We spelen games, maar kunnen er weinig over kwijt - Afgelopen Weekend
Achtergrond

We spelen games, maar kunnen er weinig over kwijt - Afgelopen Weekend

Mond op slot

We houden deze week onze kaken stijf op elkaar. Er is namelijk genoeg gespeeld in het afgelopen weekend, maar we kunnen er weinig over kwijt. Heb jij meer te vertellen? Laat het dan zeker weten in de reacties!

Luuc ten Velde

Dit weekend werd een berg beklommen! Een virtuele berg wel te verstaan en niet die uit Celeste. Ik waagde me aan A Short Hike, de knusse indiegame waarin je als een kleine vogel een berg beklimt en andere eilandbewoners helpt om zo veren te verzamelen die je meer uithoudingsvermogen geven om de klimtocht af te leggen. Het was een kort, maar krachtig avontuur waar ik onwijs van genoten heb. En dat is ook direct de eerste van de vijf games die ik dit jaar gespeeld wilde hebben van mijn backlog. Bonuslevel-luisteraars en -discordleden zullen precies begrijpen wat ik bedoel.

Ik speel Split Fiction en Assassin’s Creed Shadows en mag over beide niks zeggen.

Lars Cornelis

Ik speel Assassin's Creed Shadows. Meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.

Dunke van Boekel

Het werd potjandrie weer eens tijd: dit weekend stond vrijwel geheel in het teken van Dungeons and Dragons - precies zoals ik het graag heb. Ik heb zowel zelf gespeeld als plaatsgenomen in de Dungeon Master-stoel, dus ik heb na een hiatus van een paar maanden de volledige ervaring weer gekregen. Het genot is er niet minder op geworden, D&D blijft mijn favoriete manier om de tijd mee te besteden. Mijn magische schoolverhaal begint goed op stoom te komen en de achtergronden van personages in de campaign waarin ik speel komen ook steeds vaker naar voren. Wanneer mag ik weer?

Ron Vorstermans

Ik speel Split Fiction. Meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.

Jacco Peek

Assassin’s Creed komt eraan, dus ik moest een beetje tempo maken met Avowed. De Living Lands zijn in ieder geval nog steeds een fijne plek om te verkennen, waarbij steeds meer vruchten van eerdere missies zich duidelijk beginnen af te werpen. Het zijn die kleine verhaaltjes – bijvoorbeeld een ranger die z’n maten in de steek laat en er daarna dronken in de kroeg over opschept – die de wereld levendig doen aanvoelen.

Verder deed ik afgelopen weekend mee aan de Hyrox, dus kon ik tijdens m’n herstel wel een kalmerende game gebruiken. Lost Records weet gelukkig net als Life is Strange het serene te omarmen, ditmaal in een heerlijk jaren-90-sausje. Vooral de camcorder-mechaniek vind ik leuk, omdat het beelden weergeeft met van die typisch verwassen kleuren en ruwe vormen.

Tot slot was er ook nog tijd om wat serie te kijken. Invincible is dit seizoen echt on fire, Severance is hard op weg om een van de beste series ooit te worden en ik was even vergeten hoe grappig Mythic Quest is.

Ruan Moleman

Ik speel Assassin's Creed Shadows. Meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.

Marcel Vroegrijk

Ik heb weer eens Overwatch 2 gespeeld. Meer wil ik er op dit moment liever niet over kwijt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door
Nieuws

Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door

GSC Game World heeft wederom een flinke patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht met meer dan 1200 verbeteringen en oplossingen voor bugs.

Patch 1.3 voert allerlei verbeteringen door aan de prestaties, gevechten en andere facetten van de game. Ook zijn er nieuwe scènes toegevoegd wanneer spelers sterven, zijn de gezichtsanimaties van NPC's verbeterd en is er een nieuw muziekthema voor Slag Heap bij nacht. Mutanten bewegen vloeiender en NPC's reageren nu beter op het geluid van voetstappen. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is sinds afgelopen najaar verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Stalker 2 kende op release wel bugs en andere technische mankementen. De ontwikkelaar bracht dan ook al meerdere patches uit om die weg te werken.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in zijn review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien
Nieuws

Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien

Game verschijnt morgen op Nintendo Switch

Nintendo heeft de launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition uitgebracht.

De game komt morgen uit voor Nintendo Switch en heeft verbeterde graphics en nieuwe verhaalelementen - inclusief een nieuwe omgeving. Mensen die het spel voor 6 april via de Nintendo eShop aanschaffen (of de downloadcode die bij de fysieke versie van de game zit inwisselen) ontvangen als bonus een Exploration Support Pack. Dit bevat onder andere 100.000 credits, de Advanced Iron Knife als mêleewapen, de Advanced Storm Assault Rifle, diverse verbeteringen voor wapens en armor en een Survival-armorset.

Xenoblade Chronicles X verscheen oorspronkelijk in 2015 voor de Wii U en is net als de andere Xenoblade Chronicles-games ontwikkeld door Monolith Soft. Een uniek aspect aan de game ten opzichte van de andere delen in de rpg-reeks is dat spelers hier gigantische mechs besturen. Het verhaal en de spelwereld staan volledig los van de andere delen en kan dus door nieuwe spelers ervaren worden.

"We schrijven het jaar 2054", zo luidt de officiële synopsis. "Na een vernietigende, intergalactische oorlog zijn de mensen van de Aarde gevlucht. Als één van de overlevenden en bewoners van de New Los Angeles (NLA)-kolonie, moet je een nieuw thuis bouwen op de gevaarlijke planeet Mira. Strijd voor de toekomst van de mensheid in een open wereld met vijf gevarieerde continenten vol onbekende wezens – waarvan sommige reusachtig groot."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!