Red Dead Redemption 2 is nog steeds fantastisch - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Red Dead Redemption 2 is nog steeds fantastisch - Afgelopen Weekend

En een terugkeer naar PUBG: Battlegrounds.

Het begin van de week komt voor sommigen bij de redactie van Gamer net iets harder aan, gezien zij de afgelopen dagen juist hebben besteedt in digitale werelden van een paar jaar geleden. Wat heb jij dit weekend gespeeld, gekeken en/of gelezen?

Luuc ten Velde

Na vorig weekend Stellar Blade te hebben afgerond, ben ik in die gekke positie terechtgekomen waarbij ik niet precies wist wat ik nu wilde gaan spelen. Hoewel de backlog groot is, sprak niets me echt aan en stuiterde ik de hele week van de ene game naar de andere tot ik afgelopen weekend uitkwam bij de Valhalla-uitbreiding van God of War Ragnarok. Deze wist me vrijwel direct te grijpen doordat de roguelike-modus verrassend veel verhaalmomenten heeft die als epiloog dienen voor Kratos' tijd in het Noorse rijk.

Ondertussen speel ik op de Analogue Pocket nog altijd Pokémon Emerald, waar het tijd is om de zevende gym te verslaan in mijn nuzlocke poging. Ook begon ik aan Golden Sun, maar die game heeft me nog niet helemaal betoverd na bijna drie uur spelen.

Michel Musters

Ik heb Red Dead Redemption 2 op release in 2018 helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar kreeg de laatste tijd steeds meer zin om het spel helemaal opnieuw te doorlopen. Op een current-gen-update kon ik wachten tot ik een ons weeg, dus ben ik afgelopen weekend dan maar eindelijk begonnen (zul je zien dat die update uitkomt als ik klaar ben mijn mijn nieuwe playthrough). Hoe dan ook zijn de details in deze game nog altijd bizar, al moest ik wel weer even wennen aan de extreem zware en soms wat klungelige besturing. Ik heb in ieder geval zin om hier weer flink wat uurtjes in te steken!

Verder heb ik afgelopen weekend de documentaire Omar and Cedric: If This Ever Gets Weird gekeken, over de oprichters van de geweldige progband The Mars Volta. Ze begonnen als broekies met de post-hardcore band At the Drive-In, maar gaven daar de brui aan toen ze rond het jaar 2000 opeens gigantisch populair werden. Vanuit daar werd The Mars Volta opgericht, een band met enorm trippy albums vol met nummers die de tien minuten passeren, en verbluffende geluiden die door meesters van hun instrument worden gemaakt - waaronder gitaargod John Frusciante. De documentaire geeft een interessante blik op de carrière van Omar en Cedric, vol met passie voor muziek, een hoop joligheid, maar ook drama, cults en zelfs een sterfgeval. Vooral leuk voor fans van de muziek natuurlijk, maar als eigenaar van een eerder uitgekomen zeer exclusieve vinylbox reken ik mijzelf daartoe.

Watch on YouTube

Tom Kauwenberg

Het voelt alsof we regelrecht in 2018 gedropt zijn, want de boys zijn weer helemaal hooked aan PUBG: Battlegrounds. De naam is weliswaar anders en alle in-game aankopen zijn een gigantisch zooitje geworden, maar de spanning is slepend als vanouds. Misschien wel te vanouds. Ergens is het namelijk pijnlijk om te zien dat PUBG als battle royale in al die jaren nauwelijks veranderd of verbeterd is, tegelijkertijd komt dat de nostalgie wel ten goede. Onverwachts vanuit de verte neergepoft worden op Erangel voelt toch een beetje als thuiskomen. We droppen de komende dagen ongetwijfeld nog een keer of twee.

Ruan Moleman

Dit weekend lekker mijn tijd genomen in RDR2. Vorig weekend opnieuw mee begonnen want hij staat op PS Plus. Ik heb de game gewoon, maar ik zocht een excuus om er weer helemaal in te verdrinken. Daarnaast heb ik eindelijk wat meer stappen gemaakt in Pacific Drive. Ik weerhield mezelf van verder gaan met de game, omdat hij niet in 60 fps draait. Hoewel indiestudio Ironwood hieraan werkt, hebben ze voorlopig alleen een unlimited fps-modus toegevoegd, die het soms naar 40 fps tilt. Toch was het voor mij genoeg om nu écht in de game te duiken. Inmiddels is mijn station wagon lekker geupgrade en rijd ik steeds dieper het bos in om nóg meer gekke dingen tegen te komen. Ik ben in ieder geval helemaal om met deze game.

Kamal van de Pol

Sinds de Warhammer Skulls-livestream en aankondigingen ben ik weer volop mijn favoriete Warhammer-games aan het spelen. Dit weekend aardig wat potjes Darktide gespeeld en een nieuwe campaign begonnen van Battlefleet Gothic: Armada 2. Er gaat gewoon niks boven de algemene vibe van Warhammer 40.000 en de vele verschillende games, ook al zijn er maar een aantal écht goed. De muziek van Darktide en de subwoofer-vernietigende explosies van Battlefleet Gothic blijven mij hopelijk zoet houden tot Space Marine 2 uitkomt. Ook ben ik een aantal Space Marines aan het afmaken om misschien eindelijk een leger te maken voor de huidige editie van Warhammer 40.000.

