Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Achtergrond

Analyse: Bethesda’s E3-persconferentie

Niet wereldschokkend

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda hield een verrassend ingetogen persconferentie met games die allemaal dit jaar nog verschijnen. Het evenement was in een krappe drie kwartier weer voorbij, maar bood toch vervolgen op games die een kleine doch fanatieke fanbase hebben.

Er valt wat te zeggen voor een persconferentie met games die allemaal dit jaar verschijnen, in plaats van de ene na de andere titel die nog een jaar of langer op zich laten wachten. Daarbij had Bethesda een aantal verrassingen in petto, die helaas al voor de persconferentie uitgelekt waren.

Nazi’s en griezels

Het feit dat we al wisten dat Wolfenstein 2: The New Colossus en The Evil Within 2 er aan zaten te komen, haalde wel wat van het spektakel weg, maar de filmische trailers maakten dat gedeeltelijk goed. Vooral Wolfenstein 2 leek veel van Bethesda’s andere filmische games, zoals Dishonored en Prey, te hebben geleerd en bood alleen al in de trailer een spelwereld die toeschouwers met gemak naar binnen trok. De trailer van The Evil Within bood simpelweg nog te weinig details om echt enthousiast van te worden, maar met een release in dit jaar komt daar hopelijk snel verandering in.

Zowel Wolfenstein als The Evil Within hebben zo hun eigen fans, maar niemand zal claimen dat het de grootste franchises van Bethesda zijn. Des te fijner is het voor mensen die van deze games hebben genoten, dat Bethesda geld blijft investeren in de titels.

Een stand-alone uitbreiding voor Dishonored 2 is een welkome toevoeging, de ‘Bethesda Creation Club’ waarin modders geld kunnen verdienen met hun mods intrigeerde en The Elder Scrolls Legends, The Elder Scrolls Online en Quake Champions pruttelen lekker voort, maar dat zijn niet per se de aankondigingen waarvoor je een persconferentie bezoekt.

Tussenjaar

The Elder Scrolls en Fallout zijn gewoonweg de belangrijkste franchises van het bedrijf. Hoe zeer Bethesda ook zijn best deed om deze titels naar voren te laten komen via spin-offs, vr-edities en mmo’s: het zijn geen vervangingen voor de echte nieuwe delen in de hoofdreeksen. Wat dat betreft voelt dit een beetje als een tussenjaar voor het bedrijf, terwijl gamers hun adem inhouden voor een The Elder Scrolls 6 of Fallout 5.

Dat is niet per se verkeerd. The Elder Scrolls en Fallout gaan mede al zo lang mee omdat er niet elk jaar een nieuw deel in deze reeksen uitgepompt moet worden. Desondanks maakte het van deze persconferentie niet meer dan een vermakelijk uurtje zonder echte wereldschokken.

Lees hier de samenvatting van de Bethesda-persconferentie

Dit artikel delen:

Lees meer

Destiny 2 splitst multiplayer tussen casual en competitive Stem op de beste game van de Microsoft-persconferentie
0

Reacties op: Analyse: Bethesda’s E3-persconferentie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.