Tegenwoordig is er voor elke grote FPS een bot, maar voor Counter-Strike is het nooit zover gekomen, tot nu dan!

Ok, allemaal leuk en aardig, maar waarom duurde het dan zo lang vraag je jezelf af? Omdat het tactisch inzicht van een menselijke speler ontzettend moeilijk is om te simuleren. Ik zal het wel even uitleggen

Je hebt de normale Quake 2 en Unreal bots.

Deze bots zijn echte ,, in your face Rambo bots'' en zijn perfect te gebruiken om je deathmatch skills (richten en reactietijd) te verbeteren, maar ook je CTF skills, ook al komen ze daarin wat te kort.

Nu is Counter-Strike zo beroemd geworden doordat het gebruik maak van tactische gameplay. Je moet constant anticiperen wat de volgende beslissing van je vijand zal zijn.

Ga je een tactische positie innemen bovenin een gebouw, snipe je iemand dood of sneak je binnen in de basis van de vijand? Doe je dat alleen? In een team? Pfff, beslissingen, beslissingen en nog eens beslissingen.

Er zijn zoveel nieuwe gameplay elementen in Counter-Strike dat je jezelf afvraagt hoe een bot al deze elementen kan simuleren terwijl sommige Quake en Unreal bots nog maar net kunnen deathmatchen.

Over de Android bot

De Android bot, gemaakt door [SwS]DaTa, is gemaakt met de gedachte om je te laten denken dat je tegen echte mensen speelt over het internet of op een LAN.

De bot is verre van af en bevindt zich dan nu ook pas in Alpha fase. Daarom is de AI van de bot erg primitief en wordt er maar 1 map ondersteund: Dust

De bot ondersteund wel een ongelofelijke 100 verschillende moeilijkheidsgraden voor uw fragging plezier

Gameplay van de bot

Natuurlijk is het meest belangrijkste aspect van een Counter-Strike de gameplay zelf. Om de bot geaccepteerd te laten worden is het van essentieel belang dat je het verschil tussen bot en mens niet kan zien en voelen.

De bot moet jouw begrijpen en jij moet de bot begrijpen.

Omdat de Androit bot nog steeds in Alpha fase zit is de AI dus erg primitief en de bots rennen steeds in herkenbare patronen.

Een erg goede feature van de bot is het gebruik van een mensachtige targeting systeem dat het gebruik van een muis door de computer simuleert en ik moet zeggen dat het heel goed aanvoelt.

De bot mag dan wel in een Alpha stadium verkeren, maar het potentieel die de bot heeft is enorm.

[SwS]DaTa zegt:,, In de toekomstige versies zullen alle Counter-Strike maps worden toegevoegd en de AI van de bot zal drastisch worden verbeterd zodat de bots missies gaan volbrengen (Bommen planten, hostages redden, etc). Ook zullen de bots betere mensachtige tactieken en teamplay gebruiken, zoals het verdedigen van belangrijke punten in een map, het lopen in teams en sniping. Ook zullen ze in alle situaties kijken welk wapen het meest geschikt daarvoor is.

[SwS]DaTa's doelstelling is de Android bot zo goed maken dat spelers het niet meer uitmaakt of ze online of offline er tegen spelen.

Als hem dat lukt zal dat zeker een historische ontwikkeling zijn in de bot history.

Make it so

EXCLUSIVE UPDATE: de site is nu te vinden op het GamePoint Netwerk inclusief download. Klik hier om naar de site te surfen.