan ik niet veel verwachtte. Omdat ik de Japanse game al had gespeeld hoefde ik gelukkig de Europese niet langer dan een half uurtje uit te testen. Pinobee is een rasechte platformer waarin je een bijtje bent. Dit bijtje kan natuurlijk ook vliegen en dat voegt een extra aspect aan de game toe. Helaas had ik het gevoel dat mijn reactievermogen niet uitgebreid op de pijnbank werd gelegd zoals dat in Rayman wel gebeurde. De game is uitermate geschikt voor het jongere publiek maar weet oudere, ervaren gamers niet lang genoeg te boeien.

Op grafisch gebied blinkt Pinobee ook al niet uit. Eigenlijk is dit meer een game die je ook op de Gameboy Color had kunnen krijgen maar de kleurrijke omgevingen lieten toch wel zien dat de GBA toch meer kan dan zijn voorganger.

Score: 5.5 Tweety and the Magic Jewel

Kemco brengt ons ook een game waarvan ik zelf het bestaan niet eens wist. Net als in Mario Party en Sonic Shuffle is dit een soort bordspel boordevol mini-games. Zoals de naam al een beetje aangeeft wordt deze game gespeeld met de Loony Tunes karakters en dat betekent natuurlijk dikke pret. Het verhaal luidt dat jij moet zorgen dat je 5 edelstenen (Magic Jewels) bij elkaar raapt om Tweety te laten overleven. In plaats van het werpen met een dobbelstenen bepalen de kaartjes die je trekt hoeveel stappen je mag zetten op het bord. Dit kan leiden tot een mini-game waarin je een edelsteen kan verzamelen maar ook kun je een rechtstreeks gevecht met een andere speler aangaan om zo een edelsteen te veroveren. Met experience point kun je in een item shop weer extra items kopen zoals een vliegticket waardoor jij je sneller verplaatst.

Tweety and the Magic Jewel is de game die mij het langste bezig heeft gehouden in de multiplayer mode (in dit geval 3 spelers omdat er geen vierde aanwezig was). Grafisch gezien is de game helaas niet revolutionair en zeker geen game waarmee je jouw vrienden jaloers kan maken.

Score: 6.5