Anna Sonnemans met Fallout 4
Oorlog. Oorlog verandert nooit. Met dat iconische citaat begint vrijwel elke Fallout-game. En alleen al van dat citaat word ik blij. Het roept herinneringen op aan lange gameweekenden, aan oprechte verwondering over dat er zoveel mogelijk is in een spel, aan eindeloze ontdekkingstochten en uitgebreide gevechten gebaseerd op tactiek en statistiek.
Kevin Shuttleworth met Destiny: The Taken King
MMO’s ontwijk ik al vrijwel heel mijn leven, omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb. Er is te veel om te spelen en te doen om al mijn energie in één game te steken. Toen Destiny uitkwam in september 2014 kon ik het als levenslange Bungie-fan niet weerstaan om de game uit te proberen, ondanks de vele overeenkomsten met andere MMO’s. Ik was dolblij dat het me na een weekje spelen totaal niet meer boeide. Tijd om door te gaan met andere toffe games die toen uitkwamen.
Stijn Keuris met Fifa 16
Er is genoeg te klagen over Fifa 16. Online sta je in de bovenste competities verschrikkelijk onder druk en door aanpassingen ten opzichte van vorig jaar speel je je daar niet zomaar meer onderuit. Daarbij zijn de scheidsrechters wel erg makkelijk met het geven van strafschoppen. Spelers die dit goed uitbuiten zijn meestal de winnaars, waardoor er maar weinig over is van het ‘mooie’ voetbal waar EA Sports reclame mee maakt.
Michel Musters met The Witcher 3: Wild Hunt
Het gros van ‘De favorieten van de redactie’-artikelen bestaat uit teksten waarin wordt uitgelegd waarom de gekozen game zo ongelooflijk goed is. Dat komt in dit artikel ook nog aan bod, maar eerst wil ik even een stap terugnemen om een situatie te schetsen. Die situatie is hoe mijn leven er voor en rond de release van The Witcher 3 uitzag. Het is heel persoonlijk, dus ik zou het fijn vinden dat jij als lezer respectvol op deze tekst kunt reageren.
Guan van Zoggel met Trails in the Sky SC
Begin 2014 bereikte ik de eindstreep en daarmee de gevreesde cliffhanger van Trails in the Sky, waar inmiddels naar verwezen wordt als FC (‘First Chapter’). Uitgever XSEED had weliswaar het vervolg, genaamd Trails in the Sky SC (‘Second Chapter’), aangekondigd, maar de oorspronkelijke releasedatum van ‘eind 2013’ was inmiddels al gepasseerd. Zonder uitzicht op een nieuwe datum om naartoe te leven, verkende ik het verdere oeuvre van ontwikkelaar Nihon Falcom. Na vier maanden kwam ook die ontdekkingsreis tot een einde toen ik alle beschikbare Ys-titels op PlayStation Network tot een goed einde had weten te brengen, inclusief mijn favoriete game van 2014. De koek was op, maar mijn honger verre van gestild.
Pascal Badenbroek met Prison Architect
Het was lastig om mijn favoriet van het jaar te kiezen. Zeker omdat mijn eigenlijke favoriet Dirt Rally niet mee mag doen, met een officiële release (waarschijnlijk) volgend jaar. Niettemin moest ik kiezen, van mijzelf vooral. En toen wist ik het ineens. Want mijn favoriet van dit jaar hebben we bij Gamer.nl allemaal over het hoofd gezien.
Gillian de Nooijer met Telltale's Game of Thrones
Met liefde slaat de redactie elkaar jaarlijks de hersenen in om de Top 25 Beste Games te bepalen. Met wat smerige tackles en omkooppraktijken weet ik daar de ‘Terecht Beste Games’ wel in te krijgen, maar dit jaar deden mijn collega’s wat halsstarrig over een van de best geschreven games in jaren: Game of Thrones – A Telltale Games Series. Dus vergeet even de verwachtte eerbetonen aan favorieten The Witcher 3, Fallout 4 en de Grim Fandango-remake; het is tijd om Ironraths eer te verdedigen. Iron from Ice!
Reacties op: De favorieten van de redactie: Alle favorieten van 2015
Eshura
Baukereg
MichelMusters
Baukereg