Star Wars Outlaws ingewisseld voor Astro Bot - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Star Wars Outlaws ingewisseld voor Astro Bot - Afgelopen Weekend

Het ruimtegevecht tussen Star Wars Outlaws en Astro Bot.

De redactie van Gamer.nl is nog volop bezig met Astro Bot, Star Wars Outlaws en Space Marine. Daarnaast keren sommigen ook terug naar games zoals The Witcher 3 en Dying Light 2. Wat heb jij gespeeld dit weekend?

Erik Nusselder

Dit weekend had ik heel veel zelfkennis, en daar heb ik vervolgens niet naar geluisterd. Ik was namelijk Star Wars Outlaws aan het spelen - prima spelletje, extreem goede Star Wars-sfeer, verder niet zo heel bijzonder (tot nu toe). En ik wist van mezelf: als ik nu Astro Bot ga spelen, dan ga ik waarschijnlijk nooit meer terug naar Outlaws. Als ik eenmaal zo'n dosis ongebreideld plezier hebt gehad, wordt het voor mij moeilijk om weer door de open wereld van Star Wars te ploeteren. Goede zelfkennis, toch? Vervolgens heb ik toch maar Astro Bot gekocht, en daar zit ik nu met een biologisch gezien onmogelijk grote glimlach van te genieten.

Dunke van Boekel

Soms heb je van die dagen waarop alles een beetje wazig is, en je plotsklaps negen uur ongestoord The Witcher 3 aan het spelen bent. Ja, dat was zaterdag. En het was overduidelijk genieten. Een beetje rondbanjeren op Skellige, en het verhaal doorzetten in Kaer Morhen: ik heb het allemaal al eens gezien, maar toch voelt het alsof ik alles voor het eerst speel. Zondag stond daarentegen in het teken van turn-based rpg's, want Undertale vierde zijn negende verjaardag. Een prima excuus om mijn favoriete game ooit weer eens op te starten, voordat ik voor de rest van de dag dobbelstenen ging rollen in D&D. Een weekend goed benut, me dunkt.

Ruan Moleman

Dit weekend verder gegaan met een game die ik twee jaar geleden heb gereviewd: Dying Light 2. Destijds heb ik de game met flink tempo doorlopen, maar als groot fan van de franchise wilde ik het altijd wel opnieuw checken. Dit keer op m'n eigen gemakje en natuurlijk met het genot van alle updates. Techland staat inmiddels wel bekend om langdurige support van hun games. Zo kreeg de eerste Dying Light, dat in 2014 verscheen, kreeg enkele maanden na de release van DL2 zelfs nog grote updates. Dit niveau van ondersteuning maakte terugkeren naar Dying Light 2 alleen maar leuker. Er is veel meer content, talloze quality of life-verbeteringen en de game ziet er iets scherper uit. Het is vooral weer leuk om lekker te apenkooien in de grote stad. Eigenlijk is het gewoon first person Assassin's Creed met zombies.

Kamal van de Pol

Hoi, Space Marine 2.

Oke maar naast mijzelf onder te dompelen in het bloed van aliens en verraders heb ik dit weekend lekker veel Genshin Impact gespeeld. Die nieuwe regio, Natlan, is adembenemend door de grote cliffs en gekke dieren die rondlopen. Dit samen met een focus op de verschillende stammen in het land zorgen ervoor dat ik quest na quest na quest aan het doen ben om maar meer te weten te komen over de mensen die hier wonen. Ik hoop dat volgende updates deze focus houden want de personages in Genshin blijven toch de reden dat je het speelt.

Luuc ten Velde

Een weekend zonder gamen is een gefaald weekend, maar gelukkig was die van mij zeer geslaagd. Vooral doordat ik het hele weekend met een game bezig was waar ik nog niks over mag verklappen. Gelukkig wisselde ik die speelsessies hier en daar ook af met wat Black Myth Wukong, waar ik na dik 40 uur nog steeds niet zat van ben, en Astro Bot, waarin ik langzaam door de werelden trek om langer van het spel te genieten.

Jacco Peek

Het enige wat ik van mijn weekend mag vermelden is dat ik een halve aflevering van Lord of the Rings: The Rings of Power Rings of Lord Rings heb gekeken. Buiten dat het nog steeds een hele mooie serie is om naar te kijken en ik vanwege de lore geboeid blijf, is het natuurlijk niet het droomproject waar we op hadden gehoopt. Het enige voordeel dat seizoen 2 heeft is dat we eindelijk gewend zijn aan de verschillende personages na tergend langzame, verspreide plotlijnen, maar daarmee is ook alles gezegd. Ik hoop oprecht dat de serie niet zomaar wordt geannuleerd, want er zit wel wat in. Maar voor nu is het een teleurstelling.

Oh, en ik heb ramen gegeten in Rotterdam - op aanraden van ramenkoning Ron Vorstermans.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Star Citizen-studio voert tijdelijke verplichte werkweek van zeven dagen in'
Nieuws

'Star Citizen-studio voert tijdelijke verplichte werkweek van zeven dagen in'

Dit om deadlines voor Citizencon later deze maand te halen

Cloud Imperium Games, de ontwikkelaar van Star Citizen, zou werknemers op dit moment verplichten zeven dagen per week te werken om deadlines voor de Citizencon-beurs op 19 oktober te halen.

Insider Gaming meldt een interne e-mail onder ogen te hebben gekregen waarin dit wordt gemeld dat werknemers de komende achttien dagen hun beste beentje voor moeten zetten om "er zeker van te zijn dat we wederom een geweldige ervaring voor onze fans neerzetten".

Patch 3.24.2 zou voor die tijd af moeten zijn, alsmede een demo van singleplayercampagne Squadron 42. "Dat betekent dat mensen die aan Citizencon moeten werken verplicht worden om de komende twee weekenden extra te werken."

Daarbij moeten alle werknemers op vrijdag 4 en 11 oktober (normaliter een thuiswerkdag bij het bedrijf), op zaterdag 5 en 12 oktober en op zondag 6 en 13 oktober op kantoor aanwezig zijn. Het bedrijf zou ontbijt en lunch voor de werknemers verzorgen, en werknemers zouden de extra werkdagen op een later moment kunnen inhalen met extra vrije tijd. Daarbij zouden mensen op 21 oktober, de maandag na Citizencon, een vrije dag krijgen.

Insider Gaming noemt deze verplichting "de meest recente in een reeks aan belachelijke vereisten richting de ontwikkelaars vanwege mismanagement, waardoor sommige werknemers het bedrijf hebben verlaten". Eerder bleek uit een interne e-mail al dat werknemers twaalf uur per dag moesten werken om deadlines voor Citizencon te behalen, waarbij de vrije uren die in ruil daarvoor worden uitgedeeld alleen ingewisseld zouden mogen worden wanneer Squadron 42 uitgekomen is. Cloud Imperium Games heeft niet publiekelijk gereageerd op het artikel.

Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt, bijvoorbeeld omdat er al meer dan 700 miljoen dollar via de crowdfunding is opgehaald en vanwege peperdure bundels met in-game schepen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo beperkt verkoop van bepaalde items in zijn museumwinkel
Nieuws

Nintendo beperkt verkoop van bepaalde items in zijn museumwinkel

Een paar dagen na de opening staat het internet al vol met tweedehands producten

Bezoekers van het pas geopende Nintendo Museum in Japan mogen vanaf nu maar één exemplaar van bepaalde producten in de bijbehorende cadeauwinkel aanschaffen.

Dat heeft Nintendo via social media bekendgemaakt. Het Nintendo Museum opende eerder deze week officieel zijn deuren, maar nu al worden bepaalde producten uit de cadeauwinkel veelvuldig aangeboden in online doorverkoopwinkels.

Om scalpers zoveel mogelijk tegen te gaan, zullen er van bepaalde producten dan ook maar één exemplaar per bezoeker mogen worden verkocht. Dit geldt onder andere voor sleutelhangers gebaseerd op het ontwerp van Nintendo-consoles en grote kussens in de vorm van Nintendo-controllers.

De cadeauwinkel in het Nintendo Museum, genaamd Bonus Stage, kwam afgelopen weken al onder de aandacht bij fans nadat uitgenodigde journalisten en fans er foto's van plaatsten op internet. De winkel bevat allerlei merchandise die voor zover bekend voor het eerst verkocht wordt door het bedrijf.

Het Nintendo Museum is gebouwd in een oude fabriek van het bedrijf, de Ogura Plant in Uji, een stadje nabij Kyoto. Deze is in 1969 gebouwd en werd vooral gebruikt voor het produceren van Hanafuda-kaarten en als klantenservice om kapotte producten te maken.

Het museum vertoont de producten die Nintendo heeft gemaakt, waaronder games en consoles. Logischerwijs komen ook de Mario- en Zelda-franchises uitgebreid voorbij. Ook is er divers speelgoed te zien dat Nintendo vooral in de jaren tachtig maakte. Op de eerste verdieping is zelfs een gigantisch scherm in de vloer gebouwd. Met een apparaat kunnen bezoekers vervolgens een traditioneel kaartspel spelen. Het museum bevat sowieso meerdere interactieve elementen. Bezoekers krijgen een pasje met digitale munten om deze elementen te ervaren. Hieronder kan een eerder getoonde rondleiding van het museum worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Japanse pc-gamesmarkt is in vier jaar tijd bijna verdrievoudigd
Nieuws

Japanse pc-gamesmarkt is in vier jaar tijd bijna verdrievoudigd

Marktaandeel van consoles is nagenoeg gelijk gebleven

De hoeveelheid Japanse pc-gamers is tussen 2019 en 2023 bijna verdrievoudigd.

Dat meldt de Japanse gameadviseur Dr. Serkan Toto op zijn website. Hij baseert dit op data van de Japanse Computer Entertainment Supplier's Association (CESA).

Het afgelopen jaar ging er 1,6 miljard dollar in de Japanse pc-gamesmarkt om. Daarbij besloeg pc-gamen ongeveer 13 procent van de totale Japanse gamemarkt, ten opzichte van 5 procent in 2019.

De toename in populariteit van pc-gamen is overigens een wereldwijd fenomeen: ook in westerse landen lijken steeds meer gamers hun spellen op een pc te spelen. Logischerwijs spelen uitgevers hier op in. Microsoft brengt al zijn games tegelijk op Xbox en pc uit, terwijl Sony steeds meer PlayStation-games naar pc brengt.

Uit de data die Toto ter beschikking had, blijkt ook dat het marktaandeel van consoles in Japan sinds 2019 gelijk is gebleven - rond 20 procent. Dat dit niet is gekrompen, is volgens Toto vooral te danken aan het succes van de Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!