http://atumgame.com/

ATUM is ontwikkeld door een groep gamedesignstudenten uit Breda. Het heeft al hoge ogen gegooid op festivals, waaronder Indievelopment 2013, waar de jury (waaronder Gamer.nl) het tot beste spel verkoos. Het spel, eigenlijk nog een demo te noemen, draait om een game in een game. Aan het begin van het spel loop je een kantoor binnen en word je voor een computer gezet (een vorige Doe Het Zelf Maar, One Late Night, begon op dezelfde manier). Wees echter niet bang voor spoken in je rug dit keer, het is gewoon de bedoeling dat je het spelletje speelt dat op de monitor te zien is.

Maar al snel kom je vast te zitten in deze film-noir-achtige platformer en ga je uit verveling rondneuzen in je helderwitte kantoor. Er staan mysterieuze teksten op het bord (Einmal ist kein mal!) en er ligt diepzinnige literatuur verspreid. Een aantal rode objecten zijn op te pakken en wanneer je een sigaretje rookt, begint het personage op de monitor te kuchen…verrek! Meteen ga je op jacht naar andere objecten in je buurt om ze allemaal uit te testen op het scherm.

De invloed die de objecten op het spel hebben, zijn tof bedacht en bieden duidelijk de mogelijkheid voor een aantal toffe puzzels. Helaas is het spel nu nog vrij kort, maar hopelijk komt daar in de toekomst verandering in. We kunnen tijdens het spelen al niet ophouden met nieuwe opties te bedenken. Wat als je de monitor kon omdraaien om zo de zwaartekracht op zijn kop te gooien? Of wat als je hete koffie tegen het scherm gooit voor een vloedgolf? Of een potlood op je vinger laat balanceren als wankele loopbrug?

Wij willen dit concept graag als een volledig uitgewerkt puzzelspel zien. Jullie ook? Laat het de ontwikkelaars weten in de comments! En bedenk er gerust nog wat features bij.