Een ode aan David Lynch - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Een ode aan David Lynch - Afgelopen Weekend

En eindelijk Metaphor: ReFantazio uitgespeeld

Het ziet ernaar uit dat de redactie van alles en nog wat heeft gedaan dit weekend. Van dagen bomvol met David Lynch-titels, naar het afronden van games zoals Metaphor: ReFantazio en Chrono Trigger. Lees hieronder alle weekendavonturen van de redactie!

Marcel Vroegrijk

Ik heb afgelopen week eindelijk Metaphor uitgespeeld, met een goede 80 uur op de klok. Dan wordt het ook wel tijd om afscheid te nemen. In deze barre tijden was de positieve noot die tijdens de hele game te horen blijft erg welkom. Verder ben ik vanochtend begonnen aan Blade Chimera, ook al had ik me voorgenomen om die te skippen. Ik hoef niet iedere metroidvania te spelen, maar deze toch wel blijkbaar. Maar dat is niet waar ik het over wil hebben. Ga alsjeblieft allemaal het tweede seizoen van Castlevania: Nocturne kijken op Netflix. Verwacht geen acht minuten durend gesprek met een demonische vlieg die bewustzijn ontwikkelt, want dat had de eerste Castlevania-serie al. Dit tweede seizoen van spinoff Nocturne is Dragon Ball Z met vampieren. If that’s so wrong, then I don’t want to be right. I want to be Richter. Sorry, Arcane, maar je moet de titel van ‘beste videogame-adapatie ooit’ alweer inleveren.

Dunke van Boekel

Het was weer een weekend waarin de PS5 en Switch vooral stof moesten happen. Maar eindelijk eens niet omdat ik bezig was met school, maar omdat ik bezoek had vanuit Canada! Dat betekent dan onder andere een tour - met de nodige warme chocolademelk - over de Zaanse Schans en het bezoeken van tweedehands boekenwinkels in Amsterdam. Veel aan de wandel, dus toen ik 's avonds eindelijk even ging zitten en Dead Cells aanslingerde kwam ik niet verder dan de Promenade of the Condemned.

©GMRimport

Luuc ten Velde

Het was het weekend waarin ik me voornam om in ieder geval Chrono Trigger uit te spelen, maar de laatste side quests voor ik naar het einde hobbel nemen toch meer tijd in beslag dan gedacht. Wellicht heeft het ook te maken met de twee geheime games die ik ondertussen ook speel en het kijken van het nieuwe Wie is de Mol?-seizoen en de seizoensopening van Severance seizoen 2. Al met al een heerlijk weekend als je het mij vraagt.

Arthur van Vliet

RIP David Lynch. M’n hele weekend was Lynchiaans. Het weer buiten was straight up Twin Peaks, ik heb Julee Cruise - Floating into the Night op lp gescoord, Dune gekeken (ook al haatte Lynch die film; ik moest ’m nog zien), obscure shit gekeken die gelukkig overal en nergens ronddwarrelt op het web, de prachtige afscheidswoorden van ‘Kale’ MacLachlan gelezen en komende weken hoop ik met vrienden alle films weer in de bios te gaan zien. Lynch was totaal uniek, maar gaf je wel het gevoel dat je via zijn werk de wereld door zijn ogen leerde zien en, misschien wel net zo belangrijk, via zijn oren ging horen. Hij was veel meer dan ‘weird’, Lynch z’n werk raakte een diepere emotionele laag dan andere films en series – ik heb me denk ik nog nooit zo onbestemd gevoeld als na beide eindes van Twin Peaks. En zijn visie op creativiteit was en is een van de meest aanstekelijke. Oh, aan gamen ben ik niet toegekomen.

Jacco Peek

Op een paar potjes Black Ops 6 na heb ik niet echt iets gespeeld afgelopen weekend. Ik was vooral bezig met trainen voor aankomende evenementen en sociale aangelegenheden, wat ook zeker geen straf is. Zaterdagavond speelde ik wel Bezzerwizzer, een trivia-bordspel met een kleine twist. Sommige vragen zijn praktisch onmogelijk, omdat het spel iets te gericht is op de Britse markt, maar het is over het algemeen een leuke uitdaging. Ook begon ik eindelijk aan Severance, een geprezen Apple TV-serie over mensen die hun privé- en werkleven letterlijk scheiden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste patch voor pc-versie van Spider-Man 2 beschikbaar
Nieuws

Eerste patch voor pc-versie van Spider-Man 2 beschikbaar

De patch lost vooral diverse bugs en crashes op

Na meerdere hotfixes hebben Insomniac Games en Nixxes de eerste volledige patch voor de pc-versie van Marvel's Spider-Man 2 uitgebracht.

