CS Bot Android interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

[SwS]DaTa: Hmmm.. mn mailbox is overvol en ik raak soms wat gefrustreerd van alle (soms domme of irritante) vragen op het forum van mn bot of in mn mail.

Verder merk ik er niet zoveel van eerlijk gezegd, behalve door het andere grotere deel van mn mail dat gelukkig een stuk positievere inhoud heeft

Dick Eimers: Stop je momenteel al je vrije tijd in Android?

[SwS]DaTa: Ongeveer de helft... de andere helft besteed ik aan CS spelen en andere dingen die niks met PC's te maken hebben zoals de aanloop naar mn studie en het verhuizen naar een eigen kamer.. binnenkort krijg ik dus wel wat minder tijd omdat ik dan begin met studeren. (wat? AI natuurlijk

Dick Eimers: Heb je al eerder aan bots of andere vormen van AI gewerkt?

[SwS]DaTa: Ik heb tijdens de periode dat ik quake speelde veel geexperimenteerd met bots... maar het is er toen nooit van gekomen om echt iets te releasen.

Van het experimenteren met sourcecodes van quake bots heb ik alles wat ik nu weet over bots en AI geleerd min of meer.. daar is ook m'n intere e voor AI vandaan gekomen.

Dick Eimers: Heb je de Rambot van Paulo bekeken? Wat vond je er van?

[SwS]DaTa: Ja natuurlijk, ik moet toch een beetje op mn concurentie blijven letten Ik vind het wel goed om concurentie te hebben.. het is goed om af en toen even te kijken naar hoe iemand anders het aanpakt.. geeft je soms nieuwe ideeen en je ziet de dingen dan es uit een wat ander perspectief zodat je weer met een fri e geest verder kan gaan. De Rambot pakt een aantal dingen heel anders aan, zoals het waypoint systeem bijvoorbeeld.

Dit zorgt voor een heel anders spelende bot.. geeft het publiek daarom dus ook weer wat meer keuze. Uiteindelijk is het dus goed voor de makers en voor het publiek.

Dick Eimers: Je bent van plan de AI verder te ontwikkelen, maar wat heeft op dit moment de hoogste prioriteit?

[SwS]DaTa: Op dit moment ben ik bezig de bots individueel wat beter te maken. Niet kwa richten ofzo.. dat doen ze al goed, maar kwa opletten, slim dekking zoeken en voorspellen waar het andere team tevoorschijn gaat komen als ze het net gezien hebben maar het toen weer verdwenen was. Als dit er eenmaal inzit zal je al een best goeie en hopelijk menselijk lijkende tegenstander tegen je hebben, daarna moet de echte taktiek en teamplay er nog in worden gemaakt.

En natuurlijk altijd de eeuwige bugfixes, dat houd je altijd bezig

Dick Eimers: Heb je al contact gehad met het CS team over de bot? Android wordt namelijk wel genoemd op www.counter-strike.net!!

[SwS]DaTa: Nee, ik heb nog geen contact met ze gehad. Ik vind het op dit moment ook nog niet echt nodig... als ik bij de beta versies van de bot aankom zal ik es wat contact gaan zoeken over wat ze er van vinden en of ze er mi chien mee willen helpen...

Dick Eimers: Blijft de bot een eeuwige Alpha zoals Counterstrike voorlopig nog een beta blijft ?

[SwS]DaTa: De bot zal waarschijnlijk wel lang een alpha blijven... tenminste tot alle dingen die ik er in wil zien er in een ruwe vorm in zitten (taktiek, teamplay, het plaatsen van bommen en redden van hostages, en alle andere goals die een map kan hebben). Zoals je ziet gaat me dat heel wat werk geven voor ik dat er helemaal in heb zitten dus het zal inderdaad wel heel lang een alpha blijven.

Dick Eimers: Wanneer kunnen we de volgende release verwachten?

[SwS]DaTa: De volgende release komt een of twee dagen nadat Counterstrike Beta 7.0 gerleased wordt. Het zal hoofdzakelijk een compatibility release zijn om de bot alle nieuwe dingen in CS B7.0 goed te laten ondersteunen. Maar er zullen ook wat nieuwe features in de bot zitten, zoals de optie om de bot-AI jouw eigen player over te laten nemen, zodat je door de ogen van een bot als het ware mee kan kijken.

Dick Eimers: Wil je zelf nog iets toevoegen aan dit interview?

[SwS]DaTa: Ik wil nog even het overgrootte deel van de mensen die mn bot gebruiken bedanken voor hun steun en positieve feedback, het helpt echt heel erg om me steeds nieuwe ideeen te geven of betere manieren te zien om iets te doen. Ook steunt het me om door te gaan met de bot.

Ik hoop dat ik uiteindelijk een bot zal hebben die iedereen veel plezier zal geven om er tegen te spelen, en dat ie natuurlijk veel op menselijke spelers zal lijken.

Bedankt voor het interview

DaTa


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou