Star Wars Outlaws ingewisseld voor Astro Bot - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Star Wars Outlaws ingewisseld voor Astro Bot - Afgelopen Weekend

Het ruimtegevecht tussen Star Wars Outlaws en Astro Bot.

De redactie van Gamer.nl is nog volop bezig met Astro Bot, Star Wars Outlaws en Space Marine. Daarnaast keren sommigen ook terug naar games zoals The Witcher 3 en Dying Light 2. Wat heb jij gespeeld dit weekend?

Erik Nusselder

Dit weekend had ik heel veel zelfkennis, en daar heb ik vervolgens niet naar geluisterd. Ik was namelijk Star Wars Outlaws aan het spelen - prima spelletje, extreem goede Star Wars-sfeer, verder niet zo heel bijzonder (tot nu toe). En ik wist van mezelf: als ik nu Astro Bot ga spelen, dan ga ik waarschijnlijk nooit meer terug naar Outlaws. Als ik eenmaal zo'n dosis ongebreideld plezier hebt gehad, wordt het voor mij moeilijk om weer door de open wereld van Star Wars te ploeteren. Goede zelfkennis, toch? Vervolgens heb ik toch maar Astro Bot gekocht, en daar zit ik nu met een biologisch gezien onmogelijk grote glimlach van te genieten.

Dunke van Boekel

Soms heb je van die dagen waarop alles een beetje wazig is, en je plotsklaps negen uur ongestoord The Witcher 3 aan het spelen bent. Ja, dat was zaterdag. En het was overduidelijk genieten. Een beetje rondbanjeren op Skellige, en het verhaal doorzetten in Kaer Morhen: ik heb het allemaal al eens gezien, maar toch voelt het alsof ik alles voor het eerst speel. Zondag stond daarentegen in het teken van turn-based rpg's, want Undertale vierde zijn negende verjaardag. Een prima excuus om mijn favoriete game ooit weer eens op te starten, voordat ik voor de rest van de dag dobbelstenen ging rollen in D&D. Een weekend goed benut, me dunkt.

Ruan Moleman

Dit weekend verder gegaan met een game die ik twee jaar geleden heb gereviewd: Dying Light 2. Destijds heb ik de game met flink tempo doorlopen, maar als groot fan van de franchise wilde ik het altijd wel opnieuw checken. Dit keer op m'n eigen gemakje en natuurlijk met het genot van alle updates. Techland staat inmiddels wel bekend om langdurige support van hun games. Zo kreeg de eerste Dying Light, dat in 2014 verscheen, kreeg enkele maanden na de release van DL2 zelfs nog grote updates. Dit niveau van ondersteuning maakte terugkeren naar Dying Light 2 alleen maar leuker. Er is veel meer content, talloze quality of life-verbeteringen en de game ziet er iets scherper uit. Het is vooral weer leuk om lekker te apenkooien in de grote stad. Eigenlijk is het gewoon first person Assassin's Creed met zombies.

Kamal van de Pol

Hoi, Space Marine 2.

Oke maar naast mijzelf onder te dompelen in het bloed van aliens en verraders heb ik dit weekend lekker veel Genshin Impact gespeeld. Die nieuwe regio, Natlan, is adembenemend door de grote cliffs en gekke dieren die rondlopen. Dit samen met een focus op de verschillende stammen in het land zorgen ervoor dat ik quest na quest na quest aan het doen ben om maar meer te weten te komen over de mensen die hier wonen. Ik hoop dat volgende updates deze focus houden want de personages in Genshin blijven toch de reden dat je het speelt.

Luuc ten Velde

Een weekend zonder gamen is een gefaald weekend, maar gelukkig was die van mij zeer geslaagd. Vooral doordat ik het hele weekend met een game bezig was waar ik nog niks over mag verklappen. Gelukkig wisselde ik die speelsessies hier en daar ook af met wat Black Myth Wukong, waar ik na dik 40 uur nog steeds niet zat van ben, en Astro Bot, waarin ik langzaam door de werelden trek om langer van het spel te genieten.

Jacco Peek

Het enige wat ik van mijn weekend mag vermelden is dat ik een halve aflevering van Lord of the Rings: The Rings of Power Rings of Lord Rings heb gekeken. Buiten dat het nog steeds een hele mooie serie is om naar te kijken en ik vanwege de lore geboeid blijf, is het natuurlijk niet het droomproject waar we op hadden gehoopt. Het enige voordeel dat seizoen 2 heeft is dat we eindelijk gewend zijn aan de verschillende personages na tergend langzame, verspreide plotlijnen, maar daarmee is ook alles gezegd. Ik hoop oprecht dat de serie niet zomaar wordt geannuleerd, want er zit wel wat in. Maar voor nu is het een teleurstelling.

