Wat hebben we gespeeld dit weekend?
Achtergrond

Wat hebben we gespeeld dit weekend?

Call of Duty: Modern Warfare 3 en Marvel's Spider-Man 2

Na de releasestorm die we de afgelopen weken hebben doorstaan was het tijd voor de redacteuren van Gamer.nl om weer lekker ontspannen te gamen. Ze vertellen je maar al te graag over welke games ze hebben gespeeld! Laat ook zeker weten wat jullie gespeeld hebben in de comments!

Ron

Ik speel de beste shooter van het jaar: Titanfall 2. De servers werken weer en die game is een fenomeen. Het is echt knap hoe zoveel mechanieken in die multiplayer naadloos in elkaar overvloeien. De actie is enerzijds traag en zwaar, met logge mechs die met een hels kabaal uit de hemel komen donderen. Maar de actie is óók een soort morbide ballet. Piloten rennen knallend over muren en dartelen met double jumps hun grapple hooks achterna. En dan die singleplayer. Wat een emotioneel avontuur. Je gaat houden van je mech op manieren die je van tevoren nooit verwacht had. En dat allemaal terwijl de missies niet ophouden met het introduceren van nieuwe spelmechanieken. Het is alsof je rondloopt op de leukste kermis ooit en steeds uit het niets getrakteerd wordt op een nieuwe attractie. Je kunt echt zien dat Titanfall 2 met ziel en visie gemaakt is.

Jacco

Ik doe de review van Modern Warfare 3 voor onze zusterite PU, dus daar heb ik een hoop uren in gestoken. Ik moet toegeven dat de multiplayermodus érg lekker speelt, maar daar is ook alles mee gezegd. De campagne is ontzettend saai, zombies voelt als een boodschappenlijstje en de multiplayermaps voelen soms erg verouderd - maar lees vooral Rons review die nu op de site staat. Ik heb overigens ook nog een aflevering Gen V gekeken, de Boys-spin-off die schokkend goed is.

Ruan

Op aanraden van Ron heb ik de zombies modus van MW3 even goed bekeken en na een potje of drie begon ik de gameplay loop volledig te snappen en ook werkelijk leuk te vinden. Het is zombies, maar toch wat meer casual. Het feit dat potjes eindigen en je ook werkelijke doelen hebt zorgt ervoor dat je niet een halve avond hoeft te blokken om ronde 36 te kunnen halen, erg verfrissend. Tot slot is er een uurtje vrijgemaakt voor de afsluiter van Loki op Disney+ en dat was weer smullen zoals gewoonlijk.

Jari

Hoewel ik van plan was om Resident Evil 4 eindelijk eens uit te spelen, werd het Dark Souls-vuurtje in me toch weer aangewakkerd. Daarom ben ik maar weer begonnen aan een rondje Dark Souls Remastered, dit keer op de Steam Deck. Tijdens het spelen kan ik gelijk bepalen of ik toegeef aan mijn behoefte om te upgraden naar de Steam Deck Oled, want die upgrade is wel heel significant. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Michel

Ik weet dat de meningen over het nieuwe deel niet voor de poes zijn, maar ik heb dit weekend flink wat uren in de multiplayer van Call of Duty: Modern Warfare 3 gestoken. Ik had gewoon enorme behoefte aan wat virtueel knalwerk zonder veel na te hoeven denken, en daar levert de game wat mij betreft riant in. Toch zeker omdat de multiplayermaps uit Modern Warfare 2 (de game uit 2009) komen, waardoor ik de levels vrijwel op de automatische piloot doorloop. De bekritiseerde singleplayercampagne heb ik nog geen seconde aangeraakt en daar kan ik dus niet over oordelen, maar ik vermaak me toch opperbest met die multiplayer, zeker wanneer ik met vrienden en collegae speel.

Erwin

Ik ben in Chants of Sennaar gedoken op mijn Steam Deck. Je reist door een enorme toren, waar op elke laag mensen wonen met hun eigen taal. Als speler moet je die taal zien te ontrafelen door te praten, kunst te interpreteren, spelletjes te spelen en te begrijpen hoe hun religie in elkaar steekt. Elke laag wordt de game lastiger en op het moment dat er ook wiskunde om de hoek kwam kijken moest ik toch even de oplossing van een puzzel opzoeken. Chants of Sennaar is een unieke game waar ik vol van geniet en die hoog op mijn eindejaarslijstje gaat eindigen.

Bastiaan

De reviewpiek van het najaar is voorbij, dus ik ben weer in mijn comfortgame gedoken: Final Fantasy XIV. Ik ben weer up-to-date met het verhaal, heb naast mijn Gunbreaker een Warrior naar 90 geleveld (bizarre job, als ze die in Dawntrail niet nerfen zijn ze gek) en ben ook begonnen aan m'n Ninja en Sage - respectievelijk level 84 en 80. Daarnaast probeer ik iedere zondagavond met een vast clubje verdieping 99 van Eureka Orthos te bereiken. Dat is een soort roguelike-dungeon net als Palace of the Dead en Heaven on High, met totaal andere regels dan de rest van de game.

