Met maar liefst 38 parcoursen, verspreid over 12 landen is DTM Race Driver ruim voorzien van alle tracks uit de DTM, V8 Supercars en het Britse Touring Car Championship. En zoals bij een echte simulatie hoort, is er gekozen om alle bestaande race-parcoursen uit de echte Touring Car klasse tot in het kleinste detail na te maken. Wij bekeken voor het moment enkel de tracks uit het DTM toernooi en geven je een overzicht van maar liefst 70 jaar aan Europese race-circuits. Circuit Zolder (Belgie)

Het in 1965 geopende Belgische parcours werd pas in 1984 officieel aan het DTM seizoen toegevoegd. Nadat het ooit zo snelle circuit vanwege veiligheids-redenen werd verbouwd met een aantal nieuwe bochten, bleek de populariteit van de baan bij veel Grand-Prix coureurs al drastisch af te nemen.

Een aantal van de race-evenenten op het Zolder-circuit hadden naast problemen met het wegdek ook nog eens een chaotische organisatie. Hierdoor konden tragische gebeurtenissen zoals de dood van een mechanic in de pitlane en het verongelukken van de Ferrari coureur 'Gilles Villeneuve' in 1982 plaats vinden.

Nadat de naar 'Villeneuve' vernoemde bocht werd verbouwd, bleek in 1985 de reputatie van het Zolder circuit zodanig laag dat het parcours vooral dient als locatie voor evenementen zoals de DTM.

Hockenheimring

Wie enigzins met de Grand-Prix bekend is zal deze in 1932 gebouwde track naast de DTM races ook nog ergens anders van kennen. De volledig door tribunes omgeven race-arena heeft namelijk twee varianten, waarvan er één als locatie dient voor de Formula 1. De baan waarop de DTM wordt gereden is wel een behoorlijk stuk (namelijk zo'n krappe 4 kilometer) kleiner.

Mede omdat het hele parcours is omgeven door tribunes en het publiek de races perfect kan volgen, wordt de Hockenheimring tot één van de beste circuits in Europa gerekend.