Patch v1.205.0.0 geeft bovenal oplossingen voor verschillende crashes. Ook is er een backupsysteem voor autosaves toegevoegd, zijn diverse visuele bugs gerelateerd aan DLSS Ray Reconstruction aangepakt en zijn diverse bugs met betrekking tot de user interface weggepoetst. Verder zijn er in het menu schakelaars voor Film Style ANimation en Comic SFX toegevoegd. De volledige patch notes zijn op Steam te vinden.

Insomniac laat overigens weten dat de patch niet alle problemen waar spelers op gestuit zijn oplost. Volgens het bedrijf blijft men werken aan het "verbeteren van de ervaring" en zullen er op reguliere basis nieuwe updates uitkomen.

Afgelopen week kwam Spider-Man 2 op pc uit, en al snel verschenen er veel negatieve recensies op Steam. Diverse spelers hadden te maken met crashes en bugs, en in sommige gevallen kon de game zelfs niet opgestart worden. Eerder deze week kwamen er al enkele hotfixes voor de game uit.

Marvel's Spider-Man 2 verscheen afgelopen najaar al op PlayStation 5 en is nu dus ook op pc verkrijgbaar. Zowel Peter Parker als Miles Morales belangrijke rollen in de game - mensen kunnen schakelen tussen de twee helden. Beide Spider-Mans hebben ook nieuwe moves. Spelers verkennen niet alleen Manhattan, maar ook Queens en Brooklyn in de game. Daarbij speelt Venom een grote rol in de game.

Erik Nusselder deelde een 8 uit aan de PS5-versie van de game: "Spider-Man 2 is een vervolg volgens het boekje. Het biedt meer van alles wat in de vorige delen zo goed werkte. Dat levert een ontzettend goed en vloeiend speelbaar spel op waar het plezier vanaf spat, maar Insomniac maakt vaak wel de allerveiligste keuzes, waardoor de game niet vaak verrast."

Sony maakte vorige week overigens bekend de verplichting om een PlayStation Network-account te koppelen wanneer er een pc-versie van een PlayStation-game wordt gespeeld, bij vier spellen op te heffen - waaronder Spider-Man 2. Mensen die hun PSN-account koppelen ontvangen wel in-game bonussen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Football Manager 25 definitief geannuleerd
Nieuws

Football Manager 25 definitief geannuleerd

Ontwikkelaar richt zich nu op de ontwikkeling van Football Manager 26

Sega en Sports Interactive hebben Football Manager 25 definitief geannuleerd.

De game werd afgelopen najaar al uitgesteld naar maart dit jaar, maar nu is het spel dus geannuleerd. Dat kondigde Sega aan tijdens het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers.

In een bijbehorend statement van ontwikkelaar Sports Interactive wordt gemeld dat men beseft dat het voor fans een grote teleurstelling is. Daarbij zal Football Manager 24 zoals eerder aangekondigd ook geen update krijgen met nieuwe spelersdata, aangezien dit een "flinke onderneming" zou zien die "belangrijke middelen weghaalt van de ontwikkeling van de volgende gamerelease".

Die volgende gamerelease is dus Football Manager 26, dat ergens aankomend najaar moet verschijnen. "We hadden door kunnen gaan met de ontwikkeling en Football Manager 25 in de huidige staat kunnen uitbrengen, en na release problemen op kunnen lossen, maar dat voelt niet als de juiste actie. We wilden ook niet later dan in maart de game uitbrengen, omdat dit te laat in het voetbalseizoen zou zijn."

Football Manager 25 had een van de meest ambitieuze delen van de reeks in jaren moeten worden, mede dankzij de overstap naar de Unity-engine, wat meerdere grafische verbeteringen met zich had moeten meebrengen. Ook werd er aan een gebruiksvriendelijkere interface gewerkt en maakte vrouwenvoetbal voor het eerst onderdeel van de ervaring uit. Het ligt in de lijn der verwachting dat deze aspecten meegenomen zullen worden naar Football Manager 26.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!