Non-stop spelen zonder latency: JBL Quantum TWS in-ears
Achtergrond

Non-stop spelen zonder latency: JBL Quantum TWS in-ears

Dubbel draadloos, altijd opgeladen en volledig naar jouw hand te zetten

JBL heeft met zijn Quantum-lijn de afgelopen jaren al menig gamer voor zich gewonnen. De Quantum-headsets zijn vaak te herkennen aan uitgesproken ontwerpen met veel ledverlichting en ingenieuze features. De Quantum TWS in-ears gooien het over iets andere boeg; geen ledverlichting of een hoekig gaming-design, maar wél boordevol slimme technologie.

Dit artikel betreft een partnerbijdrage van JBL. Lees hier wat dat betekent.

De Quantum TWS in-ear-oordoppen zijn door JBL ontworpen als echt cross-over-product. Deze in-ears moeten een oplossing bieden voorgamers met een vaste setup, gamers die graag op een handheld of onderweg gamen en de casual gebruiker die muziek luistert en videocalls maakt. Om dat allemaal op een goed werkende manier mogelijk te maken, zijn ze overladen met (slimme) features: ze hebben dual-connectivity doormiddel van een Bluetooth 5.2 verbinding en een 2.4Ghz Wireless dongle, adaptieve noise cancelling en dankzij de bijbehorende iOS- en Android-app zijn veel features volledig aanpasbaar.

Looks en opladen

JBL heeft z’n best gedaan om de TWS in-ears er aantrekkelijk uit te laten zien voor zowel de hardcore gamers als voor de meer casual gebruikers. Dat is goed gelukt: de zwarte oordoppen met zilveren details zijn neutraal genoeg om onderweg te gebruiken, maar zijn wel op een slimme manier afgewerkt met een combinatie van glimmend en mat materiaal. Zo is er op een subtiele manier toch een mooi ontwerp in de oordoppen verwerkt.

Het kleine maar stevige opbergdoosje ziet er, door dezelfde combinatie van matte en glimmende details, chic én modern uit. In het doosje kun je niet alleen de oordoppen kwijt, maar ook de usb-c dongle die je nodig hebt om de 2.4 Ghz verbinding te maken met je pc of console. Als je de oordoppen erin opbergt, worden ze direct opgeladen. Binnen vijftien minuten zijn de oordoppen al genoeg opgeladen voor drie uur gebruik en in totaal zitten er twee volle ladingen van acht uur in het opbergdoosje. Zo kun je non-stop gamen, ook als je onderweg bent.

Slimme demping

Je krijgt drie verschillende rubberen opzetstukken bij de Quantum TWS oordoppen, zodat ze perfect passend zijn te maken voor jouw oren. In de bijbehorende app is er zelfs een test die doormiddel van allerlei piepjes kan meten of je de juiste opzetrubbers hebt gekozen. Zo sluiten ze je oren goed af voor omgevingsgeluid, en dat is nodig, want op deze manier is de True Adaptive Noise Cancelling het effectiefst.

De in-ears zijn voorzien van ingebouwde microfoontjes die luisteren naar je omgeving en real-time de noise cancelling zo precies mogelijk bijstellen. De noise cancelling zal dus anders reageren wanneer jij bijvoorbeeld in de trein zit dan wanneer je thuis zit te gamen; zo krijg je in elke mogelijke situatie het beste resultaat. Dat zorgt ervoor dat je je zowel tijdens het gamen als onderweg volledig af kunt sluiten van al het omgevingsgeluid.

Er worden niet alleen ingebouwde microfoontjes gebruikt voor het real-time regelen van de noise cancelling, ook voor het communiceren met je collega-gamers of voor het bellen onderweg zitten er microfoontjes in de in-ears verstopt. Hiervoor heeft JBL zelfs een bijzondere technologie gebruikt: Beamforming. Dit komt neer op zes verschillende microfoontjes die er samen voor zorgen dat je stem niet alleen zo helder mogelijk klinkt, ze filteren ook automatisch wind en omgevingsgeluid weg zodat je in alle situaties goed verstaanbaar bent.

Razendsnel

Ook als het aankomt op connectivity-mogelijkheden heeft JBL goed nagedacht over optimalisatie voor gamers, zowel thuis als onderweg. De meegeleverde usb-c dongle is eenvoudig aan te sluiten op de PlayStation 4 en 5, Nintendo Switch en Windows- en Mac-pc’s. De 2.4Ghz Wireless-verbinding die deze dongle maakt met de oordoppen is nagenoeg latency-vrij. Zo kun je ook onderweg serieus gamen op bijvoorbeeld je Nintendo Switch.

Ook aan gamers die online spelen en tegelijkertijd Discord aanzetten heeft JBL gedacht: de 2.4Ghz Wireless dongle is tegelijk te gebruiken met de ingebouwde Bluetooth 5.2-verbinding. Speel je op een console of handheld, dan kun je dus tegelijkertijd verbinden met je smart device.

Gebruik je de oordoppen alléén via Bluetooth 5.2, dan heeft JBL nog een handigheidje voor je: de mogelijkheid om te schakelen tussen de Smart Audio en Game Audio. Ben je onderweg aan het genieten van je favoriete muziek of podcast, dan krijg je in de Smart Audio-modus de best mogelijke geluidskwaliteit. Kijk je een filmpje op je smart device of speel je een mobiele game, dan minimaliseer je met de Game Audio-modus de latency.

