Monster Hunter Wilds-bèta laat weinig nieuwe monsters zien - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Monster Hunter Wilds-bèta laat weinig nieuwe monsters zien - Afgelopen Weekend

En videogamecultuur snuiven

Het weekend ging weer is veel te snel voorbij. Dit weekend hebben we weer veel verschillende spelletjes gespeeld. Van oude klassiekers in een arcadehal, tot het uittesten van nieuwe computergames. Wat heb jij afgelopen weekend gedaan?

Dwayne Vrancken

Naast Kingdom Come: Deliverance 2 heb ik dit weekend ook wat uurtjes in de Monster Hunter Wilds-bèta. Het klikt vrijwel direct met het nieuwe deel en de beschikbare monsters doen je meteen beseffen: hier is vrij weinig veranderd ten opzichte van Rise en World. Natuurlijk zijn er wat nieuwe systemen beschikbaar, waaronder een nieuwe aanvalsmethode waarmee je monsters kunt staggeren en materialen van ze af slaat. Ook de co-op voelt aan als voorheen, vooral door de enorm omslachtige manier om met vrienden in een lobby te komen. Capcom maakt keileuke spelletjes, maar als het op dit soort matchmakingsystemen aankomt moeten ze echt nog het wiel uitvinden.

Dunke van Boekel

Naast veel te weinig uurtjes in Metaphor: ReFantazio ging mijn tijd vooral naar FlyKnights. RuneScape-fans zien waarschijnlijk direct waar de visuele inspiratie van deze dungeoncrawler vandaan komt, maar de game zit ook vol met soulslike-mechanieken. Oh, en je speelt dus als een vlieg. Zonder vleugels weliswaar, want die zijn van alle insecten afgenomen door de kwaadaardige Lunamoth. Met een heel leger aan vliegen ben je naar haar grot gegaan om de vloek te verbreken, maar nu is het praktisch aan jou om de vleugels van jouw volk terug te brengen. Hoewel, ik speelde de game in co-op-modus met mijn vriendin, en samen een beetje op sprinkhanen en spinnen meppen beviel ons allebei hartstikke prima.

Indy Greven

Ik ben heerlijk bezig geweest met het volledige ecosysteem van mijn eiland in op de kop zetten in Animal Crossing New Horizons, om mijn schulden af te betalen bij Tom Nook. Mijn zoektocht naar Sherb om hem weer op mijn eiland krijgen is nog niet succesvol gebleken. Ik zit er aan te denken om gewoon zijn amiibo kaart te halen, want zonder hem is mijn eiland niet compleet. Daarnaast heb ik eindelijk een begin gemaakt aan Assassin's Creed 2. Het had even een momentje nodig om de controls onder de knie te krijgen, but so far so good.

©GMRimport

Ruan Moleman

Metroidvanias weten mij vaak niet te grijpen, op enkele uitzonderingen na. Zo wilde ik altijd al een uitzondering maken voor The Last Case of Benjamin Fox en dat heb ik dit weekend dan eindelijk gedaan. Deze stijlvolle metroidvania combineert de alom bekende gameplay met detective-achtige puzzels en een bijzonder mooie artstyle. Als detective Benjamin Fox duik je in de limbo's van overleden mensen en duik je dieper in hun gedachtes en herinneren op zoek naar antwoorden over bepaalde zaken. Benjamin is ook bezeten door The Companion, een duister wezen dat je naast een stemmetje in je hoofd ook verschillende speciale krachten geeft. De game is verder gewoon een typische metroidvania maar man wat ziet het er fantastisch uit, geen enkel gebied is hetzelfde en dat maakt op ontdekking gaan extra leuk.

Jacco Peek

Ik ben in het Nationaal Videogamemuseum te Zoetermeer geweest! Het stonk er naar zweet, maar verder is het wel een leuke plek om wat oude arcadegames en andere klassiekers te spelen. Zo deden we Pong met twee van de draaiknoppen en speelde ik Galaga, dat niet zo moeilijk was als ik dacht. Ook stond de Ninja Turtles-kast er die we vorig jaar nog naar Beeld en Geluid hebben gespeeld en herontdekte ik mijn liefde voor ritmegames. Daarnaast besefte ik hoe nostalgisch de oude Rayman-games zijn, en hoe graag ik een nieuwe wil. Al met al tijd en geld goed besteed.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door
Nieuws

Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door

GSC Game World heeft wederom een flinke patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht met meer dan 1200 verbeteringen en oplossingen voor bugs.

Patch 1.3 voert allerlei verbeteringen door aan de prestaties, gevechten en andere facetten van de game. Ook zijn er nieuwe scènes toegevoegd wanneer spelers sterven, zijn de gezichtsanimaties van NPC's verbeterd en is er een nieuw muziekthema voor Slag Heap bij nacht. Mutanten bewegen vloeiender en NPC's reageren nu beter op het geluid van voetstappen. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is sinds afgelopen najaar verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Stalker 2 kende op release wel bugs en andere technische mankementen. De ontwikkelaar bracht dan ook al meerdere patches uit om die weg te werken.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in zijn review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien
Nieuws

Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien

Game verschijnt morgen op Nintendo Switch

Nintendo heeft de launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition uitgebracht.

De game komt morgen uit voor Nintendo Switch en heeft verbeterde graphics en nieuwe verhaalelementen - inclusief een nieuwe omgeving. Mensen die het spel voor 6 april via de Nintendo eShop aanschaffen (of de downloadcode die bij de fysieke versie van de game zit inwisselen) ontvangen als bonus een Exploration Support Pack. Dit bevat onder andere 100.000 credits, de Advanced Iron Knife als mêleewapen, de Advanced Storm Assault Rifle, diverse verbeteringen voor wapens en armor en een Survival-armorset.

Xenoblade Chronicles X verscheen oorspronkelijk in 2015 voor de Wii U en is net als de andere Xenoblade Chronicles-games ontwikkeld door Monolith Soft. Een uniek aspect aan de game ten opzichte van de andere delen in de rpg-reeks is dat spelers hier gigantische mechs besturen. Het verhaal en de spelwereld staan volledig los van de andere delen en kan dus door nieuwe spelers ervaren worden.

"We schrijven het jaar 2054", zo luidt de officiële synopsis. "Na een vernietigende, intergalactische oorlog zijn de mensen van de Aarde gevlucht. Als één van de overlevenden en bewoners van de New Los Angeles (NLA)-kolonie, moet je een nieuw thuis bouwen op de gevaarlijke planeet Mira. Strijd voor de toekomst van de mensheid in een open wereld met vijf gevarieerde continenten vol onbekende wezens – waarvan sommige reusachtig groot."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!