Dunke van Boekel

De consoles heb ik dit weekend nauwelijks aangeslingerd moet ik toegeven. Er zijn een paar voorzichtige meters gemaakt in Metroid Dread, die ik steeds beter begin te snappen - en lord almighty, wat is de sfeer in die game toch on point - en op mijn laptop heb ik Hi-Fi Rush weer opgepakt. Het voelt een beetje triest, gezien ik een vervolg absoluut zag zitten, maar het zij zo. Wel heb ik het eerste seizoen van The Bear eindelijk gekeken (fantastisch), én een serie waar ik nog niets over mag zeggen, dus een saai weekend was het niet.

Natuurlijk moet ik het ook even over de D&D-sessie van dit weekend hebben. Ik mocht de spelers begeleiden door het start van een nieuw schooljaar op de magische school Strixhaven. Ze konden hun vrienden weer zien na een lange vakantie, en de eerste lessen zitten alweer achter de rug. Toch blijft er een mysterie hangen: The Great Extermination die afgelopen schoojaar in een dagboek werd beschreven staat nog steeds op de planning, maar in welke vorm? Tsja, daar komen we als het goed is binnenkort achter.

Jacco Peek

Ik had gehoopt dat Hellblade 2: Senua’s Sacrifice mijn GOTY zou worden. Dat is het zeker niet, maar het is alsnog een indrukwekkende ervaring. Los van het ab-surde grafische geweld voelt het einde als een soort bevrijding. Het is allemaal heel abstract, en deels niet ‘echt’, maar ik vind de conclusie erg mooi. Het is dat de puzzels het tempo uit de game halen en het verhaal zelf – zoals Marcel al zij – toch wel een beetje aanvoelt als een sidequest.

Daarnaast zag ik trouwens Challengers in de bios, best een aardige film over giftige driehoeksrelaties en… tennis!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt
Nieuws

Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt

Het is een van de meest excentrieke personages in de Zelda-reeks

Takaya Imamura, de bedenker van het Zelda-personage Tingle, zou graag Heroes-acteur Masi Oka in de rol van het exentrieke personage zien.

Dat meldt Imamura in een interview met VGC. Hem werd in eerste instantie gevraagd of Tingle, die voor het eerst voorkwam in The Legend of Zelda: Majora's Mask, ooit nog in een Nintendo-game voor zal komen, zeker nu Imamura sinds 2021 niet meer werkzaam is bij Nintendo.

"Dat is een goede vraag", zo antwoordde hij. "Misschien, maar in Tears of the Kingdom zit een personage die niet Tingle is, maar wel wat van hem wegheeft. Ik denk dat de ontwikkelaars niet Tingle hebben gepakt, maar de creatie wel respecteren en hem op die manier in het spel hebben verwerkt."

Imamura begon daarna over de aankomende Zelda-film. "Ik ben erg nieuwsgierig of hij in die film zit of niet. Ik zou het geweldig vinden." Hij wist meteen wie de rol van Tingle zou moeten vertolken: "Masi Oka. Ken je de tv-serie Heroes? Hij is het Japanse personage die 'yatta!' zegt. Ik zou graag zien dat hij het doet." Oka speelde in Heroes de rol van Hiro Nakamura.

Nintendo kondigde vorig jaar aan dat het bedrijf samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. Eerder dit jaar kondigde Nintendo ook aan dat het samen met Illumination aan een tweede Mario-animatiefilm werkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones
Nieuws

Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones

Zoals gebruikelijk is de kans om hem in huis te halen zeer klein

Microsoft en Bethesda hebben een custom Xbox Series X-console en bijbehorende controller onthuld in de stijl van Indiana Jones and the Great Circle.

De console heeft een goudachtige kleur. Zoals wel vaker bij dit soort custom Xbox-consoles is het apparaat niet makkelijk verkrijgbaar. Mensen moeten tussen 12 november en 6 januari afreizen naar de Microsoft Experience Centers in Londen, New York of Sydney en daar een puzzel oplossen om kans te maken om de console te winnen. Het bedrijf gaat op een later moment de console ook via social media weggeven.

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Game Pass. Het spel moet in het voorjaar van 2025 ook uitkomen op PlayStation 5.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, de acteur die de rol van het personage in de films vertolkt. De stem wordt ingesproken door Troy Baker, onder andere bekend voor zijn rol als Joel in de The Last of Us-games.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg onlangs een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop
Nieuws

Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop

De multiplayermodus gaat eind deze maand offline

Mensen kunnen de oorspronkelijke versie van Age of Empires 3 niet meer op pc aanschaffen.

Op de Steam-pagina's van het origineel en de Definitive Edition valt te lezen dat het oorspronkelijke spel niet meer te koop is. Daarnaast gaat de online multiplayer vanaf 30 oktober offline. Mensen die het spel in het bezit hebben kunnen nog de campagne en skirmish-content blijven spelen.

Age of Empires 3 van Ensemble Studios kwam in 2005 op pc uit. In 2020 verscheen een remaster genaamd Age of Empires 3: Definitive Edition, die wel in de verkoop blijft. Deze versie heeft verbeterde graphics, een nieuwe soundtrack en extra modi. Deze versie van de game staat ook op Game Pass voor pc en de Windows Store.

Op Xbox-consoles is er geen versie van Age of Empires 3 verkrijgbaar. Age of Empires 2: Definitive Edition en Age of Empires 4 zijn wel op Xbox speelbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!