Oh, en ik heb ramen gegeten in Rotterdam - op aanraden van ramenkoning Ron Vorstermans.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-multiplayergame Foamstars is nu free-to-play
Nieuws

PlayStation-multiplayergame Foamstars is nu free-to-play

Game kwam begin dit jaar uit op PlayStation 5 en Playstation 4

De multiplayershooter Foamstars van Square Enix is sinds eind vorige week free-to-play.

Dat betekent dat iedereen met een moderne PlayStation-console de game nu kosteloos kan downloaden. Ook is er geen PlayStation Plus nodig om het spel met anderen te spelen. Toen Foamstars afgelopen februari uitkwam, was het nog een betaalde release, al konden PlayStation Plus-leden de game in de eerste maand van release gratis claimen.

Mensen die de game hebben gekocht ontvangen nu de game free-to-play is een gratis Legacy-cadeau, met daarin exclusieve items, zoals een uniek Slide Board-design, de titel 'Legacy' en twaalf exclusieve Bubble Beastie-kleurenskins.

Spelers kunnen third-person shooter Foamstars schuim afvuren. Door het op de grond te spuiten kan men zich er ook snel over voortbewegen, maar er kunnen ook complete bouwwerken mee worden gemaakt. Eerder gaf Square Enix al aan dat de game beneden verwachtingen presteerde.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Neva van Gris-makers komt ook naar naar PS4 en Mac
Nieuws

Neva van Gris-makers komt ook naar naar PS4 en Mac

De game verschijnt op 15 oktober ook voor PS5, Xbox Series, Switch en pc

Neva, de nieuwe game van Gris-ontwikkelaar Nomada Studio, verschijnt op release ook voor PlayStation 4 en Mac.

Dat heeft de studio aangekondigd. Eerder werd al aangekondigd dat het spel op 15 oktober voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc (via Steam) beschikbaar komt.

Neva wordt zoals gezegd ontwikkeld door Nomada Studio, de ontwikkelaar van het geprezen indiespel Gris. De nieuwe game combineert platformsecties, puzzels en gevechten. Het spel draait om Alba en haar band met een wolf. Samen verkennen ze een stervende wereld. Daarbij is de user interface minimaal en wordt de unieke grafische stijl van Gris voortgezet.

Hieronder kan naast de aankondigingstweet voor de PS4- en Mac-versie ook een eerder verschenen trailer van de game worden bekeken.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cameraperspectief verandert moeilijkheidsgraad in Metal Gear Solid Delta
Nieuws

Cameraperspectief verandert moeilijkheidsgraad in Metal Gear Solid Delta

Het nieuwe perspectief maakte de game in eerste instantie te makkelijk

De moeilijkheidsgraad van het aankomende Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wordt aangepast afhankelijk van welk cameraperspectief de speler gebruikt.

Dat laat creative producer Yuji Korekado weten in een interview met Famitsu (via VGC). Hij laat daarbij weten dat mensen wanneer ze de game beginnen moeten kiezen uit de 'oude' camerastandpunt die vaststaat, en een nieuwe camera in derdepersoonsperspectief die spelers naar gelieve kunnen bewegen.

Korekado legt uit waarom dit zo is: "De moeilijkheidsgraad van de game verandert drastisch afhankelijk van het perspectief. De nieuwe camera heeft een wijder, lineairder gezichtsveld en geeft je de mogelijkheid om te schieten terwijl je beweegt, dus dat is makkelijker dan we verwacht hadden. Maar toen we de moeilijkheidsgraad naar de nieuwe camera aanpasten, werd de game met de oude camera weer te moeilijk, dus besloten we er twee aparte modi van te maken. De oude camera is vergelijkbaar met de moeilijkheidsgraad van het origineel, en de nieuwe camera geeft een nieuwe uitdaging."

De remake van Metal Gear Solid 3 werd vorig jaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc aangekondigd. Snake Eater speelt zich af in 1964, ver voor de andere hoofddelen in de Metal Gear-reeks. In het spel moeten spelers als een FOX-agent genaamd Naked Snake de Russische raketgeleerde Nikolai Stephanovich Sokolov zien te redden en een superwapen zien te saboteren.

Waar in andere Metal Gear-games vooral stedelijke en industriële gebieden worden verkend, doen spelers in Snake Eater een jungle aan. Naast stealth, actie en verhalende elementen bevat het spel ook survivalelementen. Zo kan er op dieren gejaagd worden en moeten spelers hun wonden en breuken helen. De remake draait in Unreal Engine 5.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater verschijnt op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Een releasedatum is nog altijd niet bekend, er gaan er wel geruchten dat de game pas in 2025 uitkomt.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!