Hoewel 2002 alles behalve een slecht jaar voor de RTS games was is echte vernieuwing uitgebleven. Steeds weer kwamen ontwikkelaars met hetzelfde basisprincipe op de proppen. De makers van Perimeter doen hier niet aan mee en komen met een ontzettend originele benadering op het RTS genre. Zo is je basis in Perimeter omringd door een ondoordringbare koepel, kan je units op elk moment in eender welke andere eenheid omzetten, bedien je units in groepen tegelijk en kan je het landschap naar wens aanpassen wat vorm betreft. Ook heeft men gekozen voor een erg aparte en unieke grafische steil die de instapdrempel van dit spel echter wel wat zal verhogen. Perimeter heeft het in zich om een ontzettend leuke en originele game te worden, maar voor hetzelfde geld slaat het concept totaal niet aan. Afwachten maar! Q2 2003 #39: Counter-Strike: Condition Zero De absolute nummer één online team FPS krijgt in 2003 een vervolg. Na een ontwikkeldrama waardoor inmiddels de derde ontwikkelstudio met de game bezig is, lijkt het erop dat de game nu weer op schema ligt onder de vleugels van Ritual. Enkele nieuwe wapens, items en vooral diepgaande singleplayer moeten Counter-Strike: Condition Zero dé natte droom voor iedere Counter-Strike-fanaat maken. Voor de multiplayer fans niet getreurd, want de gewone CS wordt gewoon gratis geüpdate en alleen voor de singleplayer ervaring zal betaald moeten worden. De enige vrees die we hebben is dat het spel inmiddels al hopeloos verouderd is, aangezien het nog steeds gebruik maakt van de Half-Life engine. De strijd tussen Counter-Terrorist en Terrorist gaat vernieuwd verder in Q2 2003 #38: Broken Sword 3: The Sleeping Dragon Het adventuregenre komt terug, en hoe! Na het ijzersterke Syberia dit jaar kunnen we in 2003 naast Full Throttle 2 ook een nieuw deel in de Broken Sword saga verwachten. In een wereldwijde quest, goed voor 16 uur speelplezier, in o.a. Parijs, Engeland en Egypte komen we weer veel bekenden tegen uit de voorgaande delen. Opvallend is dat het spel niet meer point & click is maar gebruik gaat maken van keybord controls. Het avontuur gaat verder in Q3 2003. #37: Vietcong De laatste tijd worden we werkelijk bedolven onder de WO2-shooters, maar met Vietcong komt eindelijk ook de Vietnam oorlog eens aan de beurt. Het spel wordt ontwikkeld door het Tsjechische Pterodon, dat voorheen het spel Flying Heroes ontwikkelde. Men krijgt voor Vietcong echter hulp van Illusion Softworks, de makers van het geweldige Mafia. Daarnaast heeft men een zeer degelijke grafisch engine uit de grond weten te stampen, die de dichte jungle van Vietnam prachtig in beeld brengt. Als speler krijg je de rol aangemeten van Steve Hawkins en je krijgt controle over een team van vijf mensen die je in een aantal missies zullen vergezellen. Er zullen echter ook een aantal solo missies aanwezig zijn, een aantal tactische team-missies en ook een aantal missies waar het puur om de keiharde actie draait. Dit alles, samen met de toevoeging van de nodige voertuigen, maken van Vietcong een FPS om naar uit te kijken. Het enige wat het spel nog om zeep kan helpen is het feit dat het veel te kort en lineair blijkt te zijn, of dat het technisch aan alle kanten hapert. Laten we hopen dat dit niet het geval is! Q1 2003 #36: Tomb Raider: The Angel of Darkness Grimmig is het eerste woord wat je te binnen schiet bij het aanschouwen van beelden van de nieuwe Tomb Raider game, Tomb Raider: The Angel of Darkness. De pikante avonturier heeft de zanderige tombes achter zich gelaten en hoopt haar heil te vinden op wat minder cliché plekken, zoals de hoofdstad van Tsjechië (Praag). Het verhaal is nog wel even cliché: Lara gaat achter een onderzoeker uit het verleden aan, die op zoek is naar wat artifacts die het einde van de wereld kunnen betekenen. Grafisch gezien ziet alles er goed uit, er wordt op een correcte manier gebruik gemaakt van schaduwen en andere sfeerversterkende features. Ook belooft Core ons een sterk verbeterde bediening, een evolutie van Lara's persoonlijkheid en meer dialogen met NPC's. The Angel of Darkness stond oorspronkelijk voor de kerst van dit jaar gepland, maar werd pas geleden verschoven naar februari 2003. Eidos en Core lopen hier flink wat duiten mee mis, iets wat wel aangeeft dat men werkelijk iets moois van deze third-person actiegame wil maken. Q1 2003