Bananen uitschelden in Mario Kart 8 Deluxe - Afgelopen Weekend
Gamer.nl
Achtergrond

Bananen uitschelden in Mario Kart 8 Deluxe - Afgelopen Weekend

Waar heb jij dit weekend geslapen?

We hebben afgelopen weekend volop kunnen genieten van het weer, maar we hebben zeker ook genoeg videogames mogen spelen! Om de nieuwe week in te luiden laten we hieronder even weten wat ons zo bezig heeft gehouden dit weekend. Wat heb jij gespeeld?

Luuc

Afgelopen weekend werden veel uren gestoken in South of Midnight. Het nieuwe spel van Compulsion Games sprak me vanaf de eerste trailer al aan, maar struikelt in de uitvoering. De gameplay zelf doet me denken aan PS2-games wegens het simpele ontwerp. Met Hazel reis je door een intrigerende wereld vol toffe verhalen gebaseerd op volksverhalen uit "the Deep South", maar dat betekent vooral simpel 3D-platformen en ronddwalen door lege gebieden tot je bij een vechtarena uitkomt en daar wat schaduwwezens in elkaar hakt. Na vier van dat soort vechtarena's vond ik het welletjes en zette ik de vechtmoeilijkheid naar het makkelijkst om het zo snel mogelijk voorbij te laten gaan om me op het verhaal te richten, want dat is wél interessant.

Michel

Met de onthulling van Mario Kart World vers in het achterhoofd heb ik m’n vriendin kennis laten maken met Mario Kart 8 Deluxe. Dat verliep eigenlijk best goed, al ben ik er achter gekomen dat ze kan vloeken als een zeeman. De kreet ‘Waarom land ik nou net op die k*tbanaan?!’ spookt op de maandagmorgen nog door m’n hoofd. Hoe dan ook is het voor herhaling vatbaar.

©GMRimport

Dunke

De set-up en m'n matras werden tijdelijk naar de woonkamer verplaatst wegens het verbouwen van mijn kamer, dus ben ik daar door het tweede seizoen van Daredevil geknald. Om vervolgens verder te gaan met Luke Cage, want ik ben de hele Marvel's Defenders-saga in chronologische volgorde aan het kijken. Maar er is ook goed gebruik gemaakt van de grotere TV die beneden aan de muur hangt: de werelde van Death Stranding slokte me weer even helemaal op. Zelfs tijdens deze tweede playthrough is het in de verte zien van je bestemming, met muziek van Low Roar of The Neighbourhood in je oor, een soort magie. Heel even maakt het je hoofd leeg. Dat is, totdat je weer in een MULE op z'n waffel moet rammen. Of tot je in slaap kukelt op je matras.

Indy

Ik ben nog steeds bezig met Assassin's Creed Brotherhood. Het gaat niet erg snel, maar ik geniet wel! Ik ben ondertussen in sequence 4 en kan nu dus mensen werven voor de guild. Toen zondag voor het eerst een van mijn assassins doodging moest ik wel bijna een traantje laten. Rest in Peace Bobby (ja ik heb heb Bobby genoemd).

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!