De reviews van week 45 | Gamer.nl

Het najaar is aangebroken en in gamesland betekent dat maar éénding: een immense lading aan goede tot zeer goede games. Om door debomen het bos niet uit het zicht te verliezen, blikken we de komendeperiode ieder weekend terug op de reviews die in de voorafgaande weekverschenen zijn. Met deze week onder andere: Gears of War 2,  Valkyria Chronicles en Portal: Still Alive.Gears of War 2 (X360)

"Gears of War 2 is langer, grover en beter dan het eerste deel. De game is nog steeds prachtig, heerlijk om te spelen en heeft een geweldige coöperatieve modus. Ook de competitieve multiplayer is nog steeds een goed punt, en de Horde-modus zal je wel even zoet houden. Met meer vijanden en meer variatie in de levels is Gears of War 2 precies wat je van een sequel mag verwachten. Hoewel de game zelden weet te verra en, doet het precies wat het wil doen. En dat is jou overladen met vijanden die je op verschillende gruwelijke manieren kunt afmaken. Gears of War 2 is gewoon een heerlijke game."

Valkyria Chronicles (PS3)

"Valkyria Chronicles is een uniek spel, dat fantastisch is uitgewerkt. Naast het feit dat het lijkt alsof je in een waterverfschilderij zit, zijn de mi ies afwi elend en biedt het spel voldoende uitdaging. De besturing voelt erg intuïtief en tegelijkertijd fris aan. Dit spel zal je weken lang aan de buis gekluisterd houden als je open staat voor een goed verteld verhaal en liefhebber bent van tactische gameplay."

Portal: Still Alive (XBLA)

"Portal is een van de leukste, humoristische en origineelste puzzelgames van de laatste jaren. Voor nieuwkomers is Portal: Still Alive een fantastische deal: voor slechts 1200 Microsoft Punten beschikken zij over de compleetste versie van deze geweldige puzzelgame. Houd er wel rekening mee dat de game vrij veel ruimte van je harde schijf vereist en dat The Orange Box tegenwoordig voor een aantrekkelijk prijsje in de winkels ligt. Desalniettemin is Portal: Still Alive een absolute must voor iedereen die onbekend is met het oorspronkelijke Portal."

Bully (PC) Naruto: Ultimate Ninja Storm (PS3) Disaster: Day of Crisis (Wii)