Sea of Stars duurt te lang - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Sea of Stars duurt te lang - Afgelopen Weekend

met Wuthering Waves en Elden Ring

We hebben weer een druk weekend achter de rug met de finale van het NK Allround Gaming, maar uiteraard wordt er nog tijd vrijgemaakt om dingen te spelen, kijken en lezen.

Luuc ten Velde

Dit weekend is Stellar Blade uitgespeeld, al moet ik toegeven dat het een stuk langer duurde dan gedacht. Ik was klaarblijkelijk niet klaar om gedag te zeggen tegen Eve en de Naytibas, dus besloot ik de afgelopen twee dagen de open secties van de game nog een keer te bezoeken om eventuele verborgen geheimen te ontdekken en langer met dat heerlijke vechtsysteem te spenderen. Dat is zeer zeker gelukt, waarna het (redelijk voorspelbare) verhaal rustig werd afgerond. Nu is het weer tijd voor Hades, de early access van The Rogue Prince of Persia, Pokémon Emerald en Animal Well, dus qua games om te spelen nog altijd geen gebrek!

Ron Vorstermans

Ik vind Sea of Stars een geweldige one of those maar het mag van mij ook wel eens een keer afgelopen zijn. Die game blijft maar doorgaan terwijl ik er onderhand wel een beetje klaar mee ben. Ben ook begonnen aan Hellblade 2 en die game is ontzettend mooi. Ben er echt door gegrepen en dat komt volledig door de prachtige spelwereld en de fenomenale audio en animatie.

Kamal van de Pol

Ik heb mezelf heel veel dingen wijsgemaakt dit weekend: "Oh ik ga het nieuwe seizoen van Fortnite spelen." of "Oh XDefiant is uit, even spelen." Maar nee, ik heb dit hele weekend niks anders dan Wuthering Waves gespeeld. De game heeft mij helemaal in diens greep. Hoewel het in de kern niks meer is dan Genshin Impact in een andere jas en van andere ouders speelt het gewoon heerlijk. De meer dan vijf lagen die de combat heeft, de prachtige wereld en de verslavende manier hoe je personages levelt zijn gewoon gemaakt voor mij.

Lars Cornelis

Sinds de Fallout tv-serie uit is, zit ik weer diep in de wastelands van de Commonwealth. Ik had de dlc van Fallout 4 nooit gespeeld, dus die speel ik nu op volgorde. Afgelopen weekend mocht ik eindelijk over het lot van alle facties op Far Harbor beslissen, altijd leuk! Ik heb het eiland van Far Harbor helemaal uitgekamd, dus ben gelijk na het uitspelen teruggekeerd naar de gewone spelwereld. Tijd om de reis voort te zetten richting Nuka Cola World!

Jacco Peek

Afgelopen zaterdag waren we druk bezig met de finale van het NK Allround Gaming! Het was een flinke productie waarbij we samen met de vrienden van Power Unlimited twaalf spelers in vijf games volgden om één winnaar te vinden. En hoewel ik zelf een beetje zenuwachtig was voor de opkomst, was de zaal rond het middaguur helemaal gevuld met fanatieke supporters, mensen die lekker kwamen gamen en deelnemers op de stormbaan (waar los van mijn droge broek gelukkig geen slachtoffers vielen).

Zondag was er gelukkig nog wat tijd om te gamen, en wel een van de mooiste games die ik heb gespeeld. Het is bijna zonde dat het leeuwendeel van Hellblade 2 zo donker en grauw is, want de details en belichting zijn in-sane. Het valt me vooral op hoe dynamisch en geloofwaardig de gezichtsanimaties zijn tijdens gevechten: Senua schreeuwt het uit en lijkt elk gevecht maar nipt te winnen. Ook de audio-ervaring is natuurlijk bijzonder, zeker voor iemand die het eerste deel niet heeft gespeeld. De rest van de game vind ik tot nu toe wel aardig. Het verhaal moet nog een beetje op gang komen en de puzzels worden een tikkeltje eentonig.

Tot slot keek ik nog Furiosa: A Mad Max Saga zonder een andere film uit de reeks gezien te hebben. Dat was eigenlijk prima te doen, aangezien die film toch draait om gestoorde actie. De setting spreekt me wat minder aan, maar ben nu wel gemotiveerd om na bijna tien jaar Fury Road een keer te gaan checken.

Marcel Vroegrijk

Ter voorbereiding op de aankomende DLC heb ik dit weekend Elden Ring weer even aangezet. Ik had helemaal zin om een nieuw wapen te upgraden en gebruiksklaar te maken voor de nieuwe content. Een uur later was ik een illusie armer en een flinke portie zelfhaat rijker. Waarom moest ik weer zo nodig alle zeldzame stenen om je wapen naar +10 te upgraden opmaken aan nutteloze zooi die ik toch niet ga gebruiken. Zo blijkt maar weer dat games nooit 100% escapisme kunnen bieden. Zelfs in een virtuele wereld ontkom ik niet aan mijn onuitstaanbare neiging tot impulsaankopen. Ongerelateerde vraag: wil iemand heel toevallig een Sword of Milos +10 met mij ruilen. Je krijgt er een Sword of Milos +9 voor terug. Als dat geen goeie deal is.

Dunke van Boekel

Eigenlijk ben ik wat verbaasd nu ik nadenk over wat ik allemaal gespeeld heb dit weekend. Het NK Allround Gaming was geweldig om mee te maken, maar ik was ook helemaal kapot. Gooi daar de volgende dag een familieverjaardag ertegenaan, en er is niet ontzettend veel tijd om uit te rusten. Toch heb ik nog redelijk veel gedaan gekregen, vooral in de Fallout-themed Minecraft SMP, Vault 11. De afgelopen twee weken heb ik in New Clementine rondgedwarreld als Cass Lloyd (zie hieronder), een lichtelijk geschifte barman met een hart van goud. Vanavond komt dit verhaal (helaas) tot een einde.

