Hoe echt zijn augmentations in Deus Ex: Human Revolution?
Het is een inkoppertje: games vergelijken met het echte leven en kijken hoeveel er overeind blijft staan. Maar Deus Ex: Human Revolution vroeg er dan ook om. De game speelt zich nog geen twintig jaar in de toekomst af en staat bol van de augmentations, zoals mechanische ledematen. Op het eerste gezicht behoorlijk realistisch dus, maar Gamer.nl liet Tom Heskes, professor in Artificial Intelligence aan de Radboud Universiteit Nijmegen, oordelen of Deus Ex echt de spijker op zijn kop slaat.

Uit het artikel:
"Een mechanische arm zou best kunnen hoor, daar zijn genoeg onderzoekers op dit moment mee bezig." Heskes, hoofd van de onderzoeksgroep Machine Learning binnen de vakgroep Intelligent Systems, is enthousiast over de mogelijkheden van een 'robotarm'. "Je ziet dat er onderzoek naar wordt gedaan voor mensen die het ook daadwerkelijk nodig hebben, bijvoorbeeld iemand die zijn hand verloren heeft. De persoon krijgt dan een kunsthand die ze met hun eigen hersenen kunnen besturen. Dit gebeurt nog niet op grote schaal, maar er zit zeker toekomst in."

Tim Langdell is een troll (deel 1 en deel 2)
Tim Langdell zegt patent te hebben op de naam 'Edge'. Rottig voor bijvoorbeeld gamebedrijven die dat woord willen gebruiken, of uitgevers van tijdschriften genaamd Edge, want Tim klaagt ze zonder pardon aan. In het tweeluik van Gamer.nl-redacteur Marcel wordt er dieper ingegaan op deze vreemde situatie.

Uit het eerste deel:
Zijn ware aard toonde hij pas toen enkele partijen begonnen met terugvechten, met Edge Magazine en uitgever Electronic Arts als voornaamste. Dat Langdell een gigant als EA met hetzelfde gemak geld afhandig wilde maken als een kleine iPhone-ontwikkelaar, toont eigenlijk al aan hoe heilig het geloof in zijn eigen gelijk was. Het grote verschil, dat uiteindelijk de neergang van Langdell inzette, was dat EA een volledige juridische afdeling tot zijn beschikking had staan, en zo via de rechtbank een officiële uitspraak af kon dwingen.

Wat de *bliep* is er toch met EVE Online aan de hand?
Gamer.nl-redacteur Harry houdt het MMO-genre nauwlettend in de gaten. Dus toen de fanbase van de game EVE Online in opstand kwam, wist hij als geen ander samen te vatten wat er aan de hand was.

Uit het artikel:
Het begint met een wandeling. CCP kondigt inmiddels al jarenlang aan dat het zijn pure ruimteschepen-MMO wil uitbreiden met de mogelijkheid voor spelers om hun schip te verlaten. De bedoeling is dat iedere EVE-speler in ruimtestations en wellicht later zelfs op planeten de benen kan strekken. Op 23 juni rolt het bedrijf dan eindelijk de eerste versie uit van ‘Incarna’, voorheen ‘Ambulation’ en ook wel bekend onder de minder fantasievolle naam ‘Walking in Stations’. Spelers starten na het inloggen in hun ‘captain’s quarters’, zeg maar hun privésuite op het station waar ze hun schip hebben aangemeerd.

Pokewow
En als we het dan toch over MMO's hebben: niemand vergeet natuurlijk Blizzard's aankondiging van de nieuwe World of Warcraft-uitbreiding. Mists of Pandaria draait compleet om... panda's!

Uit het artikel:
De Pandaren zijn meesters in de oude vechtkunst, en introduceren een nieuwe klasse in WoW: de Monk. Dit is een Kung Fu meester, die met spectaculaire schoppen en bewegingen de vijand uitschakelt. Voor het eerst in de entertainmentgeschiedenis hebben we dan dus Panda's die Kung Fu beoefenen. Het concept klinkt ons geweldig in de oren, en zou zomaar een leuke animatiefilm op kunnen leveren. Heeft iemand Hollywood al gewaarschuwd? Overigens is de Monk niet alleen voor de Panda's. Alle rassen behalve Worgen en Goblins kunnen een Monk worden.