Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken
Achtergrond

Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken

Wat een geweldige / vreselijke column

Concord is voltooid verleden tijd, maar de jarenlange ontwikkeling en daaropvolgende haast acute implosie laten me niet los. Het was de verkeerde game op het verkeerde moment, zei collega Erik Nusselder treffend. Wat vlak na het succes van Overwatch nog een goed en fris idee leek, is inmiddels uitgekauwd en zowel links als rechts ingehaald door spellen die beter, leuker of goedkoper zijn. Of gewoonweg door ontelbaar meer mensen gespeeld worden die niet de overstap willen maken naar een onbewezen shooter. Maar wat moeten ontwikkelaars dan wel doen om hun spel tot een succes te maken? Ik heb even de feedback van alle gamers op het internet verzameld en de oplossing blijkt heel simpel.

Games zijn te duur / Games zitten vol met microtransacties

Games zijn te kort / Waarom kost iedere game 40 uur om uit te spelen ?

De ontwikkeling van games duurt te lang / Spellen worden afgeraffeld

Hahaha, Xbox gaat dood / Waarom is mijn PS5 Pro zo duur?

Er zijn te veel goede games / Er zijn te weinig goede games

Games zijn te gewelddadig / Games zijn te kinderachtig

Games zijn te open / Games nemen je te veel bij de hand

Er zijn niet genoeg originele games / Waarom is er nog geen vervolg op mijn favoriete game?

Er zijn te veel remakes en remasters / Waar blijft de remaster van Bloodborne???

Concord is slecht en verdient het om te falen / Hoe durft Sony Concord offline te halen?

Waarom moet ik in hemelsnaam 200GB downloaden voor een game? / Lol, deze game is maar 6GB, dat kan nooit veel soeps zijn

Games hebben te veel mechanics / Wat is dit, een walking simulator?

Day one-dlc, hoe durven ze? / Waar blijft de dlc voor deze game?

Pc-gamen is te duur / Ik weet niet hoe duur pc’s zijn

De tegenstanders in dit multiplayerpotje zijn te goed / Waarom heeft deze game geen skill-based matchmaking?

Games moeten bloedmooi zijn / Waarom is de framerate zo laag?

Alle games lijken op elkaar / Elden Ring is lelijk

Ik heb mijn games het liefste digitaal / Waarom is de Game Mania failliet?

Waarom herhaalt deze game zoveel assets? / Hoezo zijn games zo duur om te maken?

Gamer.nl zijn PlayStation-fanboys / Gamer.nl zijn Xbox-fanboys

Er is niets te doen in deze spelwereld / Ik ga echt niet alle 194 vlaggetjes verzamelen

Ze moeten deze baas echt patchen, hij is veel te moeilijk / De patch heeft ‘m te makkelijk gemaakt, nu is er niets meer aan

Zelda is al jaren hetzelfde spel / WAAR ZIJN DE DUNGEONS???

Als ontwikkelaars nou gewoon zouden maken waar wij als gamers op zitten te wachten, dan hadden we zo’n fiasco als Concord kunnen vermijden. We willen kortere/langere games met slechtere/betere graphics, gemaakt door mensen/computers die meer/minder betaald worden om minder hard/harder te werken. En ik maak geen/een grapje.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam vertelt nu voor aankoop van game dat men een licentie aanschaft
Nieuws

Steam vertelt nu voor aankoop van game dat men een licentie aanschaft

Mogelijk gerelateerd aan de wet die in Californië is goedgekeurd

Wanneer mensen op het punt staan een game op Steam aan te schaffen, wordt hen nu duidelijk medegedeeld dat er eigenlijk geen game wordt gekocht, maar een licentie die toestemming geeft om die game te spelen.

Dit stond al langer in de gebruikersvoorwaarden van Steam, maar nu wordt het elke keer wanneer men een game wil kopen getoond. Dit wordt getoond op de pagina 'Jouw winkelwagen', onder de betaalknop. Er staat: "Bij aankoop van een digitaal product krijg je een licentie voor dit product op Steam."

