Voorbereiden op Metroid Prime 4 - Afgelopen Weekend
Gamer.nl
Achtergrond

Voorbereiden op Metroid Prime 4 - Afgelopen Weekend

Of we zaten in Griekenland

De week is alweer van start, en terwijl we druk bezig zijn met de voorbereidingen voor de Nintendo Switch 2-Direct was er dit weekend wel gewoon tijd om wat uren in virtuele werelden te spenderen.

Luuc ten Velde

Afgelopen weekend werd er goed gegeten met games uit het verleden. Na eerst de Platinum Trophy in Assassin's Creed Shadows binnen te hengelen, werd doorgepakt met Mafia: Definitive Edition. Hoewel de remake zeer indrukwekkend is, was het toch even wennen qua gameplay doordat je tussen de missies door toch vaak het gevoel hebt taxichauffeur te zijn in Lost Haven. Maar Tommy's verhaal wist me helemaal in te pakken en dus is de gangster-game alweer uitgespeeld.

En nu zijn we in aanloop naar de Switch 2 Direct begonnen aan de afscheidstour van de Nintendo Switch door wat gemiste spellen aan te slingeren. En welke is dan beter om mee te beginnen dat Metroid Prime Remastered? Juist, geen enkele en ik sla mezelf nu al voor m'n kop dat ik deze niet eerder gespeeld heb.

©GMRimport

Michel Musters

Ik heb dit weekend weer wat progressie geboekt in Star Wars Outlaws, waar ik enkele weken geleden aan ben begonnen. Ik ben geen groot Star Wars-fan en de open spelwerelden van Ubisoft ken ik inmiddels ook wel door en door, maar toch vermaak ik mij prima met Outlaws. De sfeer is subliem, het ziet er prachtig uit en - dat is het belangrijkste - ik vind de gameplay daadwerkelijk leuk. Ik heb er inmiddels zo'n dertig uur inzitten en gevoelsmatig ben ik ongeveer op de helft, dus de komende weken speel ik dit nog wel.

Bastiaan Vroegop

Ik heb dit weekend sterk genoten van Metro Exodus, Dying Light 2 en Atomfall. De apocalyps spookt schijnbaar door mijn hoofd.

Lars Cornelis

Ik zat afgelopen week in Athene. Bij terugkomst heb ik daarom gelijk Assassin's Creed Odyssey geïnstalleerd en de Discovery Tour aan de tand gevoeld. Het is waanzinnig om de ene dag nog op de échte Acropolis te lopen, en een dag later virtueel te zien hoe het er tweeduizend jaar geleden ongeveer uit heeft moeten zien. Keerzijde is dat je dan ook gelijk ziet waar Ubisoft bepaalde dichterlijke vrijheden heeft genoten. Desalniettemin is de Discovery Tour erg leuk en beter dan de audiotour die ik ter plekke had. Zouden we nog mogen hopen op een Discovery Tour voor Shadows...?

©GMRimport

Dunke van Boekel

"GIVE THEM STEEL!!!" is mijn nieuwe stopzin in het leven geworden, en dat heeft alles te maken met de uren die ik dit weekend in Chivalry 2 heb gepompt. Fun fact over mij: ik ga heel erg goed op zwaarden, ridders en middeleeuwse slagvelden, dus een goede melee actie-game spreekt mij altijd wel aan. Geruime tijd haalde ik mijn fix uit For Honor, maar dat werd me na een tijdje allemaal te ingewikkeld en gestoord door de hoeveelheid personages.

View post on X

Chivalry is in dat opzicht een tikkeltje simpeler, maar tegelijkertijd ook meer hardcore. Om sneller mensen te raken moet je meebewegen met je zwaard, je voelt het verschil in wapenlengtes heel erg en hoewel er verschillende classes zijn om mee te spelen is iedereen uiteindelijk 'gewoon' een voetsoldaat. Een 1-tegen-1 stand-off is dan ook direct retespannend, en oh wee dat je ineens tegenover een groep vijanden staat. Dan rolt je kop al snel. Er voelt daarentegen niets zo goed als je mannetje staan tegen meerdere vijanden, en door geduldig afwachten en counteren toch staande te blijven.

Jacco Peek

Ik kwam afgelopen weekend niet veel verder dan virtuele katten aaien in Assassin's Creed. Je kunt zeggen van Shadows wat je wil, maar ik ken geen andere game waarin je zo uitgebreid een basis kunt bouwen en deze vol kunt stouwen met katten, honden, vogels, vossen, apen, ossen en andere beesten. Als je me een beetje kent dan weet je dat ik erg goed ga op een 'thuis' in videogames, en de natuur en bijkomende muziek in Shadows brengen me helemaal tot rust.

Verder ben ik weer wat comics aan het lezen. De cast van Avengers Doomsday heeft me aangespoord om eindelijk verder de gaan met Secret Wars lezen. Daarmee bedoel ik niet alleen de negen hoofddelen en alles daartussenin, maar ook de aanleiding vanaf Avengers en New Avengers. Soms zijn dit soort Marvel-crossovers vervelend ingewikkeld, maar als alles op z'n plek valt voelt het alsof je een goeie Avengers-film kijkt.

View post on TikTok

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!