Verder ben ik begonnen aan een nieuwe mogelijke verslaving: Dead Cells! Al drie keer heb ik getracht dit spel te snappen, maar nu is het echt geklikt in mijn brein. Hier blijf ik wel even zoet mee totdat Hades 2 op de Switch te spelen is.

Ruan Moleman

Het was een druk weekend met het NK Allround Gaming. Daardoor ook weinig tijd of energie gehad om na de tijd nog te gamen. Toch riep er een bepaalde game naar me. Een game die verrassend rustgevend kan zijn om te spelen en bekend staat om zijn tragere tempo. Jawel, ik heb Red Dead Redemption 2 opnieuw geïnstalleerd. Ik wilde opeens niets liever dan lekker verloren raken in de beste speelwereld in gaming ooit. Ik ben dan ook fresh begonnen in een nieuwe save, lekker vanaf het begin. Soms was ik lekker aan het ronddwalen, kloten met strangers. Ook was ik even op jacht gegaan naar de White Arabian, het beste paard in de game. Maar waar ik het meeste tijd in heb gestopt is zonder twijfel de photomode. Het is nou eenmaal makkelijk om die elke vijf minuten te openen gezien je een grafisch feilloze game speelt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Killing Time: Resurrected arriveert later deze maand
Nieuws

Killing Time: Resurrected arriveert later deze maand

Voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc

Killing Time: Resurrected komt op 17 oktober uit, zo heeft Nightdive Studios aangekondigd.

Het gaat om een eerder dit jaar aangekondigde remaster van de klassieke first-person shooter Killing Time. Het origineel verscheen in 1995 op 3DO en een jaar later op pc, en draait om een student egyptologie die in het landgoed van de rijke Tess Conway belandt. Zij wilde het geheim achter eeuwig leven achterhalen, maar dit is helemaal fout gegaan, en het landgoed zit nu vol met bovennatuurlijke vijanden. De game houdt het midden tussen horror en comedy.

De remaster laat spelers schakelen tussen de oorspronkelijke graphics en verbeterde beelden, en heeft ook verbeterde besturing. Het spel komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (via Steam, GOG en Humble Store).

Nightdive Studios staat bekend om hun remakes en remasters, waaronder van System Shock, de Turok-games, Doom 64, Shadow Man en Blade Runner. Ook werkt de studio aan een remaster van The Thing.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Retro-survivalhorrorgame Crow Country komt naar Switch en PS4
Nieuws

Retro-survivalhorrorgame Crow Country komt naar Switch en PS4

Game is al verkrijgbaar voor pc, PS5 en Xbox Series

De survivalgame Crow Country verschijnt op 16 oktober voor Nintendo Switch en PlayStation 4.

Dat heeft ontwikkelaar SFB Games - onder andere bekend van Switch-launchgame Snipperclips - aangekondigd. De game kwam afgelopen mei al uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam.

Crow Country is geïnspireerd door de survivalhorrorgames die voornamelijk op de eerste PlayStation verschenen. In de game bezoeken spelers een ogenschijnlijk verlaten pretpark. Ze besturen Mara Forest, een "jonge vrouw die onderzoekt waarom de mysterieuze Edward Crow zijn beroemde pretpark heeft gesloten en hoe hij daarna is verdwenen".

De game legt de nadruk op de schaarse beschikbaarheid van items. Daarnaast moeten er puzzels opgelost worden en komen spelers logischerwijs angstaanjagende vijanden tegen. De graphics doen daarbij denken aan de survivalhorrorgames en rpg's van weleer die voorgerenderde achtergronden toonden - al kan men in deze game de camera bewegen en daardoor zien dat het hier wel om 3D-omgevingen gaat.

Daarbij kan de game met expres omslachtige besturing gespeeld worden die doet denken aan de oude Resident Evil-games, al is er ook een optie voor moderne besturing. Daarnaast is er een zogeheten Exploration-modus waarbij alle vijanden en andere gevaren worden uitgeschakeld.

Hieronder kan een nieuwe trailer bekeken worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand
Nieuws

Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand

Ook komt er vlak voor release een demo beschikbaar

De Early Access-versie van Windblown, de nieuwe game van Dead Cells-ontwikkelaar Motion Twin, verschijnt op 24 oktober.

Dat heeft de ontwikkelaar deze week aangekondigd. Het spel verschijnt via Steam Early Access, en van 14 tot en met 21 oktober komt er alvast een demo met de eerste levels van het spel beschikbaar. Dan wordt de nieuwe editie van Steam Next Festival gehouden. Geboekte progressie tijdens deze demo kan naar de Early Access-versie worden meegenomen.

De Early Access-versie zelf zal vijf verschillende omgevingen en twaalf hoofdwapens bevatten. Waar de demo alleen voor singleplayerervaringen bedoel is, kan de game zelf door drie spelers doorlopen worden. De game moet minstens een jaar in Early Access blijven en in de tussentijd diverse nieuwe omgevingen, levels en wapens ontvangen.

Windblown werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. De game wordt omschreven als een pijlsnelle roguelite met combat, waarbij waarbij spelers in hun eentje of teams bestaande uit drie spelers online kunnen spelen. De game moet daarbij volgens de makers "uitdagend, maar eerlijk" worden.

Spelers besturen personages genaamd Leapers. Deze personages nemen het op tegen de Vortex en hun Sentinel-minions. De Leapers zijn enorm snel, mede dankzij de stuwraketten die ze met zich meedragen. Er wordt voornamelijk een isometrisch cameraperspectief aangehouden. Ook vallen de cel-shaded graphics van de personages in de spelwereld op.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!