Steam heeft overigens niets gecommuniceerd over deze toevoeging, maar het is mogelijk dat dit is gedaan vanwege een wet die recentelijk in de Amerikaanse staat Californië is goedgekeurd. Wanneer de wet van toepassing wordt, mogen er in digitale winkels zoals Steam en de PlayStation Store geen termen als "kopen" of "aankoop" worden gebruikt, tenzij duidelijk wordt gecommuniceerd dat consumenten geen onvoorwaardelijke toegang tot de game krijgen en houden.

Volgens de wet moeten digitale winkels transparant zijn over het feit dat consumenten met hun geld een licentie kopen waarmee ze de game mogen spelen, en dat bedrijven deze licentie op elk moment weer terug kunnen trekken - waarmee de game dus voorgoed onspeelbaar wordt. Bedrijven die zich niet aan de wet houden, kunnen boetes krijgen voor misleidende marketing.

Door de toevoeging op Steam verandert er onder de streep niets concreets voor bezoekers. Men kocht voordat deze melding op de winkelwagenpagina stond altijd al een licentie voor een game in plaats van de game zelf, alleen nu wordt dit dus nog transparanter gecommuniceerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Definitive Edition van Hogwarts Legacy op komst
Nieuws

Gerucht: Definitive Edition van Hogwarts Legacy op komst

De content uit de Definitive Edition zou ook los verkocht worden

Er zou gewerkt worden aan een 'Definitive Edition' van Harry Potter-game Hogwarts Legacy.

Dat claimt Insider Gaming te hebben vernomen van bronnen. De game zou in 2025 verschijnen en tien tot vijftien uur aan nieuwe content aan het basisspel toevoegen, waaronder een nieuw verhaal, missies en zijmissies, andere activiteiten en outfits.

De Definitive Edition zou deels uitgebracht worden om de omzet op het gebied van games van Warner Bros. te laten groeien na de tegenvallende prestaties van Suicide Squad: Kill the Justice League.

Overigens zouden huidige eigenaren van Hogwarts Legacy de nieuwe content uit de Definitive Edition ook als downloadbare content kunnen aanschaffen. Dat zou ze 20 tot 30 dollar kosten - het is waarschijnlijk dat de prijs in euro's vergelijkbaar wordt. Hoe dan ook is het bovenstaande op moment van schrijven niet officieel bevestigd.

Hogwarts Legacy kwam begin vorig jaar uit op PlayStation 5, Xbox Series en pc, en iets later ook op PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie werd meermaals uitgesteld, maar kwam afgelopen najaar uiteindelijk ook uit. Warner Bros. gaf eerder al aan dat het de ontwikkeling van een vervolg als grote prioriteit ziet.

Denian Franken gaf een 8,5 aan de PS5-versie van de game: "Hogwarts Legacy had nog wat langer in ontwikkeling mogen blijven om diens technische imperfecties te voorkomen. Het doet gelukkig nauwelijks iets af aan deze verder magische ervaring. Hogwarts Legacy biedt dé beloofde Wizarding World-simulatie in een open spelwereld, met een stortvloed aan content waar Harry Potter-fans zich in vast kunnen bijten."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fortnite-Halloweenevent Fortnitemares begint vandaag
Nieuws

Fortnite-Halloweenevent Fortnitemares begint vandaag

Met o.a. skins gebaseerd op Saw en The Texas Chainsaw Massacre

Fortnitemares, het jaarlijkse Halloween-evenement binnen Fortnite, gaat vandaag start.

Eigenlijk had Fortnitemares gisteren al moeten beginnen, maar het evenement werd op het laatste moment met een dag uitgesteld.

Spelers kunnen allerlei spookachtige toevoegingen in de populaire game verwachten, waaronder nieuwe skins. Denk aan Shadow Monks, Witch, Leatherface uit Texas Chainsaw Massacre en Billy the Puppet uit Saw. Venom uit Spider-Man slingert ook langs. Ook neemt het evenement diverse griezelige aanpassingen op de speelmap met zich mee en krijgen sommige wapens ook een Halloween-tintje.

Hieronder zijn zowel een gameplaytrailer als cinematische trailer te zien van Fortnitemares.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!