We hebben Nightreign op het brein - Afgelopen Weekend
Achtergrond

We hebben Nightreign op het brein - Afgelopen Weekend

En ons leven blijft hetzelfde

Een nieuwe week is weer begonnen. De laatste week van februari zelfs. Ook al is de redactie van Gamer.nl weer druk bezig met het tikken van artikelen over de nieuwste games en ontwikkelingen, vertellen ze je graag wat ze afgelopen weekend gespeeld hebben. Wat ook uit veel nieuwe games bestaat. Wat hebben jullie dit weekend gespeeld?

Marcel

Ik heb dit weekend niets gespeeld, maar wel heel veel aan een game gedacht. Het zal kenners van mij als persoon weinig verbazen, maar ik heb Nightreign on the brain. De helaas afgelopen netwerktest (van twee weekenden terug alweer) smaakte naar meer. Het was heel erg wennen en zelfs overweldigend op punten, maar er zit zoveel potentie in. Ik doe niets liever dan gewoon een beetje rondrennen in de wereld van Elden Ring. Wat ridders meppen, mijn summon sign neerleggen om iemand anders te helpen met een baas, dat soort ongein. Elden Ring leent zich nauwelijks voor dit soort kortere speelsessies. Laat dat nou net zijn wat de op multiplayer gerichte spin-off Nightreign wel lijkt te gaan bieden. Een run duurt 30-45 minuten en in die tijd krijg je een borrelplankje geserveerd met de beste gerechten (of gevechten) die Fromsoftware te bieden heeft. Ik kijk vooral uit naar de boogschutterklasse, want 'toevallig' heb ik net een bow only-run van Elden Ring-dlc Shadow of the Erdtree afgerond.

Dunke van Boekel

Na een pijnlijk fiasco waarin ik zo'n drie uur aan progressie bij het grofvuil mieterde, zit ik inmiddels echt vuistdiep in Outer Wilds. De levensveranderende momenten waar ik de afgelopen jaren zoveel over heb gehoord laten nog even op zich wachten, maar tot die tijd ben ik meer dan content met het rustig rondzweven in dit kleine - en toch grootse - sterrenstelsel. Tot de zon implodeert, in ieder geval. Maar hey, we cross that bridge when we get there. Ook was het eindelijk weer tijd voor een D&D-sessie, wat ook veel te lang heeft geduurd. Dit betreft een online campaign met vrienden van over de gehele wereld, waarin ik het personage Corion speel. Hij is een Warforged - robot, voor de niet-D&D-spelers onder ons - van grofweg 3000 jaar oud, al heeft hij het gros van die tijd gedeactiveerd gespendeerd nadat het Empire der robots waar hij een onderdeel van uitmaakte met de grond gelijk is gemaakt. Nu is hij wakker in een praktisch geheel nieuwe wereld met nieuwe gevaren, al lijkt het dat zijn verleden nog steeds problemen veroorzaakt. Wanneer mag ik weer spelen?!

©GMRimport

Jacco

Ik was dit weekend weinig thuis en heb geen toegang tot Game Pass en daarmee Xbox Cloud Gaming, dus m’n speelsessie van Avowed bleef beperkt tot een uurtje. Wél kon ik iets langer aan de slag met Kingdom Come Deliverance 2, licht beïnvloed door alle memes die het algoritme van TikTok me voorschotelt. Het verhaal is ook grappiger geschreven dan ik dacht – Hans en Henry hebben écht pech en vallen van de ene emmer stront in de andere. Je moet verder geen haast hebben in de game, want alles gaat ontzettend traag. Juist die mindset kan ik ten opzichte van het actievolle Avowed momenteel wel waarderen.

©GMRimport

Arthur

Citizen Sleeper 2 is the name of the game en ik… kom er niet zo in als bij het eerste deel. Te veel systemen, te veel locaties, te veel gedoe — vooralsnog althans, maar de kleinere schaal van het origineel beviel me toch een stuk beter. Maar ik zet door. Over doorzetten gesproken: mijn Twin Peaks-rewatch met een vriend die de serie voor het eerst kijkt nam dit weekend serieuze vormen aan. We bingden de laatste zeven afleveringen van seizoen 2, waarbij de season/serie-finale natuurlijk een van de beste afleveringen is die ooit op televisie is verschenen. Reactie van m’n medekijker: ‘Hoe heb je dit ooit in je eentje durven kijken??’ Toevallig draaide de dag erop Fire Walk With Me in Eye, dus we konden meteen door. Ik wil niet meer uit die wereld; hoe heeft een mens dit ooit kunnen bedenken?

Joe

Ik heb het hele weekend een game gespeeld waar ik officieel nog eigenlijk niks over mag zeggen. (Ja, daar gaan we weer.) Alleen durf ik wel kwijt dat deze game me al compleet betoverde tijdens de aankondiging, dankzij de unieke visuele stijl en de meeslepende muziek. De preview-versie die ik nu uitgebreid onder handen heb genomen, stelt in dat opzicht absoluut niet teleur - de soundtrack blijft continue in mijn hoofd resoneren. Qua gameplay is er zowel positieve verrassing (van relatief nieuwe elementen in het genre) als wat teleurstelling. Maar om welke game het gaat? Daarover mogen we pas ongeveer een week meer kwijt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door
Nieuws

Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door

GSC Game World heeft wederom een flinke patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht met meer dan 1200 verbeteringen en oplossingen voor bugs.

Patch 1.3 voert allerlei verbeteringen door aan de prestaties, gevechten en andere facetten van de game. Ook zijn er nieuwe scènes toegevoegd wanneer spelers sterven, zijn de gezichtsanimaties van NPC's verbeterd en is er een nieuw muziekthema voor Slag Heap bij nacht. Mutanten bewegen vloeiender en NPC's reageren nu beter op het geluid van voetstappen. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is sinds afgelopen najaar verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Stalker 2 kende op release wel bugs en andere technische mankementen. De ontwikkelaar bracht dan ook al meerdere patches uit om die weg te werken.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in zijn review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien
Nieuws

Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien

Game verschijnt morgen op Nintendo Switch

Nintendo heeft de launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition uitgebracht.

De game komt morgen uit voor Nintendo Switch en heeft verbeterde graphics en nieuwe verhaalelementen - inclusief een nieuwe omgeving. Mensen die het spel voor 6 april via de Nintendo eShop aanschaffen (of de downloadcode die bij de fysieke versie van de game zit inwisselen) ontvangen als bonus een Exploration Support Pack. Dit bevat onder andere 100.000 credits, de Advanced Iron Knife als mêleewapen, de Advanced Storm Assault Rifle, diverse verbeteringen voor wapens en armor en een Survival-armorset.

Xenoblade Chronicles X verscheen oorspronkelijk in 2015 voor de Wii U en is net als de andere Xenoblade Chronicles-games ontwikkeld door Monolith Soft. Een uniek aspect aan de game ten opzichte van de andere delen in de rpg-reeks is dat spelers hier gigantische mechs besturen. Het verhaal en de spelwereld staan volledig los van de andere delen en kan dus door nieuwe spelers ervaren worden.

"We schrijven het jaar 2054", zo luidt de officiële synopsis. "Na een vernietigende, intergalactische oorlog zijn de mensen van de Aarde gevlucht. Als één van de overlevenden en bewoners van de New Los Angeles (NLA)-kolonie, moet je een nieuw thuis bouwen op de gevaarlijke planeet Mira. Strijd voor de toekomst van de mensheid in een open wereld met vijf gevarieerde continenten vol onbekende wezens – waarvan sommige reusachtig groot."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!