Marcel

Dit gaat misschien onwerkelijk klinken in het gamejaar des heren 2023, maar ik had even niets te spelen dit weekend. Alan Wake 2 is uitgespeeld, Super Mario Bros. Wonder vind ik toch meer iets voor een doordeweekse avond en Spider-Man 2 komt ooit nog wel eens. Of niet. Ik zit momenteel sowieso te diep in het konijnenhol van Berserk. En wat is het daar donker en deprimerend. Het mag geen verrassing meer heten dat deze iconische mangareeks een inspiratiebron is geweest voor de games van Fromsoftware. De hoogste tijd dus om met eens eigen ogen te zien waar mijn favoriete spellen hun oorsprong vinden. Helaas heb ik niet het geld om alle 42 mangabundels te kopen, dus het werden de anime uit 1997 en die uit 2016. En ik luister al dagen naar het nummer Forces van componist Susumu Hirasawa. Betere hypemuziek voor de aanstaande onthulling van de Elden Ring-DLC tijdens The Game Awards is er niet.

Watch on YouTube

Joe

Omdat ik rond de release van Marvel's Spider-Man 2 vooral op zoek was naar de 'echte' Spider-Man in Disneyland met onze zoon van tweeënhalf, ben ik nu alsnog aan die game begonnen. Het eerste uur is indrukwekkend, een achtbaanrit van een power fantasy. Heerlijk om zo de superheld(en) uit te kunnen hangen. Ik vraag me wel af of het op de langere termijn beklijft, want de eerste game verloor mijn aandacht halverwege toen het teveel standaard-open-wereldgame-gedoe werd. Tot die tijd slinger ik lekker verder met Peter en Miles - wanneer ik niet samen met m'n vrouw ren en spring met Mario en Toadette in hun Wonderlijke wereld.

Harry

Ik heb het hele weekend Kerbal Space Program gespeeld. Voor het eerst met een stapel mods. Missies naar Mun en Minmus gevlogen en ben bezig met het ontwerpen van een Duna missie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt
Nieuws

Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt

Het is een van de meest excentrieke personages in de Zelda-reeks

Takaya Imamura, de bedenker van het Zelda-personage Tingle, zou graag Heroes-acteur Masi Oka in de rol van het exentrieke personage zien.

Dat meldt Imamura in een interview met VGC. Hem werd in eerste instantie gevraagd of Tingle, die voor het eerst voorkwam in The Legend of Zelda: Majora's Mask, ooit nog in een Nintendo-game voor zal komen, zeker nu Imamura sinds 2021 niet meer werkzaam is bij Nintendo.

"Dat is een goede vraag", zo antwoordde hij. "Misschien, maar in Tears of the Kingdom zit een personage die niet Tingle is, maar wel wat van hem wegheeft. Ik denk dat de ontwikkelaars niet Tingle hebben gepakt, maar de creatie wel respecteren en hem op die manier in het spel hebben verwerkt."

Imamura begon daarna over de aankomende Zelda-film. "Ik ben erg nieuwsgierig of hij in die film zit of niet. Ik zou het geweldig vinden." Hij wist meteen wie de rol van Tingle zou moeten vertolken: "Masi Oka. Ken je de tv-serie Heroes? Hij is het Japanse personage die 'yatta!' zegt. Ik zou graag zien dat hij het doet." Oka speelde in Heroes de rol van Hiro Nakamura.

Nintendo kondigde vorig jaar aan dat het bedrijf samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. Eerder dit jaar kondigde Nintendo ook aan dat het samen met Illumination aan een tweede Mario-animatiefilm werkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones
Nieuws

Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones

Zoals gebruikelijk is de kans om hem in huis te halen zeer klein

Microsoft en Bethesda hebben een custom Xbox Series X-console en bijbehorende controller onthuld in de stijl van Indiana Jones and the Great Circle.

De console heeft een goudachtige kleur. Zoals wel vaker bij dit soort custom Xbox-consoles is het apparaat niet makkelijk verkrijgbaar. Mensen moeten tussen 12 november en 6 januari afreizen naar de Microsoft Experience Centers in Londen, New York of Sydney en daar een puzzel oplossen om kans te maken om de console te winnen. Het bedrijf gaat op een later moment de console ook via social media weggeven.

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Game Pass. Het spel moet in het voorjaar van 2025 ook uitkomen op PlayStation 5.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, de acteur die de rol van het personage in de films vertolkt. De stem wordt ingesproken door Troy Baker, onder andere bekend voor zijn rol als Joel in de The Last of Us-games.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg onlangs een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop
Nieuws

Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop

De multiplayermodus gaat eind deze maand offline

Mensen kunnen de oorspronkelijke versie van Age of Empires 3 niet meer op pc aanschaffen.

Op de Steam-pagina's van het origineel en de Definitive Edition valt te lezen dat het oorspronkelijke spel niet meer te koop is. Daarnaast gaat de online multiplayer vanaf 30 oktober offline. Mensen die het spel in het bezit hebben kunnen nog de campagne en skirmish-content blijven spelen.

Age of Empires 3 van Ensemble Studios kwam in 2005 op pc uit. In 2020 verscheen een remaster genaamd Age of Empires 3: Definitive Edition, die wel in de verkoop blijft. Deze versie heeft verbeterde graphics, een nieuwe soundtrack en extra modi. Deze versie van de game staat ook op Game Pass voor pc en de Windows Store.

Op Xbox-consoles is er geen versie van Age of Empires 3 verkrijgbaar. Age of Empires 2: Definitive Edition en Age of Empires 4 zijn wel op Xbox speelbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!