Persoonlijk

Alle features zijn te besturen met de aanraakgevoelige buitenkant van de oordoppen. Welke aanraking welke functie bestuurt is volledig te personaliseren in de JBL Headphones App. In de app vind je onder andere een equalizer, kun je de side-tone regelen, Voice Prompts instellen en krijg je controle over de Ambient Sound Control - daaronder valt onder andere de Adaptive Noise Cancelling, maar ook een Ambient Aware-modus en een Talk Thru mogelijkheid. Heb je een Android-toestel, dan sluiten de JBL Quantum TWS-oordoppen naadloos aan bij Ok Google of Alexa Built-In. Ben je een iPhone-gebruiker, dan kun je de oordoppen laten samenwerken met Siri.

De combinatie van features, uitstraling en de handige oplaadcase zorgt er voor dat de JBL Quantum TWS-oordoppen niet alleen geschikt zijn voor gamers die op zoek zijn naar optimaal, latency-vrij geluid, maar ook onderweg willen luisteren naar muziek, podcasts of op een handheld willen gamen. Dankzij de combinatie van uitstekende Adaptive Noise Cancelling, surround sound-mogelijkheden en ongelofelijk veel personalisatieopties, kunnen de Quantum TWS-oordoppen je niet alleen volledig meenemen in de spelwereld, ze bieden ook een multi-inzetbare totaaloplossing voor gaming én dagelijks gebruik.

Ontdek de JBL Quantum TWS nu bij Bol.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt
Nieuws

Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt

Het is een van de meest excentrieke personages in de Zelda-reeks

Takaya Imamura, de bedenker van het Zelda-personage Tingle, zou graag Heroes-acteur Masi Oka in de rol van het exentrieke personage zien.

Dat meldt Imamura in een interview met VGC. Hem werd in eerste instantie gevraagd of Tingle, die voor het eerst voorkwam in The Legend of Zelda: Majora's Mask, ooit nog in een Nintendo-game voor zal komen, zeker nu Imamura sinds 2021 niet meer werkzaam is bij Nintendo.

"Dat is een goede vraag", zo antwoordde hij. "Misschien, maar in Tears of the Kingdom zit een personage die niet Tingle is, maar wel wat van hem wegheeft. Ik denk dat de ontwikkelaars niet Tingle hebben gepakt, maar de creatie wel respecteren en hem op die manier in het spel hebben verwerkt."

Imamura begon daarna over de aankomende Zelda-film. "Ik ben erg nieuwsgierig of hij in die film zit of niet. Ik zou het geweldig vinden." Hij wist meteen wie de rol van Tingle zou moeten vertolken: "Masi Oka. Ken je de tv-serie Heroes? Hij is het Japanse personage die 'yatta!' zegt. Ik zou graag zien dat hij het doet." Oka speelde in Heroes de rol van Hiro Nakamura.

Nintendo kondigde vorig jaar aan dat het bedrijf samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. Eerder dit jaar kondigde Nintendo ook aan dat het samen met Illumination aan een tweede Mario-animatiefilm werkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones
Nieuws

Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones

Zoals gebruikelijk is de kans om hem in huis te halen zeer klein

Microsoft en Bethesda hebben een custom Xbox Series X-console en bijbehorende controller onthuld in de stijl van Indiana Jones and the Great Circle.

De console heeft een goudachtige kleur. Zoals wel vaker bij dit soort custom Xbox-consoles is het apparaat niet makkelijk verkrijgbaar. Mensen moeten tussen 12 november en 6 januari afreizen naar de Microsoft Experience Centers in Londen, New York of Sydney en daar een puzzel oplossen om kans te maken om de console te winnen. Het bedrijf gaat op een later moment de console ook via social media weggeven.

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Game Pass. Het spel moet in het voorjaar van 2025 ook uitkomen op PlayStation 5.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, de acteur die de rol van het personage in de films vertolkt. De stem wordt ingesproken door Troy Baker, onder andere bekend voor zijn rol als Joel in de The Last of Us-games.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg onlangs een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop
Nieuws

Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop

De multiplayermodus gaat eind deze maand offline

Mensen kunnen de oorspronkelijke versie van Age of Empires 3 niet meer op pc aanschaffen.

Op de Steam-pagina's van het origineel en de Definitive Edition valt te lezen dat het oorspronkelijke spel niet meer te koop is. Daarnaast gaat de online multiplayer vanaf 30 oktober offline. Mensen die het spel in het bezit hebben kunnen nog de campagne en skirmish-content blijven spelen.

Age of Empires 3 van Ensemble Studios kwam in 2005 op pc uit. In 2020 verscheen een remaster genaamd Age of Empires 3: Definitive Edition, die wel in de verkoop blijft. Deze versie heeft verbeterde graphics, een nieuwe soundtrack en extra modi. Deze versie van de game staat ook op Game Pass voor pc en de Windows Store.

Op Xbox-consoles is er geen versie van Age of Empires 3 verkrijgbaar. Age of Empires 2: Definitive Edition en Age of Empires 4 zijn wel op Xbox speelbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!